روزی که لاهیجان «ونیز» شد! + تصاویر

سوم مهر سه سال قبل بود که باران شدیدی در شهر لاهیجان و روستاهای اطراف باریدن گرفت و دیری نپائید تا این باران سیلی را در خیابان های این شهر رقم زند تا نصف باران یکساله این شهر بارانی در عرض پنج ساعت باریدن گیرد.

روزی که لاهیجان «ونیز» شد! + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، بارش باران که از نیمه های شب گذشته شروع شده به حدی بود که در آغازین ساعات روز، برخی از خیابان های شهر به همراه خانه های شهروندان دچار آبگرفتگی شد.

حضور نیروهای حلال احمر و بسیج برای کمک به مردم و خانه هایی که دچار آبگرفتگی شده بودند هیچگاه از خاطره تاریخی مردم لاهیجان بیرون نخواهد رفت.

آبگرفتگی خانه ها در خیابان های کاشف شرقی، تربیت، کیاموسوی،قیام و کوچه های منتهی به این خیابان ها به حدی بود که رفت و آمد خودروها نیز به کندی صورت می گرفت.

به گفته کارشناسان هواشناسی، این بارندگی شدید معادل نیمی از بارندگی سالانه این شهرستان بودکه در عرض پنج ساعت، لاهیجان با ۱۴۵ میلی متر بارندگی، پرباران ترین شهر کشور اعلام شد.

میلیاردها تومان خسارت به خانه ها، زمین های کشاورزی، جاده های شهر و روستاها وارد شد و بسیاری از همشهریان لاهیجانی بسیاری از امکانات و اثاثیه منزل خود را از دست دادند.

شهروندان و روستانشینان حادثه دیده که با قلبی مالامال از درد نظاره گر نابودی و ویرانی همه داشته های خود بودند با دیدن ثبت لحظات توسط عکاسان، تنها خواسته خود را بازتاب دردها، خسارات و صدمات جبران ناپذیری که بر آن ها وارد شده بود، بیان می کردند.

به گفته برخی از شهروندان این سیل که تبدیل به بلایی آسمانی شد را می توانستیم با بارش برف سنگین سال ۸۲ مقایسه کرد و از حیث خسارت طی ۱۵ سال اخیر لاهیجان کم نظیر بود.

متاسفانه در زمان سیل، شورای شهر لاهیجان در دور سوم نیز بسیار ضعیف عمل کرد.تنها دو نفر از اعضای شورای شهر فعال عمل کرده و بر فعالیت های شهرداری نظارت داشته و از نقاط حادثه دیده بازدید کردند. شورای شهر لاهیجان فعالیت خود را در برگزاری چند جلسه محدود کرد و در بایگانی فعالیت های شورای شهر لاهیجان در زمان سیل تنها چند نامه مشاهده می شود.

به راستی اگر در سالهایی دور، بلایی طبیعی از این دست در لاهیجان اتفاق افتد، حضور نیروهای مردمی جهت کمک رسانی و امداد به حادثه دیدگان چگونه است و تا چه اندازه نیروهای مردمی می توانند در این امر تاثیرگذار باشند؟

سیل لاهیجان (۹) سیل لاهیجان (۴) سیل لاهیجان (۶)

سیل لاهیجان (۵) سیل لاهیجان (۱) سیل لاهیجان (۳)سیل لاهیجان (۱۰) سیل لاهیجان (۷) سیل لاهیجان (۸)سیل لاهیجان (۱۴) سیل لاهیجان (۲۵) سیل لاهیجان (۲۶)سیل لاهیجان (۱۷) سیل لاهیجان (۱۸) سیل لاهیجان (۱۹)سیل لاهیجان (۳۰) سیل لاهیجان (۱۳) سیل لاهیجان (۱۵)سیل لاهیجان (۱۶) سیل لاهیجان (۲۰) سیل لاهیجان (۲۳) سیل لاهیجان (۲۷)سیل لاهیجان (۲۹) سیل لاهیجان (۲۱) سیل لاهیجان (۲۲) سیل لاهیجان (۲۸)سیل لاهیجان (۱۲) سیل لاهیجان (۱۱)سیل لاهیجان (۲۴)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه