۳ میلیون کشته، حاصل مداخله آمریکا در جنگ دو کره

جنگی که به مدت ۳ سال ادامه پیدا کرد و تنها مجموع کشته شدگان دو کره به ۳ میلیون نفر رسید و مشخص نیست تا چه وقت این دو پاره شدن کره ادامه خواهد داشت.

۳ میلیون کشته، حاصل مداخله آمریکا در جنگ دو کره

به گزارش سرویس سیاسی هشت دی، مجموعه سیاهه ی جنایات آمریکا از امروز به صورت پیوسته منتشر می شود. هرچند سیاه ی جنایات آمریکا آنقدر سنگین است که صدها کتاب و مقاله و یادداشت هم توان بازگویی آن را ندارد. اما لا یکلف الله نفسا الا وسعها:

http://studythehumans.com/wp-content/uploads/2015/03/flagscoldwar.jpg

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی که پس از پایان جنگ جهانی دوم به عنوان دو ابر قدرت جهانی ظهور کرده و جهان دو قطبی را تشکیل داده بودند حدود ۴۵ سال در جنگ به سر می بردند.

نکته جالب اینجا بود که این جنگ در خاک هیچ یک از آنها برقرار نبود بلکه مجموعه ای از کشمکش ها ، رقابت ها و نبردها به خصوص مداخله در سایر جنگها و مبارزه با یکدیگر زیر لوای جنگ نیابتی بود.

در هر جای عالم جنگی رخ می داد ، یک سمت آن شوروی بود و یک سمت آن آمریکا ، و سایر کشورها تنها به نیابت از این دو ابر قدرت با هم می جنگیدند، در واقع آتش فتنه و آغاز جنگ از آتشدان این دو جنایتکار بلند می شد.

یکی از جنگهایی که در مسیر تقابل این دو قرار گرفت جنگ میان دو کره بود، جنگی که اگر این دو کشور دخالت نمی کردند به درازا نمی کشید و آن میزان صدمات غیر قابل جبران و باور نکردنی را باقی نمی گذاشت.

 

اصلا از اساس آغاز جنگ نیز بابت مداخله این دو در خاک کشور یک پارچه کره بود. پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن که کره را در تصرف خود داشت ، آمریکا و شوروی هر کدام نیمی از کره را اشغال کرده و دولت مطبوع خود را در آنجا سر کار آوردند. دولتی متحد آمریکا در جنوب و دولتی کمونیست در شمال. همین دو پاره کردن این کشور مبنای این جنگ خونین را بنا نهاد.

 

جنگی که به مدت ۳ سال ادامه پیدا کرد و تنها مجموع کشته شدگان دو کره به ۳ میلیون نفر رسید و مشخص نیست تا چه وقت این دو پاره شدن کره ادامه خواهد داشت. آیا ملتی که به علت زیاده خواهی های آمریکا و شوروی به جان هم افتاده بودند دوباره با هم متحد خواهند شد؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه