مظلومیت جانباختگان گیلانی، از منا تا میدان شهرداری رشت…!

برای بسیاری از مردم شهیدپرور گیلان این سوال بی جواب مانده که چرا این عزیزان در این شرایط و در اوج بی خبری و سکوت مسئولین سیاسی استان تشییع شدند؟

مظلومیت جانباختگان گیلانی، از منا تا میدان شهرداری رشت…!

سرویس اجتماعی هشت دی:

اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک …
چه غریبانه پرگشودند. وقتی در منا بالهای خود را برای پرواز و رسیدن به اوج معنویت گشوده بودند و مشغول عشقبازی با پروردگار خویش و دلدادگی با خالق خود بودند. با قلبی لبریز از آرزو و تحمل سالها دوری ، اینبار به سرمقصد منزل معبود خویش پای نهاده و در این راه با شوقی دوچندان ، سراز پا نمیشناختند که ناگهان بالهایشان را شکستند و…
بی تدبیری و بی کفایتی سران آل سعود موجب فاجعه ای شد که مدتی است مسلمین جهان را داغدار نموده است. هزاران مسلمان بیگناه در مظلومیت و غربت و تشنگی جان سپردند و مامورین انتظامی سعودی تنها نظاره گربودند. برخی از بازماندگان حادثه میگویند که مامورین بی ادب سعودی به ابدان مطهر حاجیان نیز بی حرمتی نموده و در وسط این معرکه و به جای رساندن کمک و آب به مجروحان ، تخمه میشکستند و سیگارمیکشیدند و آب زهر مار میکردند.

و در همین بحبوحه وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران در آن سوی آبها سرگرم خوش و بش با رئیس جمهور شیطان بزرگ، آمریکاست!

البته از آل سعود و رژیم وابسته و نحسش و کسانی که دست پروردگانش در عراق و سوریه مانند آب خوردن، زنان و مردان و کودکان را سر میبرند و مصلح میکنند و کباب میکنند بیش از این توقع نیست.

مردم گیلان نیز مانند همه ی مردم کشور منتظر بازگشت پیکرهای حاجیان سفرکرده ی خود بودند حاجیانی که برای دیدن خانه ی خدا رفته بودند و نمیدانستند که در انتهای این سفر به حضورش نیز مشرف خواهند!
اما مردم گیلان و به خصوص خانواده های داغدار این حادثه، امروز در انتظار یک تشیع جنازه باشکوه و پر ابهت و در شان این عزیزان بودند که متاسفانه به دلیل برخی ملاحظات سیاسی از نوع تدبیر و امید! شاهد یک تشیع غریبانه و مظلومانه برای این کشته شدگان مظلوم بودیم.
نهادهای مسئول به دلیل عدم انعکاس در مورد اطلاع رسانی این مراسم باید نزد مردم شهیدپرور گیلان پاسخگو باشند.
نه شعاری نه ذکرمصیبتی و نه روضه ای . نه عکسی نه پلاکاردی و نه پرچمی!
چگونه است که در این مراسم صرفا به چندشعار احساسی بسنده میکنند؟انگار نه انگارکه مراسم تشییع جنازه جانباختگان فاجعه منا است!
عزیزانی که مقام معظم رهبری برای بازگرداندن بدنهای مطهرشان به خاک میهن، در شهر نوشهر قاطعانه به سعودی ها نهیب زدند و سران سعودی را به وحشت انداختند و به حمله نظامی تهدید نمودند اما دراینجا و در شهر رشت، مسئولین شجاع ما! جرات سردادن و شنیدن چندشعار برعلیه سعودی ها را هم نداشتند و همه ی همت خود را به کار بردند تا در نهایت آرامش! مراسم برگزار شود.
حتی در یک اقدام عجیب دیده شد که روی تابوتها علامتهای سعودی ها بود! یعنی حتی فرصت تعویض تابوت را نیز نداشته اند یا نخواسته اند؟
چرا امروز مانند شهرهای دیگر کشور و مانند تهران، در این مراسم طنین مرگ برآل سعود و مرگ برآمریکا شنیده نشد؟
مسئولین دولتی و استانداری گیلان چرا از بسیج مردم و سردادن شعارهای انقلابیشان میترسند؟
چرا باید به شورای هماهنگی و صداو سیما، دقیقه ۹۰ اطلاع دهند که قرار است چنین مراسمی فردا برگزار شود؟ چرا تبلیغات و برنامه ریزی برای پوشش این مراسم مهم اینگونه ضعیف بود؟
چرا مسئولین سیاسی استانداری اجازه ندادند در این مراسم از مقصران این فاجعه سخنی به میان بیاید؟
آیا نیاز نبود شور وعصبانیت مردم از این واقعه با هدایت بانیان مراسم و با سردادن شعارهای انقلابی ، علیه مقصرین سعودی فاجعه منا به صحنه آورده میشد؟
مصلحت اندیشی و محافظه کاری مسول ستاد برگزاری  تاکجا باید ادامه یابد؟
آیا این رفتار موجب وهن جایگاه جانباختگان گیلانی حادثه ی منا نبود؟
و سوالاتی از این قبیل که بسیار است و فعلا در همین حد بسنده میشود ولی همچنان برای بسیاری از مردم شهیدپرور گیلان این سوال بی جواب مانده که چرا این عزیزان در این شرایط و در اوج بی خبری و سکوت مسئولین سیاسی استان تشییع شدند؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
عزیزان دست اندکارمشغول عزل ونسب های انتخاباتی هستندومجال کارهای متفرقه مثل تشیع پیکر مطهر شهدای منانیستند.راستی جناب آقای وکیل ادوله هم سرشان ظاهرا شلوغ است افلا؟؟؟
یارو در پاسخ به
لطفا دقت بفرمایید؛ "عزل و نسب" صحیح است یا "عزل و نصب"....؟ یک غلط= 19 . دقت کن
حدادی از اسالم
خسته نباشید به ۸دی و پیک دانشجو، الحق که همواره در راه حق افشاگری میکنید، خداحفظتان نمایدعزیزان حزب اللهی
کریمی
من دیروز خودم تو مراسم حضور داشتم، از چند نفر اتفاقی سوال کردم اکثرشون میگفتن از طریق دوستانمون مطلع شدیم، پس این وسط سازمان تبلیغات،ارشاد، شورای هماهنگی انقلاب و... کجا بودن؟ بنده پنجاه و خورده ای سال سن دارم و همیشه در اکثر راهپیمایی ها و مراسمات مهم مذهبی در رشت حضور داشتم. ولی در مورد برنامه دیروز احساسم این بود که مراسم داره ناقص برگزار میشه و آخرشم متاسفانه همینطور شد. همه چیز از ابتدا ناهماهنگ بود. از مشکل سیستم صوتی در ابتدای مراسم گرفته تا لغو سخنرانی آیت الله قربانی در انتهای مراسم. آیا اگر مثلا مراسم برگزاری جشن ریاست جمهوری آقای روحانی در۲۲ خرداد بود هم ،اینگونه برگزار میشد؟ بعید میدونم!
زهرا
جمعیت مراسم خوب بود ولی ظاهرا خودجوش بود. در مجموع مراسم بدی نبود
نظری
وقتی دولتمردامون در سطح ملی اینگونه منفعلانه با قضیه برخورد میکنند، دیگه از این پایین مایینی ها چه انتظاری داری ۸ دی جان
وحید
استانداری کدوم کارشو درست انجام داده که بخواد این مراسمو درست برگزارکنه
فهیمه
شماهم که هرکی مخالفتونه علیهش چپ و راست میزنید. مراسم خیلی هم خوب برگزارشد. الکی حاشیه پردازی نکن 8دی
یارو در پاسخ به فهیمه
فهیمه خانوم ظاهرا شما برای اولین بار توی این جور مراسمات شرکت کردید! چون مراسم خوب و مراسم ضعیف رو نمی شناسید. من که خودم تا شب قبل از تشییع، مدام دنبال این بودم که از تاریخ تشییع مطلع بشم و حضور پیدا کنم، ولی فرداش فهمیدم که برنامه اجرا شده و با چه مظلومیتی!!!!
ناشناس
آقایان از تشییع جنازه فوت شدگان منا وحشت داشتند ، ترسیدند تو تشییع جنازه ۲تا شعار علیه سیاست سازش و وزیر امورخارجه ی باغیرتمون! داده بشه
فرانک
هرچی میشه آخرش دولت مقصره، آخه این مسله چه ربطی به استانداری داشت؟
مری در پاسخ به فرانک
رییس ستاد برگزاری معاون استانداره
سعید
سلام البته کم کاری متولیان یک طرف اما سوال اینجاست که سپاه با این همه نیرو و بسیجی نمیتوانست در یک حرکت جهادی برای مراسم نیروهایش را فراخوان کند و دست هرکدام یک پلاکارد مرگ بر آمریکا بدهد و در مراسم به صورت خودجوش شعارهای ضد استکباری بدهند، آقایان به فکر نبودند سپاه چرا منفعلانه در پازل آنها بازی کرد؟
راه در پاسخ به سعید
آقا برنامه دست استانداریه سپاه بپره وسط بسیجیا دو تا شعار بدن که استانداری نمیخاد کی جواب میده
سید2015 در پاسخ به راه
جناب سعیدخان، اگه قرارباشه سپاه و بسیج بدون هماهنگی های لازم با مسولین شهر بپرند وسط و مدیریت برنامه رو به دست بگیرند آیا دیگه سنگ روی سنگ بند میشه؟ به نظرشما آیادر شان سپاه هست که دراین موارد بدون هماهنگی وارد بشه؟ آیا آقایون استانداری نباید خودشون حداقل یه اطلاع کوچکی به سپاه برای همکاری دراین خصوص بدهند؟ اگه سپاه و بسیج این کارو میکردن همین شما نفر اول بودی که میگفتی این کار افراطی گری بود و اینا یه عده خودسرهستند، بسیج از صحنه عقب نمیماند ولی از عقل و منطق هم جلو نمیزند
در حاشیه