از تحریمی که لغو نشد تا غرامتی که باید بپردازیم!

اصلا تعجبی در درخواست وقیحانه غرامت کنگره ایالات متحده نیست زیرا رفتار شیطان گونه در ذات آن نهفته است. تعجب از اساتید دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی است که ابتدایی ترین قاعده فقهی اسلام را نادیده گرفتند و اکنون چوب آن را میخورند.

از تحریمی که لغو نشد تا غرامتی که باید بپردازیم!

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی؛ یکی از ابتدایی ترین قواعدی که یک مسلمان ملزم به رعایت آن می باشد قاعده ی نفی سبیل است که مبتنی بر آن یک فرد کافر حق تسلط بر یک انسان مسلمان را ندارد.

اما این تنها کاربرد تکنیکی و خرد این قاعده است. در سطح کلان و استراتژیک نیز این قاعده صدق می کند. به این معنی که هیچ حکومتی که بر پایه ی کفر بنا شده باشد نیز حق برخوردار بودن از هیچگونه تسلطی در هیچ سطحی از رابطه بر حکومت اسلامی را ندارد.

دلیل این قاعده کاملا روشن و مبرهن است. کافر شیطان گونه عمل میکند و شیطان در مقابل تساهل و تسامح به اندازه هر قدم کوچکی که عقب نشینی شود ده قدم پیشروی خواهد کرد.

و اصلا تعجبی در درخواست وقیحانه غرامت کنگره ایالات متحده نیست زیرا رفتار شیطان گونه در ذات آن نهفته است. تعجب از اساتید دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی است که ابتدایی ترین قاعده فقهی اسلام را نادیده گرفتند و اکنون چوب آن را میخورند.

شاید اعتقاد به کاربرد این قواعد در روابط بین الملل ندارند و صرفا آن را قاعده ای در سطح خرد زندگی شخصی می دانند.

هرجی بر آنان نیست. ای کاش از یک عمر تحصیل علوم از نوک سر تا انگشت پا لیبرال روابط بین الملل اندکی درس می گرفتند.

ابتدایی ترین محصل علوم روابط بین الملل در خصوص قواعد مواجه با دولت های به اصطلاح ابر قدرت می داند که نباید ضربه دومی عمل کرد ، می بایست ضربه اولی بود.

در روابط بین الملل دو نوع مواجهه داریم :

۱.ضربه اولی: میدان را شما تعریف میکنید و طرف مقابل در آن بازی میکند.

۲.ضربه دومی : میدان را طرف مقابل تعریف میکند و شما در آن بازی میکنید.

اشکال ضربه دومی بودن در مواجهه ی با دولت هایی همچون ایالات متحده روی همچون سنگ پای قزوین آنهاست. اگر میدان در اختیار آنها باشد به مثابه اینکه تیم ملی ایران رو به روی بارسای گواردیولا بازی بکند شاهد این خواهیم بود که همواره در حال دفاع باید باشیم و خبری از حمله نیست.

حتی اگر بپذیریم که روبروی ایالات متحده باید مثل مورینیو دفاع کرد و منتظر موقعیت مناسب برای ضد حمله بود هم باید شاهد این می بودیم که در میدانی که آنها تعریف کرده اند با قواعد خود بازی میکردیم .

چرا ما در خواست غرامت نکردیم برای قانون کاپیتولاسیون ، چرا ما در خواست غرامت نکردیم برای بمب های شیمیایی و کمک های اطلاعاتی ایالات متحده در طول هشت سال دفاع مقدس و هزار چرای دیگر که عمری است بی جواب اند….

اگر انقلابی نیستید حداقل لیبرال باشید…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه