آیا زندانیان ایرانی در آمریکا آزاد میشوند؟

روحانی: اگر آمریکا رفتار مناسبی در رابطه با زندانیان ما انجام دهد و آنها را آزاد کند، شرایط مناسبی رقم خواهد خورد و قادر خواهیم بود تا با استفاده از قدرت و توانایی خویش سریعترین راه را برای آزاد سازی زندانیان مدنظر آمریکا برگزینیم.

آیا زندانیان ایرانی در آمریکا آزاد میشوند؟

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، حسن روحانی روز گذشته (یکشنبه) در نیویورک گفت: اگر آمریکا زندانیان ما را آزاد کند ما بر روی آزاد سازی زندانیان مد نظر آمریکا کار خواهیم کرد.

پایگاه انگلیسی گاردین نوشت: حسن روحانی که برای شرکت در نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد گفت: اگر آمریکا رفتار مناسبی در رابطه با زندانیان ما انجام دهد و آنها را آزاد کند، شرایط مناسبی رقم خواهد خورد و قادر خواهیم بود تا با استفاده از قدرت و توانایی خویش سریعترین راه را برای آزاد سازی زندانیان مدنظر آمریکا برگزینیم.

این پایگاه خبری افزود: «سه زندانی، ایرانی-آمریکایی که در زندان ایران هستند، جیسون رضاییان که خبرنگار واشنگتن پست بود و دیگری امیر حکمتی که جز نیروی تفنگداران دریایی آمریکا بوده است. نفر سوم سعید عابدینی است که با تغییر دین خود به مسیحیت و تشکیل حلقه های انجیل خوانی سعی در جذب و تغییرات در تفکرات مردم در ایران داشته است.»

به گزارش این پایگاه خبری: «روحانی در ادامه سخنانش گفته است که “هیچ چیز مرا خوشحال تر از این نمی کند که زندانیان را آزاد کنیم.”اما آمریکا همچنان بر آزادی بی قید شرط این سه زندانی تاکید دارد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در باره اظهارات روحانی به گزارشگری که نظر وی را پرسیده بود گفت: ما باید در این باره به طور مستقیم مذاکره کنیم، هرچند مکالماتی در این زمینه داشته ایم ولی باید تمامی شرایط را بررسی کنیم و به حل این موضوع بپردازیم.»

از سوی دیگر ایران خواستار آزاد سازی ۱۹ تن از ایرانیانی است که به بهانه تحریم هسته ای واشنگتن علیه ایران، در زندان آمریکا به سر می برند.

متاسفانه در حالی که کشور با مسائل مهمی مانند رکود اقتصادی و بلا تکلیفی در مورد رفع تحریمها و سرنوشت نامعلوم برجام در مجلس روبروست، رئیس جمهور در نیویورک وقت خود را صرف مصاحبه با موضوعاتی میکند (آزادی زندانیان آمریکایی) که در آمریکا به عنوان مشکلات دست چندم افکار عمومی محسوب میشود.

آزادی زندانیان ایرانی برای کشور ما بسیار پراهمیت است اما این مسئله باید به گونه ای از سوی رییس جمهور مطرح شود که در اذهان عمومی جابیفتد که آن کشوری که تعداد زندانیانش در کشور مقابل بیشتر است و شهروندانش به ناحق در آمریکا به زندان افتاده اند ایران است نه آمریکا و آن کسی که باعث خیانت و جاسوسی در ایران شده ،آمریکایی ها بودند که در پوشش خبرنگار و روزنامه نگار وارد ایران شده بودند.

 

 

gurdian

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه