مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان آغاز شد/سعید جلیلی درجمع تظاهرات‌کنندگان سخنرانی می‌کند

مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان و گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز در تهران و سایر شهرهای کشور آغاز شد.

مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان آغاز شد/سعید جلیلی درجمع تظاهرات‌کنندگان سخنرانی می‌کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، امروز ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش‌آموز و تبعید امام خمینی(ره) به خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.

** مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و گرامیداشت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی از ۹صبح امروز آغاز شد.

** خیابان طالقانی و خیابانهای منتهی به لانه جاسوسی، شاهد حضور جمع کثیری از مردم،‌ دانشجویان و دانش‌آموزان راهپیمایی‌کننده است.

** راهپیمایان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»و «مرگ بر اسرائیل»، انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

** بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تشریح جزئیات مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان،  این مراسم به صورت ویژه در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق آرمیا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه با حضور قشرهای مختلف مردم استکبارستیز ایران اسلامی، دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیت بیدار، تشکل‌های دانشجویی و همه وفاداران حقیقی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنان آغاز سال ۹۲ در مشهد مقدس و در بیانات روز گذشته (یکشنبه) در میان جوانان دانش‌آموز و دانشجو بیان فرمودند« به مذاکره خوش‌بین نیستم ولی به اذن‌الله از این مذاکره ضرری هم نمی‌کنیم و این تجربه ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد».

** از جمله نکاتی که در کنار برگزاری راهپیمایی امروز به چشم می‌خورد، نصب بیلبوردهایی با مضمون “صداقت آمریکایی” است که این بیلبوردها اخیرا مورد توجه قرار گرفته و به عبارتی به صداقت آمریکایی‌ها طعنه می‌زند. مضمون یکی از بیلبوردهای صداقت آمریکایی، عکس خروسی است که پرچم آمریکایی از دم این خروس آویزان است.

پرچم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی در کف خیابان در جاهای مختلف گسترانیده شده تا شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز با عبور از روی این پرچم‌ها نشان دهند آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

یکی دیگر از نکات جالبی که در راهپیمایی امروز به چشم می‌خورد حضور اقشار مختلف مردم از سنین پایین تا کهنسالان است که هر کدام با در دست داشتن پلاکارد و دست‌نوشته‌ای در این مراسم حضور یافته‌اند.

** “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر انگلیس”، “مرگ بر اسرائیل”، “این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده” ، ” الموت لامریکا الموت لاسرائیل”، “خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست”، “وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد” شعارهایی هستند که تظاهرات کنندگان امروز سر می‌دهند.

** دسته‌های عزاداری به مناسبت آغاز ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان به جمع تظاهرات‌کنندگان می‌پیوندند.

** مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حضور یافت.

وی گفت: نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی یک حرکت انقلابی بود و ما از آن حمایت می‌کنیم.

طلایی ادامه داد: این بیلبوردها نمادی از شور و شعار ملت ما در مقابل آمریکا است، یعنی اینکه ملت ما هیچ وقت چهره سلطه‌گر آمریکا را فراموش نمی‌کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرف دیگر این حرکت انقلابی ملت ما پشتوانه‌ای برای دولتمردانی است که مسئولیت مذاکره با ۱+۵ را بر عهده دارند تا آمریکا و بقیه بدانند که تیم مذاکره‌کننده ما یک ملت است که با بصیرت نظاره‌گر رفتارهای طرف مقابل است.

** جهاد دانشگاهی به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دوره حساس، راه مواجهه با دیوار بلند بی‌اعتمادی به آمریکا، راهبرد حکمت، عزت و مصلحت در سیاست خارجی است که تضمین کننده تداوم حمایت مردم از مذاکرات منطبق بر این شاخص‌هاست و فارغ از به دست آمدن و یا نیامدن نتایج محسوس، مهمترین حاصل آن اعلام مجدد حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ روابط بین‌الملل و تقویت عزم و اراده‌ ملی خواهد بود.

** سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان است.

** راهپیمایی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از دقایقی دیگر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

** تظاهرات‌کنندگان امروز، ماکت‌های سانتریفیوژ و فناوری‌‌های نوین کشور را در دست دارند و برای حمایت از جهاد علمی در کشور آنها را با خود حمل می‌کنند.

** حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

** بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای بیان داشت: استکبارستیزی، همواره یکی از مولفه‌های اصلی و هویتی انقلاب اسلامی بوده است. چرا که اساس و پایه اسلام مبارزه با کفر، شرک، نفاق و ظلم است و همه اینها در کشورهای استکباری، در قالب مادی‌گرایی،شعارهای مردم فریب و کشتار مردم بی‌گناه کشورهای مستضعف قرار دارد.

**‌ محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جمعی از مردم تهران که از سمت میدان ۷ تیر و خیابان مفتح شمالی به سمت لانه جاسوسی حرکت می‌کردند، حضور یافت.
** سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان، اظهار داشت:‌ سیزده آبان که به حق نام «روز ملی مبارزه با استکبار» را بر پیشانی خود دارد، تداعی کننده سه رخداد سرنوشت ساز تاریخی، تبعید حضرت امام (ره)، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی، که نقطه عطف همه آنها، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است که حضرت امام (قدس سره‌الشریف) در تعبیری باشکوه از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه طی ۳۵ سال گذشته به اثبات رسیده این است که تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت در عرصه مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پایداری هوشمندانه در قبال زیاده‌خواهی‌های مستکبران جهانی است، چنانکه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، تثبیت کننده ارزش های انقلاب اسلامی بود.

** سازمان بسیج مهندسین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان، اعلام کرد:‌ حرکت جوانان ایرانی در سال ۵۸ تثبیت و حفظ آمریکاستیزی ایرانیان بود. حرکت آنها عملیاتی بود با رمز جاودان مرگ بر آمریکا! عملیاتی که شهد پیروزی آن هنوز در کام شجاع مردان و دلیر زنان ایرانی تازه است. لانه جاسوسی آمریکای منافق و دو رو دندان لقی بود که جوانان انقلابی آن را علاج پیش از وقوع کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌

آیا احدی می‌تواند جنایات آمریکای پلید را در حق ملت ایران نادیده بگیرد؟ این جرثومه فساد واستکبار به قدری برملل مظلوم جهان جنایت مرتکب شده که در یک روز و چند روز و حتی در سطح یک کنفرانس و دادگاه نمی شود موارد نقض و جنایاتش را احصا کرد. مردم ایران نتیجه اعتماد به آمریکا را در سده گذشته به چشمان خویش دیدند، پس هرگز تن به ذلت و خواری در برابر زبون ترین دشمنشان نخواهند داد.

 

دشمنان این آب و خاک بدانند که مردم ایران فهمیده‌اند که تنها برای دین و مذهب شان چنگ و دندان تیز کرده‌اند، اما ای کوردلان غافل بدانید که ما زاده عاشوراییم و ذلت را به هیچ قیمتی نمی‌پذیریم. گندم ری ارزانی خودتان، ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه بر نمی داریم، چرا که به قول پیر جماران نمی‌خواهیم به مملکتمان آسیبی برسد.

** جمعی از نمایندگان مجلس از جمله نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، سیدباقر حسینی نماینده زابل و زهک، هادی قوامی نماینده اسفراین، احمد چاردولی نماینده ملایر، قاسم عزیزی نماینده بجنورد و … از جمله نمایندگانی بودند که در کنار مردم در این مراسم حضور یافتند.
این خبر به مرور تکمیل می‌شود…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه