ایران پشت همه اقدامات تروریستی در جهان است

نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مدعی شد نمی‌توان در هیچ شرایطی به ایران اطمینان کرد.

ایران پشت همه اقدامات تروریستی در جهان است

به گزارش هشت دی ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در گزارشی از شبکه تلویزیونی سی اسپن آمریکا؛ “الیوت انجل،” نماینده کنگره و عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، مدعی شد پشت همه اقدام‌های تروریستی در دنیا ایران قرار دارد و لذا نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.

وی علت مخالفت خود با گفتگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را نیز چنین بیان کرد: بر اساس این توافق صدها میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار می‌گیرد. وقتی که ایرانی‌ها تحریم بودند و هیچ پولی نداشتند هنوز به تامین مالی اقدام‌های تروریستی در سطح بین المللی ادامه می‌دادند. بنابراین وقتی که آنها هیچ پولی نداشتند و باز هم دست به این اقدام‌ها زدند تصور کنید حالا که مقدار زیادی پول در اختیار خواهند داشت چه می‌کنند!
نماینده کنگره آمریکا با اشاره به سخن رئیس جمهور این کشور مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای، توان ایران را برای ساخت بمب اتمی به شدت کاهش می‌دهد گفت: امیدوارم همینطور باشد؛ اما مشکل من چیز دیگری است. مشکل پولی است که در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌گیرد. آنها پس از ۱۵ سال می‌توانند برای تولید سلاح اتمی اقدام کنند. به ایرانی‌ها نمی توان اعتماد کرد. همین حالا فریاد مرگ بر آمریکا سر داده‌اند و لذا اصلا نمی‌شود به حسن نیت آنها اعتماد کرد.
الیوت انجل افزود: حالا که توافق تصویب شده دیگر قانون است و آمریکا باید توجهش را روی ابعاد اجرایی آن متمرکز کند و از این اطمینان حاصل کند که هم پیمانان ما در منطقه چه اسرائیل و چه اردن و چه دیگر دولت های سنی خلیج فارس این توانایی را داشته باشند که در برابر ایران بایستند. کنگره کار زیادی پیش رو دارد و باید بر اجرای توافق نظارت داشته باشد.
وی در ادامه به اقدامات “ولادیمیر پوتین،” رئیس جمهور روسیه، در اوکراین و کریمه اشاره کرد و گفت: پوتین در اوکراین و کریمه بی‌ملاحظه عمل کرد و هم اکنون نیز دارد در سوریه بی‌ملاحظه گام بر می‌دارد.
الیوت انجل با رد سخنان پوتین مبنی بر جنگ ضد داعش در سوریه مدعی شد: پوتین دارد به ارتش آزاد سوریه و به افرادی حمله می‌کند که با دولت “بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه، می‌جنگند. پوتین متحد دراز مدت بشار اسد است و در سوریه پایگاه نظامی دارد. اسد را ایران حمایت می‌کند، حزب الله که نماینده ایران است از دمشق حمایت می‌کند و حالا پوتین هم به حمایت از اسد برخاسته و هدفش این است که وی را در قدرت نگاه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه