دستگاه دیپلماسی ایران شهامت لازم را برای مواجه با مسببین فاجعه منا نداشت

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران شهامت را لازم برای مواجه با مصوبین فاجعه منا نداشت، گفت: دولت باید شور و شهامت بهتری در فضای دیپلماسی ایجاد می کرد.

دستگاه دیپلماسی ایران شهامت لازم را برای مواجه با مسببین فاجعه منا نداشت

به گزارش ۸دی، محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به فاجعه منا و دیپلماسی دولت تدبیر و امید در این راستا، اظهار کرد: بارها اعلام کردیم که حکام آل سعود لیاقت و شایستگی مدیریت خانه کعبه و حرمین شریفه را ندارند و در کشتار حجاج در فاجعه منا این واقعیت به حقیقت پیوست .

وی تصریح کرد: انتظار داریم علما، بزرگان و نخبگان جهان اسلام مدیریت حج در سال های آینده را داشته باشند تا شاهد اینگونه فجایع نباشیم .

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه آل سعود باید بپذیرد که فاجعه منا و سایر اتفاقات در جریان حج حاصل بی تدبیری آنها بوده است، اضافه کرد: آل سعود باید در این رابطه برای جهان اسلام شفاف گزارش دهد که علت این کار چه بوده و با مصوبین آن برخورد کند.

قربانی در مورد ساختار کمیته حقیقت یاب، ابراز کرد: کمیته حقیقت یاب باید متشکل از کشور هایی باشد حجاج شان در فاجعه منا و سایر اتفاقات تلخ در جریان حج قربانی شده اند تا واقعیت ها کشف شود و گزارش جامع برای مسلمانان جهان اعلام شود .

قربانی در واکنش به دیپلماسی دولت نسبت به این فاجعه بزرگ جهان اسلام با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران شهامت لازم را برای مواجه با مصوبین فاجعه منا نداشت، خاطرنشان کرد: دولت اقتدار و صلابت لازم را به خرج نداد و باید شور و شهامت بهتری در فضای دیپلماسی ایجاد می کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه