آلودگی زباله ها به مدارس سنگر رسید!!/آیا مدارس به منشا تولید بیماری های میکروبی تبدیل خواهد شد؟

مدارسی را که ما در آن نظافت وتمیزی را آموختیم والان دانش آموزان آلودگی را یاد می گیرند ودر آن مشغول به تحصیل هستند که این علاوه بر لطمه به روح لطیف دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی منشا بسیاری از بیماریهای میکروبی خواهد بود

آلودگی زباله ها به مدارس سنگر رسید!!/آیا مدارس به منشا تولید بیماری های میکروبی تبدیل خواهد شد؟

به گزارش ۸دی به نقل از سرویس اجتماعی “سنگرما” شماهم مطمئناً یادتان هست که درگذشته نه چندان دور، حضور بابای مدرسه به مدارس  رسمیت و صفای خاصی می داد و این بابای مهربان هر صبح با ابزار نظافتی در دست، ورود بچه ها را خوش آمد می گفت.
به همت او در شروع هر صبح، روح لطیف دانش آموان با بوی گل ناشی از آب پاشی در ورودی و عطر گل باغچه کنار میدان صبحگاه نوازش می شد و دانش آموزان احساس ورود به خانه دوم و محیطی امن تر از خانه را تجربه می کردند و تا ورود مدیر و معلم نادانسته های بسیاری از این بابای پیر می آموختند.
استقبال از دانش آموزان، نظم کلاسی و چینش نیمکت ها، رسیدگی به فضای سبز مدرسه و مراقبت از آن و نظافت سرویس های بهداشتی و گردگیری، عادت همیشگی بابای مهربان مدرسه بود که امروز برغم افزایش دانسته های بهداشتی و رساله های تربیتی به کلی به فراموشی سپرده شده است و کسی در این نقش برای آن اهمیتی قائل نیست.niki_bot_27052950
بابای مدرسه با وجود حجم بالای کاری از استقبال صبح تا بدرقه ظهر درمیان بچه ها بود و آنها از ارتباط با او رفتار زندگی می آموختند و از احساس رضایت و درک متقابل لذت می بردند.
امروز جای خالی بابای مدرسه که به نوعی رابط خانه و مدرسه و خبر گیر احوال دانش آموزان غایب کلاسها نیز بود در بسیاری از مدارس احساس می شود و گویا بدون او هیچ چیز جای خودش نیست و مشاور پیک و پست های سفارشی هم نتوانسته جای خالی او را پر کند.
هرچند باباهای شرکتی، روز مزدی، قرارداد نیمه وقت و ساعتی درجای خالی او تکیه زده اند و به ظاهر نقش او را بازی می کنند ولی هیچ کدام آداب و وظایف او را نمی دانند و احساس خوبی هم به این وظیفه که آنها را از نظر مادی و معنوی ارضا نمی کند، ندارند.
مشکل اساسی مدارس سنگر هم نبود یک خدمت کار یا همان بابای مدرسه برای نظافت در هر مدرسه است ،مدارسی که به علت عدم نظافت بوی بد وتعفن به خودگرفته است .
اعتراض اولیا معلمان ودانش آموزان نسبت به آلودگی ها ناشی از عدم جمع آوری و نظافت ما را براین داشته است که مطلبی در همین راستا محضرتان  ارائه دهیم.
تعلیم وتربیت درشرایط ایمن – بهداشتی وبرخورداری از خدمات حمایتی یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی کودکان ودانش آموزان است اما امروز مدارسی که خدمت کار ندارند علاوه  بر آلودگی مدرسه مشکلاتی دیگر همچون زمانی که مدیر یا معلم ساعت یک ربع به هشت وارد مدرسه می شوند(طبق قانون) چه کسی مدرسه را برای دانش آموزانی که زودتر به مدرسه می آیند باز خواهد کرد واگر زمانی باران وهوای سرد حاکم شود تکلیف این دانش آموز پشت در مانده چیست ؟
هرچند علی اکبر جمشیدی  رئیس آموزش وپرورش  قول داد که  خدمت کار در هر مجتمع هر دو روز در یک مدرسه باشد اما این امر تحقق نیافت ومدارسی را سراغ داریم که مدت هاست از آخرین نظافت آن می گذرد شاید رئیس آموزش وپروش منطقه از مدیر ومعلم انتظار دارند مدرسه را تمیز ویا اینکه زودتر باز نمایند تا کسی پشت در نماند.
به هر حال از آموزش وپروش منطقه سنگر انتظار داریم مدارسی را که ما در آن نظافت وتمیزی را آموختیم والان دانش آموزان آلودگی را یاد می گیرند  ودر آن مشغول به تحصیل هستند که این علاوه بر لطمه به روح لطیف دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی منشا بسیاری از بیماریهای میکروبی خواهد بود را همانند گذشته با مدیریت وتدبیر درست برطرف و چاره ای اندیشیده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه