از دل کندن خانواده های ایرانی از مفقودین منا تا دل نکندن دولتی ها از سفر نیویورک/ وقتی روغن ریخته سفر ۷ روزه نذر امام زاده شد

کم کم خانواده های ایرانی از حاجی های مفقودشان دل می کنند در شرایطی که ظریف و رئیس جمهور تا روز آخر از نیویورک دل نکندند.

از دل کندن خانواده های ایرانی از مفقودین منا تا دل نکندن دولتی ها از سفر نیویورک/ وقتی روغن ریخته سفر ۷ روزه نذر امام زاده شد

به گزارش  ۸دی، شمار شهدای حادثه دردناک منا تا صبح امروز به ۲۸۶ نفر رسید و خبرها حاکی از احتمال شهادت ۲۴۶ مفقود این حادثه است.

 

در حالی که چنین فاجعه ای در تاریخ کشور بی سابقه است اما وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ترجیح داد تا آخرین روز سفر هیات ایرانی به نیویورک در آمریکا باقی بماند و به کشور باز نگردد.

 

 

جواد ظریف که در خواستش برای سفر به عربستان ناکام مانده است، بعد از عدم پاسخ ولیعهد عربستان به پیام تبریک ناموقعش در اوج کشتار یمن، برای چندمین بار است که عملا نشان می دهد سیاست های لبخند و مدارا در برابر تضییع حقوق ملت نتیجه ای جز تاخیر ندارد.

 

گرچه وزیر بهداشت دولت بعد از کارشکنی مقامات سعودی برای سفرش به عربستان؛ بالاخره صبح امروز وارد مکه شد اما فقدان یک سیاست خارجی اثر گذار برای رسیدگی به وضعیت مجروحان و پیکر جانباختگان به شدت احساس می شود.

 

به گزارش مرصاد ظریف که آنقدر در نیویورک ماند تا بتواند با اوباما در راهروهای سازمان ملل دست بدهد برای دیدار با وزیر خارجه عربستان هم در حاشیه سازمان ملل در خواست داد که ظاهرا مورد موافقت قرار نگرفت. این در حالی است که ظریف برای ادای احترام به جسد ملک عبدالله رنج سفر تا کشور سعودی را متحمل شده بود اما مقامات سعودی رفتار متقابل مناسبی نداشتند.

 

امروز رئیس جمهور و هیات همراهش در حالی به ایران بازمی گردند که هفتمین روز سفر ازقبل هفت روزه اعلام شده آنها به اجلاس سازمان ملل تمام می شود اما رسانه های دولتی به شکلی عجیب قصد دارند سفر روحانی را نیمه تمام گزارش کنند و درواقع روغن ریخته نذر امام زاده شود.

 

 

اخباری مبنی بر قصد عربستان برای دفن اجساد بدون هماهنگی کشورها در مکه در عین عدم همکاری مقامات سعودی برای شناسایی پیکرها و پیاده کردن دو وزیر ایرانی عازم عربستان در قطر همگی گوشه ای از عزت پاسپورت ایرانی در دولت معتدل است.

 

به هر حال کم کم خانواده های ایرانی از حاجی های مفقودشان دل می کنند در شرایطی که ظریف و رئیس جمهور تا روز آخر از نیویورک دل نکندند./راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه