نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در گیلان بیش از متوسط کشوری

استاندار گیلان گفت: ما از فرصت همه‌ی فعالان بخش خصوصی از همه‌ی استان‌های کشور برای سرمایه‌گذاری در گیلان استقبال می‌کنیم و بهره‌مند می‌شویم.

نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در گیلان بیش از متوسط کشوری

به گزارش ۸دی، «محمدعلی نجفی»، استاندار گیلان عصر دیروز(پنج‌شنبه ۱۶ مهرماه) در نشست روسای اتاق بازرگانی کشور و جشن ۹۰ سالگی تأسیس اتاق بازرگانی گیلان در محل استانداری با اشاره به این‌که گام‌های موثری در بخش اقتصادی گیلان برداشته شده است، اظهار کرد: حضور قوی اتاق بازرگانی و هیئت‌های اقتصادی در سفر رئیس‌جمهور به گیلان نویدبخش کاهش مشکلات در این بخش است.

وی برنامه‌های دولت در بخش اقتصادی را روبه رشد ارزیابی کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اقتصادی جدید، قطعاً شاهد آغاز خروج از رکود هستیم.

استاندار گیلان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را بسیار زیاد دانست و گفت: اقدامات اتاق بازرگانی به‌عنوان قلب تپنده برای توسعه‌ی فضای اقتصادی رو به صعود است.

نجفی نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در گیلان را بیش از متوسط کشوری دانست و ادامه داد: ما از فرصت همه‌ی فعالان بخش خصوصی از همه‌ی استان‌های کشور برای سرمایه‌گذاری در گیلان استقبال می‌کنیم و بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان این‌که تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بسیار موثر است، تصریح کرد: استان در بهبود شاخص‌ها روبه رشد می‌باشد و در بهبود فضای کسب و کار موفق به کسب رتبه اول، در هفت فصل متوالی در کشور شده است که امیدواریم این موفقیت‌ها تا پایان سال ۹۴ حفظ شود.

استاندار گیلان با بیان این‌که گیلان میزبان سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر است، خاطرنشان کرد: در این سفر در خصوص احیاء ارتباطاتی که طی سال‌های متمادی با این کشورها قطع شده بود مذاکرات خوبی شکل گرفت.

وی به سفر خود و وزیر ارتباطات به جمهوری آذربایجان در روز جمعه اشاره کرد و افزود: با مذاکراتی که دکتر روحانی و روسای جمهور کشورهای حاشیه‌ی خزر داشتند راه‌آهن جمهوری آذربایجان که در ۸ کیلومتری مرز ایران قطع شده بود در سفر فردا به این کشور تا ۲ کیلومتر داخل خاک ایران امتداد پیدا می‌کند.

وی آغاز راه‌آهن «رشت – آستارا» را از برکات سفر هیئت دولت به گیلان دانست و تصریح کرد: با اتصال این راه‌آهن به جمهوری آذربایجان ارتباط ۵۰۰۰ کیلومتری که با کشورهای دنیا قطع شده بود شکل می‌گیرد و راه نوستراک را انتظار می‌کشیدیم، محقق می‌شود.

نجفی به کاهش بهره‌مندی گیلان از سد سفیدرود در سال‌های اخیر و مشکلات موجود در بخش تأمین آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: ظرفیت میزان حجم وارده آب به سد سفیدرود از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال‌جاری تقلیل پیدا کرد که به مواجه شدن استان با خشکسالی در دو سال اخیر منجر شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تولید حدود ۴۰ درصد برنج کشور از سوی مزارع گیلان خاطرنشان کرد: سیاستی که دولت در استان در خصوص تأمین منابع اتخاذ کرده است ساخت سدهای لاستیکی برای استفاده از آب موجود در جلگه است، امسال موفق شدیم در بخش فاینانس برای سد شفارود بهره لازم را ببریم.

وی در ادامه چای تولید داخل را عاری از سموم نباتی دانست و گفت: چای‌های تولید شده در کشورهایی که عمدتاً در سطح دنیا از آن بهره‌مند می‌شوند با استفاده از سموم نباتی در مناطق گرم تولید می‌شود.

نجفی با قدردانی از تدبیر اتاق‌های بازرگانی کشور در استفاده از چای مرغوب گیلانی در مصرف سازمانی، تصریح کرد: انتظار ما از وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت الگو گرفتن از اتاق بازرگانی در بهره‌مندی از چای ایرانی است.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که در بخش گردشگری و ساخت هتل در سال‌های گذشته کاستی‌هایی وجود داشته است، افزود: هم‌اکنون چند هتل اقامتی در حال ساخت داریم و نیز در بخش گردشگری سلامت با داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص برجسته و با ساخت هتلینگ بیمارستانی توفیقات خوبی حاصل شده است. در بخش صنعت نیز در صنایع سلولزی اقدامات موثری در حال انجام است.

وی به استفاده از پتانسیل بالای دریا در دو سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح‌های سالم‌سازی با حفظ ارزش‌های اسلامی در توسعه‌ی امکانات تفریحی و ورزشی پیش‌تاز هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه