مخالفت برخی از نمایندگان گیلان با استیضاح آخوندی/ ندیمی: اختصاص بودجه ویژه به هنرمندان/ تذکر کتبی کوچکی نژاد به وزیر آموزش و پرورش

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار داده بودند و به بررسی این موضوع پرداختند.

مخالفت برخی از نمایندگان گیلان با استیضاح آخوندی/ ندیمی: اختصاص بودجه ویژه به هنرمندان/ تذکر کتبی کوچکی نژاد به وزیر آموزش و پرورش

به گزارش سرویس پارلمانی ۸دی، امروز (سه شنبه) نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار داده بودند و به بررسی این موضوع پرداختند.

مخالفت نمایندگان گیلان با استیضاح وزیر راه و شهرسازی

در رابطه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی بعد از نطق های مخالفان و موافقان استیضاح و انجام رای گیری در نهایت از مجموع ۲۵۲ رای اخذ شده، نمایندگان با ۷۲ رای موافق، ۱۷۵رای مخالف و ۵ رای ممتنع  با برکناری وزیر راه و شهرسازی مخالفت کرده و به این ترتیب وزیر راه و شهرسازی همچنان در مقام وزارت به کار خود ادامه داد.

در این خصوص و قبل از انجام جلسه استیضاح، نشستی در شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس برگزار شد و عباس آخوندی در این جلسه نسبت به محورهای مختلف طرح استیضاح توضیحاتی را ارائه کرد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث دسترسی به آب‌های آزاد در شمال و جنوب کشور و بنادر توسعه یافته توضیحاتی را ارائه کرد و همچنین به افتتاح طرحی جدید در بندر انزلی نیز اشاره کرد.

صفر نعیمی‌رز در تشریح نشست امروز صبح شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: در مجموع اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در شرایط فعلی طرح استیضاح وزیر راه را به مصلحت ندانسته و آخوندی را از وزرای قوی کابینه دولت می‌دانند.

همینطور دیگر نمایندگان گیلان نیز نسبت به این استیضاح نظراتی را بیان داشته بودند.

ابوذر ندیمی نماینده مردم سیاهکل در مجلس نیز استیضاح آخوندی و اداره وزارت راه و شهرسازی را توسط سرپرست با وجود مشگلات زیاد مناسب ندانسته و این استیضاح را در شرایط کنونی به نفع کشور ندانسته بود.

همچنین حسن تأمینی نماینده مردم رشت با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی  مشکلات این حوزه را بسیار زیاد دانسته بود به طوریکه اگر غیر از آخوندی هر فرد دیگری هم وزیر بود شاید نمی توانست از پس آن ها برآید و آرای استیضاح آخوندی را بسیار کم پیش بینی کرده بود.

ندیمی: تقدیرازحمایت‌های وزیر ارشاد/هنرمندان به لحاظ مالی تامین شوند

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به دستور وزیر فرهنگ برای اختصاص بودجه ویژه به تئاتر تا کمتر از دو هفته دیگر اشاره کرد و درباره تاثیر حمایت‌های وی از تئاتر، گفت: چنین رویکردهایی که دستاورد و نتیجه‌های سازنده‌ای برای هنر نمایش به همراه دارند، قابل تقدیر است و با وجود مخارج محدود تئاتر نسبت به سینما اما بهتر است از مخارج اضافه در مرحله تولید کاسته شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنرمندان توقع خاصی از مدیران ندارند؛ آنها می‌خواهند ابتدا کارشان دیده شود و در ادامه به لحاظ مالی تامین شود که خوشبختانه علی جنتی نسبت به وزرای قبلی توجه خوبی به این مسئله دارد و بازدیدهای وی از نمایش‌های مختلف و به تماشای آن‌ها نشستن، هنرمندان را به ادامه راه امیدوار می‌کند.

وی با تشکر از وزیر فرهنگ به دلیل توجه‌ به تئاتر و اختصاص بودجه‌ای به این حوزه، گفت: رویکرد این وزارتخانه قابل تایید است و امیدواریم نتیجه مطلوبی نیز از آن حاصل شود و در راه رشد و ارتقای تئاتر کشور گام‌های درستی برداشته شود.

ندیمی اضافه کرد: اینکه وزارت فرهنگ سال ۹۴ را باعنوان تئا‌تر نامگذاری کرده و توجه ویژه به افزایش تالار‌ها، تئا‌تر شهرهای شهرستان‌ها، حمایت از تولید تئا‌تر و گروه‌های نمایشی دارد برای اهالی هنر جای خوشحالی دارد چراکه مدیران سابق، تا این به حد به هنر نمایش توجه نداشتند.

سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس با بیان اینکه از موضوعاتی که وزیر فرهنگ و ارشاد باید به آن توجه کند به کارگیری تحصیل‌کردگان و فارغ‌التحصیلان این رشته است، افزود: اینکه وزیر فرهنگ به تماشای تئاترهای هنرمندان مختلف می‌نشیند و به دنبال آن تامین مالی آن‌ها، می‌تواند انگیزه هنرمندان را افزایش دهد.

تذکر کتبی کوچکی نژاد به وزیر آموزش و پرورش

در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را  قرائت کرد.

در یکی از تذکرات ، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر آموزش و پرورش در مورد ضعف عملکرد آموزش و پرورش در حوزه دانشگاه فرهنگیان، رتبه‌بندی فرهنگیان بدون فعال بودن حوزه پرورش و عدم توجه به مقطع ابتدایی، ضعف عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عدم پیگیری بودجه آموزش و پرورش تذکر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه