بازگشت حاجیان گیلانی بیت الله الحرام با دل هایی شکسته/ روزی که فرودگاه سردار جنگل رشت هم غرق در غم شد

فضای فرودگاه مملو از اشک و آه و حسرت بود و گل‌هایی که برای میمنت ورود حجاج تقدیم آنها می‌شد، نمی‌توانست حتی لحظه‌ای دل‌های غمگین آنها را شاد کند، زیرا بدون همسفران خود بازگشتند و خاطره‌ای بسیار تلخ از فجایع منا را در قلب‌های شکسته خود داشتند.

بازگشت حاجیان گیلانی بیت الله الحرام با دل هایی شکسته/ روزی که فرودگاه سردار جنگل رشت هم غرق در غم شد

به گزارش ۸دی، آخرین گروه حجاج گیلانی شامل ۳۱۳ نفر در قالب ۲.۵ کاروان ساعت ۳ صبح امروز وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شدند.

زائران و حاجیان در شرایطی به میهن بازگشتند که در میان آنها خانواده های قربانیان فاجعه منا نیز حضور داشتند. قربانیانی که در قربان گاه منا با لب های تشنه تحت مدیریت بی کفایت آل سعود جان دادند.

جو استقبال کنندگان هم بسیار عجیب و دردناک بود. خبری هم از گلهای استقبال از حجاج نبود. چون برخی از حجاجی که با اعضای خانواده هاشان به حج رفته بودند بدون همسفران خود بازگشتند.

حاجیان هم که آمدند باز جو سنگین تر شد. چه داغ دیدگان و چه کسانی که در آن فاجعه جان سالم به در برده بودند، با دیدن فرزندانی که روز رفتن والدینشان را بدرقه کردند و روز استقبال فقط مادرشان را دیدند، از بغض لبریزتر شدند و تنها همه در یک جمله متحد بودند: لعن الله آل سعود…

و این شاید جز معدود زمانهایی است که فرودگاه سردار جنگل رشت که پیشتر عموما میزبان حاجیان بازگشته و استقبال کنندگان خوشحال از حج بوده بامداد امروز غرق ماتم شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه