برگزاری کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا

فرماندار آستارا از برگزاری کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار با کارکنان انتظامی و مرزبانی این شهرستان اظهار کرد: امنیت و آرامش کنونی کشور به‌ ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا مدیون همکاری مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، انتظامی و مرزبانی این شهرستان است.

وی با تسلیت به مناسبت جانباختگان حادثه منا در کشور عربستان، بر لزوم بررسی و اعلام چگونگی ایجاد این حادثه عظیم تأسف‌بار تأکید کرد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه آرامش و ایجاد احساس امنیت در مردم این شهرستان نشان‌دهنده رضایت مردم از مجموعه پلیس است، افزود: موفقیت‌های اخیر نیروهای مرزبانی و انتظامی و نیروهای امنیتی این شهرستان نشان‌دهنده همدلی و همزبانی مسئولان و مردم متدین و با فرهنگ این شهرستان است.

وی با اشاره به توسعه روزافزون حوزه عمرانی آستارا در دو سال اخیر، تصریح کرد: با تلاش و مساعدت خوب مسئولان عالی استانی و همدلی و همزبانی دولت و ملت توانسته‌ایم تا حدود زیادی شهرستان آستارا را در حوزه توسعه اقتصادی رونق ببخشیم.

شفقی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا خبر داد و افزود: در ۱۸ مهر ماه جاری نشست مشترک کمیسیون همکاری‌های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان در آستارای ایران با حضور مسئولان عالی در حوزه مرتبط دو کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این نشست رئیس کل گمرک ایران، فرمانده مرزبانی ناجا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن ایران حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این نشست که استاندار گیلان و معاونان ایشان و مسئولان ذی‌ربط حضور می‌یابند و درباره مسائل مربوط به ساخت پل ریلی و بارانداز و دیگر موارد تعیین‌شده بحث و بررسی می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه هیئت جمهوری آذربایجان متشکل از وزرای اقتصاد و صنعت و رئیس کل گمرک این کشور تشکیل شده‌است، یادآور شد: نشست مشترک کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در ۱۷ مهر ماه جاری در آستارای جمهوری آذربایجان با محوریت بررسی نحوه توسعه کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب و خط‌آهن احداثی بین آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه