از انزوا و انفعال دولت تدبیر در حادثه منا تا اعتباری که به پاسپورت ایرانی برنگشت!

عربستان نمی پذیرد! همه تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در این قضیه احضار کاردان عربستان در ایران بود! آیا نباید کاردار عربستان از کشور اخراج می شد؟؟ مماشات دولت تدبیر با دولت خبیث عربستان قرار است تا کجا پیش برود!

از انزوا و انفعال دولت تدبیر در حادثه منا تا اعتباری که به پاسپورت ایرانی برنگشت!

به گزارش ۸دی؛ رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور طبق روش معمول دولت تدبیر! در رابطه با کشتار صدها نفر از هموطنانمان در منا به دادن یک پیام بی اثر و خنثی اکتفا کردند. در حالی که حوادث بسیار کوچکتر در کشورهای دنیا اغلب، باعث لغو سفر رئیس جمهور و نیمه کاره رها کردن سفر آنان شده، اما رئیس جمهور کشورمان بعد از گذشت پنج روز از این جنایت بزرگ همچنان به سفر تشریفاتی خود ادامه داده و قرار است امروز دوشنبه به کشور بازگردد! همه پیگیری ها و دغدغه وزیر امور خارجه از این حادثه تلخ،  نصب تکه پارچه سیاهی است که  به یقه کت خود آویخته! و با  جان کری عکس یادگاری گرفته! آیا این رفتار منفعلانه دولت با عزت ملی کشور همخوانی دارد؟ آیا اگر حادثه ای به مراتب کم اهمیت تر از کشته شدن صدها ایرانی برای امریکایی ها اتفاق می افتاد، رییس جمهور امریکا همچنان به سفر های خارجی اش ادامه می داد و به دادن یک پیام بی اثر و خنثی اکتفا می کرد؟! رئیس جمهور آمریکا چندی پیش وقتی در مدرسه کوچکی تیراندازی رخ داد و چند نفر کشته شدند مرخصی سالیانه اش را لغو کرد و  به کاخ سفید برگشت. 

این در حالی‌ است که  رئیس جمهور از نیویورک امور را از طریق معاون اول خود پیگیری می کند و وزیر امور خارجه که همراه رئیس‌جمهور در سفر نیویورک به سر می‌برد، کار را به معاون منطقه‌ای خود واگذار کرده و از تحرک و جنبش دستگاه دیپلماسی برای رایزنی‌های گسترده بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای فشار بر حکام سعودی برای همکاری با مسئولان کشورمان در رسیدگی به مجروحان و روشن شدن سرنوشت مفقودان  کمترین خبری نیست. 

وزیر اشاد ازطرف هیئت دولت مامور پیگیری امور مربوط به این حادثه می شود اما عربستان ویزا صادر نمی کند! وزیر امورخارجه در سازمان ملل از همتای خود درخواست ملاقات می کند اما وزیر گستاخ عربستان نمی پذیرد! همه تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در این قضیه احضار کاردان عربستان در ایران بود! آیا نباید کاردار عربستان از کشور اخراج می شد؟؟ مماشات دولت تدبیر با دولت خبیث عربستان قرار است تا کجا پیش برود!

جان باختن مظلومانه صدها ایرانی آن اندازه اهمیت داشت که رئیس‌جمهور سفرش به نیویورک را رها می‌کرد و برای مدیریت ماجرا شخصاً به کشور برمی‌گشت، یا وزیر امور خارجه  راهی کشور می‌شد تا مسئله‌ای به اهمیت جان صدها ایرانی گرفتار در سیطره ظلم حکام سعودی را از نزدیک نظارت و مدیریت می‌کرد.  
حقیقتا ارتباط دیپلماتیک ما با عربستان سعودی طی سالیان گذشته چه منفعتی برای کشور داشته، مگر نه این است که به زعم دولتمردان معیار ارتباطات دیپلماتیک در کسب منافع ملی کشور ها تعریف میشود؟ طی سالیان گذشته کجا جمهوری اسلامی توانسته از ارتباطات خود با عربستان سعودی منافع کشور را تامین نماید؟ در حالی که سعودی ها تا آنجا که توانسته اند علیه جمهوری اسلامی توطئه کرده اند؟ از کشتار بی رحمانه حاجیان در سال ۶۶ گرفته تا حمیاتهای مادی و معنوی آل سعود از صدام! از حمایت هایش از طالبان و القاعده و داعش، تا حمایت از ترروریستهای خونخوار! از ایجاد نا امنی در کشور های متحد ایران تا بمب گذاری های تروریستی در عراق. از حمایت از جنگ طلبان و برهم زدن امنیت سوریه تا تجاوز وقیحانه به یمن و بحرین! آیا جز وقاحت، ظلم و خباثت چیزی دیگری از رژیم دیکتاتور آل سعود نصیب کشور و ملت ایران شده است!
اعتبار و ارزش پاسپورت ایرانی که رئیس جمهور قبل از انتخابات شعارش را می داد و از وعده های رئیس جمهور حقوق دان کشور بود،  نه با لبخند به دشمن و گرفتن عکس یادگاری با دشمنان قسم خورده کشور در کشاکش حادثه تلخ کشتار صدها حاجی ایرانی، و برخورد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور با این واقعه، بلکه  با احترام به مردم و دفاع عزتمندانه از منافع ملت و مقاومت در برابر زورگویی دشمنان کشور بدست می آید. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محدثه
به جای کاردار در متن نوشته شده کاردان.
مرادی
عملکرد ضعیف دولت در حادثه منا باعث تحقیر جمهوری اسلامی شد. صدها خانواده در مصیبت از دست دادن عزیزانشان هستند آنوقت رءیس جمهور و وزیر خارجه با خیالی آسوده در سفر تشریفاتی سازمان ملل بسر می برند.
رضا صمدی
بجای دیپلماسی مقتدرانه متاسفانه دولت بسیاز ذلیلانه در حادثه منا ظاهر شد از رئیس جمهوری که خود را یک دیپلمات کارکشته میداند همچین عملکردی دور از انتظار بود.
محمد
امام ما آمریکا را شیطان بزرگ نامید و رئیس جمهور این کشور همان شیطان بزرگ است که در خدمت شیطان است و هر کجا پا گذاشته و دخالت کرده جز کشتار و غارت ملتها نتجه دیگری نداشته
در حاشیه