ظریف: حملات آمریکا نمایشی است/در سوریه فقط مشاور نظامی داریم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد این کشور حضور نظامی در سوریه ندارد.

ظریف: حملات آمریکا نمایشی است/در سوریه فقط مشاور نظامی داریم.

به گزارش ۸دی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اسپوتنیک نوشت؛ “محمد جواد ظریف،” وزیر امور خارجه ایران،  درباره مشارکت ایران در حل بحران داخلی سوریه اظهار داشت: در حال حاضر فقط مشاوران ایرانی در سوریه حضور دارند و نه پرسنل نظامی.

رسانه‌ها هفته گذشته مدعی شده بودند نیروهای ایرانی نیز در سوریه .حضور دارند

اما ظریف اراده ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را برای شکست داعش زیر سئوال برد و در مصاحبه با مجله نیویورکر افزود: ما ماهیت حضور خودمان را در سوریه تغییر داده‌ایم. حضور ما شامل مشاوران نظامی است و نه بیشتر. من این موضوع را بررسی کرده‌ام و اطمینان دارم که این موضوع درست است

حملات آمریکا علیه داعش در سوریه نوعی نمایش است

محمد جواد ظریف حملات ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا را که متشکل از حدود ۶۰ کشور منطقه‌ای و غربی است و درحال بمباران داعش هستند، تنها یک نمایش نامید.

ظریف این ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را متهم کرد از روی بی‌میلی عملیاتی را علیه داعش در سوریه آغاز کرده است زیرا تصور می‌کند نبود چنین عملیاتی ممکن است به باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه برسر قدرت کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد جمهوری اسلامی از مداخله هر کسی در جنگ علیه داعش حمایت می‌کند، البته به شرط آنکه آنها در نیات خود صادق باشند.
ظریف افزود: مشکل ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا این است که این ائتلاف هرگز جدی نبوده زیرا معتقد است هدف قرار دادن داعش پیش از آنکه راه حلی برای سرنگونی بشار اسد باشد، در حقیقت نوعی کمک به وی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه