آموزش یکی از راهکار های موثر در پیشگیری حوادث است/ دلیل ۴۷ درصد از آتش سوزی ها اتصال سیم کشی های برق است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، در نشست خبری که به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشان برگزار شد ، با تبیین نقش آتش نشان ها در کاهش آسیب های انسانی و مالی و افزایش ضریب ایمنی شهروندان از اتفاء ۱۰۳۸ مورد حریق ، ۳۶۳ مورد امداد رسانی در حوادث و۴۰۴ مورد ارایه خدمات ایمنی به شهروندان در شش ماه نخست سال خبر داد .

آموزش یکی از راهکار های موثر در پیشگیری حوادث است/ دلیل ۴۷ درصد از آتش سوزی ها اتصال سیم کشی های برق است

به گزارش ۸ دی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، در نشست خبری که به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشان برگزار شد ، با تبیین نقش آتش نشان ها در کاهش آسیب های انسانی و مالی و افزایش ضریب ایمنی شهروندان از اتفاء ۱۰۳۸ مورد حریق ، ۳۶۳ مورد امداد رسانی در حوادث و۴۰۴ مورد ارایه خدمات ایمنی به شهروندان در شش ماه نخست سال خبر داد .
مقصودی با اشاره به حادثه اخیر در منا و جان باختن شماری از حجاج خانه خدا ، کوتاهی رژیم آل سعود در بهره گیری از نیروهای خبره ی امداد رسان و ممانعت از امداد رسانی امدادگران ایرانی حاضر در محل را یکی از دلایل افزایش شمار تلفات انسانی در منا دانست .

995
وی در ادامه ضمن سرزنش برخی افراد ناآگاه به دلیل تماس های غیرضروری و اشغال خطوط ارتباطی آتش نشانی به دلیل مزاحمت تلفنی، این گونه تماس ها را مانع سرعت عمل و اتلاف توان امداد رسانی به موقع دانست و افزود: دلیل ۴۷ درصد از آتش سوزی ها اتصال سیم کشی های برق است و بر لزوم نظارت بر احداث تاسیسات استاندارد تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، همچنین آموزش ۴۶۱۰ نفر از نونهالان و نوجوانان با همکاری موسسات آموزشی و آموزش کارکنان ادارات و موسسات و بیمارستان ها به تعداد ۴۸۱۸ نفر را در شش ماه نخست سال یکی از عملکرد های این سازمان عنوان کرد و افزود: آموزش یکی از راهکار های موثر در پیشگیری حوادث است و باعث کاهش چشمگیر حوادث و خسارات ناشی از آن می شود.
مقصودی همچنین با اعلام خبر  احداث ۴ ایستگاه جدید آتش نشانی در چهار نقطه دیگر از شهر تا پایان سال ۱۳۹۵، خرید تجهیزات جدید آتش نشانی، جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و اجرای طرح های بازدید ایمنی از اصناف و آموزش به شهروندان را از برنامه های آتی این سازمان دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه