آیا روسیه به دنبال تحقیر اردوغان است؟

مسکو با تایید این خبر گفته است که شرایط بد جوی، یکی از جنگده های روسی را مجبور ساخت تا به مدت کوتاهی وارد حریم کشور ترکیه شود.

آیا روسیه به دنبال تحقیر اردوغان است؟

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، رییس جمهور ترکیه اذعان داشت که روسیه با نقض قوانین و نفوذ به حریم هوایی این کشور با جت های جنگی خود که در مقابل داعش به کار گرفته است، دوستی خویش با آنکارا را به خطر انداخته است.

بنا به گزارش العالم، رجب طیب اردوغان در نشست خبری در بلژیک این اخطار را مطرح ساخت. او در ادامه افزود: اگر روسیه رابطه دوستی با ترکیه را از دست دهد، امتیازات بسیاری را از دست خواهد داد و باید به این موضوع توجه داشته باشد.

العالم اضافه نمود: این مناقشات پس از اینکه روسیه حملات هوایی خود را علیه داعش آغاز کرد شروع شده است. در این خصو ص اردوغان گفت: آنکارا نمی تواند برای همیشه در مقابل این تاخت وتاز ها صبور بماند.

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد تا در خصوص نقض حریم کشور خویش با وی صحبت کند.

پایگاه خبری العالم در ادامه افزود: وزارت امور خارجه ترکیه اعتراض شدید خود را در خصوص این موضوع به سفیر روسیه اعلام کرد. و همچنین گفت که روسیه باید در خصوص اتفاقات تصادفی و ناخواسته مسئول باشد.

ناتو: تخلف روسیه تصادفی نبوده است!!

در پی این اتفاق، دبیرکل ناتو روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این نقض حریم هوایی توسط جنگنده های روسی به نظر نمیرسد که تصادفی بوده باشد و در ادامه این حرکت را یک نفوذ جدی خواند.

مسکو با تایید این خبر گفته است که شرایط بد جوی یکی از جنگده های روسی را مجبور ساخت تا به مدت کوتاهی وارد حریم کشور ترکیه شود و گفته است که این اتفاق تکرار نخواهد شد.

putin

۸دی: در این خصوص باید اشاره نمود؛ در چندسال اخیر دولت ترکیه در امور داخلی دو کشور سوریه و عراق مداخلات مخرب و غیرسازنده ی زیادی داشته است که میراث این دخالتهای نابه جا کشتار وحشیانه مردم و تخریب مناطق شهری در این دو کشور توسط تروریستهای داعش بوده است که دولت ترکیه یکی از حامیان و مشوقان همیشگی گروه های تکفیری در این مناطق بوده اند. در این مورد حتی دولت توسعه طلب اردوغان بانیروهای نظامی خود به خاک سوریه حمله ور شد و بارها مرزهای خود را به سوی آوارگان سوری بست تا مردم بیگناه سوریه طعمه ی گرگهای تکفیری شوند. شاید پوتین و روسیه به دنبال تحقیر اردوغان و ترکیه به واسطه اقدامات اشتباهات ترکیه در سوریه و عراق است و البته شاید اردغان هم کمی نیاز به تنبیه و تحقیر داشته باشد تا بداند که در نظام بین الملل دست بالای دست زیاد است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه