رهبر ایران معادلات اهدای جایزه صلح نوبل را به هم زد

رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با ایراد سخنرانی کوبنده اش که مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام فرمود معادلات نظام سلطه را برهم زد و کمیته ی صلح نوبل قطعه ای از این پازل بود که ناکار آمد گشت.

رهبر ایران معادلات اهدای جایزه صلح نوبل را به هم زد

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی، «جایزه صلح باید به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل، انحلال یا کاهش ارتش‌ها یا تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد.»
این جمله ای بود که آلفرد نوبل در وصیت نامه اش برای وقف جایزه نوبل نوشت. جایزه صلح نوبل بر خلاف چهار جایزه دیگر نوبل در استکهلم اهدا نمی شود، این جایزه هر ساله در مراسمی در شهر اسلو، پایتخت نروژ اهدا می گردد.
اما برخلاف عقیده و انتظار نوبل این جایزه به فضایی برای سوءاستفاده ی سیاسی دولت های جنگ طلب و ابرقدرت بدل گشته و خبری از کاندیدای شایسته برای دریافت جایزه نیست.
در سالهای گذشته موارد متعددی در جهت سوءاستفاده سیاسی صورت گرفته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:
جیمی کارتر که به دستور او شاه مخلوع ایران اقدام به کشتار راهپیمایان و معترضین ایرانی کرد و جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران نیز کاملا با حمایت کارتر انجام گرفت برنده جایزه ی نوبل شد.
یاسر عرفات تا زمانی که با صهیونیست ها در مبارزه بود به عنوان تروریست شناخته می شد اما به محض اینکه در نشست پنهانی اش با سران اسرائیل در اسلو به توافق رسید و مبارزین فلسطینی را فروخت ، جایزه نوبل به او اهدا شد.
انور سادات تا زمانی که با اسرائیل در مبارزه بود جنگ طلب معرفی می شد اما بعد از پیمان ننگین کمپ دیوید و صلح با اسرائیل مفتخر به دریافت نوبل گشت!!
اهدای جایزه صلح نوبل به اسحاق رابین ، مناخیم بگین و شیمون پرز نخست وزیران ملعون و جنایت کار رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس از مضحک ترین اقدامات کمیته اهدای جوایز صلح نوبل بوده است. از اسرائیل جنایت کار تر در قرن اخیر خود اسرائیل است. کشتار های غزه و کرانه باختری را باور کنیم یا جایزه نوبل را…
ازدیگر افتضاحات نوبل می توان به اهدای جایزه نوبل به طراح جنگ ویتنام ، جنگ های خاورمیانه و…. هنری کسینجر اشاره نمود که واقعا تعجب همگان را برانگیخت و اعتراض هایی را حتی در آمریکا در پی داشت. هنری کوماگر مورخ شهیر آمریکایی در این باره اعلام کرد «اعطای جایزه صلح نوبل به کیسینجر از روی گمراهی است و به نظر من نادیده گرفتن نقش کیسینجر در جنگ ویتنام، یعنی رفتاری که نه فقط غیرقانونی بلکه عمیقاً وحشیانه و خلاف اصول اخلاقی بوده است، باعث می شود که دست زدن به اینگونه جنگ ها مجاز جلوه داده شود گویا کمیته صلح نوبل می خواهد که ما این اقدامات را تأیید کنیم و عاملان آن را به فراموشی بسپاریم.»
دیگر از این مضحک تر که اوباما حامی کشتار مردم غزه و ده ها جنایت دیگر نیز جایزه نوبل را برده است…
اهدای جایزه ی صلح نوبل از این مضحک تر هم گشت و در خصوص شیرین عبادی از مرز حمایت کردن جنگ طلبان گذشت و درصدد حتی ایجاد جنگ و آشوب برآمد. کمی به بیانیه نوبل در جهت اهدای جایزه به عبادی دقت کنید:
«اعطای این جایزه به همه مبارزان حقوق بشر و مردم سالاری در ایران که نیاز به حمایت و الهام دارند، برای مبارزه در این راه انگیزه بدهد»
این جمله و سپس حمایت ها و تشویق های سران دولت های آمریکایی و اروپایی تنها یک هدف داشت و آن هم بر هم زدن فضای سیاسی داخل ایران و حرکت به سمت تغییر رژیم در ایران.
آیا در اهدای این جوایز کوچکترین شباهتی به هدف ابتدایی ایجاد نوبل می بینید ، مگر اینکه هدف نوبل جنگ طلبی و ایجاد آشوب بوده باشد که تاکنون این چنین به نظر می رسد.
امسال نیز نوبل وسیله ای مناسب بود برای اینکه نظام سلطه در جهت تامین منافعش از آن استفاده کند. شایعات رایج نیز حکایت از این داشت که ظریف و کری از کاندیداهای اصلی دریافت نوبل می باشند. هرچند از مرکل و پاپ فرانسیس نیز صحبت می شد.
اما همه ی پیش بینی ها حکایت از این داشت که قصد کمیته صلح نوبل اهدای جایزه به این دو وزیر جهت حرکت در مسیر صلح بود و حتی برخی پیش بینی می کردند که جایزه به هر دوی آنها به شکل همزمان اهدا شود.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2013-09-05 17:36:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

تحلیل ما این است که قصد آن ها تهییج فضای عمومی ایران در جهت پذیرش توافق هسته ای و در اساس پذیرش دوستی ایالات متحده بود. از آن دست نمایش هایی که در کمپ دیوید اجرا کردند. استارت کار را هم اوباما با دست دادن با ظریف آغاز کرد اما دو اتفاق غیر منتظره معادلات آمریکایی ها و صهیونیست ها را به هم زد.
ابتدا، حمله روسیه به مواضع داعش در سوریه بر خلاف پیش بینی ها بود. در حالی که آمریکایی ها در خیال این بودند مسکو مسئله سوریه را فراموش کرده ، ناگهان پوتین اقدام به تهاجم هوایی بر علیه داعش آن هم با هماهنگی و موافقت کامل بشار اسد نمود ، در این میان تحلیل ها وخبر هایی نیز از همکاری ایران در طراحی این اقدام منتشر شد و آمریکایی هایی را که در فکر به زانو در آوردن ایران در برجام بودند شکّه ساخت.
اقدام بعدی، سخنرانی کوبنده رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بود که صریحا مذاکره با آمریکایی که قصد تلطیف فضا برای ایجاد نفوذ در ایران را داشت ممنوع اعلام فرمودند.
به نظر نویسنده این حرکت رهبری معادلات کمیته صلح نوبل را نیز بر هم زد. اگر قرار بر انجام مذاکره نیست تهییج و تحریک چه فایده ای دارد.
در واقع در این فضای بحرانی منطقه و رویارویی مستقیم ایران با آمریکا در پشت صحنه ی اتفاقات سوریه ، اهدای جایزه صلح به ایران چیزی جز ضرر تبلیغاتی برای آنها نداشت هرچند می توانست فضای داخلی ایران را دچار دوگانگی نماید که البته ادامه دار نمی توانست باشد. زیرا این حرکت تنها قطعه ای از پازل بود و با ممنوعیت مذاکره ایران با آمریکا میز بازی به هم خورد.
اقدام پیش پا افتاده ی کمیته نوبل نیز که جایزه را به گروهی که چهار سال پیش اقدامات ناموفقی انجام داده اند اهدا کرد و موثر خواندن انقلاب گل یاس و دموکراتیک خواندن تونس دردی از افشای پشت صحنه ی ماجرا دوا نمی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه