مانور امداد نجات و اطفای حریق آتش نشانان شهر رشت + تصاویر

به مناسبت فرارسیدن ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی مانور بزرگ اطفای حریق، امداد و نجات و فرود اضطراری در ساختمان بلند مرتبه مسکن مهر رشت برگزار شد.

مانور امداد نجات و اطفای حریق آتش نشانان شهر رشت + تصاویر

به گزارش ۸دی، مانور مشترک اطفای حریق ، امداد و نجات و خروج اضطراری با محوریت سازمان آتش نشانی و همکاری کارگروه های امداد و نجات شهرستان رشت برای مقابله با حوادث غیر مترقبه روز یکشنبه در سایت مسکن مهر این شهر برگزار گردید.

5

علی مقصودی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، هدف از اجرای این مانور را  ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان های امدادی از جمله پلیس، اداره گاز ، اداره برق ، اورژانس وشرکت امدادرسان گیل (ناجی) خواند و افزود: در این مانور دستگاه های شرکت کننده  با تجهیزات لازم در محل حاضر و  ضمن تمرین و مرور وظایف از پیش تعیین شده جهت مقابله با حوادث و سوانح با سازمان آتش نشانی به همکاری پرداختند.

مقصودی در ادامه افزود: این مانور به منظور به نمایش گذاشتن توانمندیهای سازمان های امدادی ، بالا بردن سطح هماهنگی ، آمادگی نیروها ، ارتقای توان عملیاتی و سرعت عمل نیروها جهت رویارویی با حوادث احتمالی برگزارگردید.

لازم به ذکر است: این مانور ابتدا به صورت آتش سوزی فرضی در طبقه دوم یک ساختمان بلند مرتبه و سرایت آتش به طبقه سوم و دود گرفتگی کل ساختمان آغاز و تیمهای اطفای حریق ، امداد ونجات  و خروج اضطراری افراد محبوس شده احتمالی سازمان بلافاصله در محل حادثه حاضر و نسبت به اطفای کامل آتش و نجات جان محبوس شدگان در تل آتش و دود را آغاز نموده و بوسیله برپایی تشک نجات ، نردبان ۳۲ متری و کارگاه نجات از ارتفاع  نسبت خارج نمودن مصدومان و محبوس شدگان اقدام نمودند.

8

درادامه محمد حسین واثق کارگر نیا عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض تبریک به آتش نشانان به مناسبت فرا رسیدن روز آتش نشانی و ایمنی از تمامی  نیروهای عملیاتی حاضر در مانور  و سازمانهای شرکت کننده تقدیر و تشکر کرد و افزود:  رعایت نکات ایمنی جهت کاهش حوادث و یاد گیری نحوه صحیح برخورد با حوادث توسط شهروندان امری بسیار حیاتی بوده و مسوولیت سازمانهای خدمات رسان را در جهت آموزش و پیشگیری از حوادث پر رنگ تر می نماید.

عضو شورای اسلامی رشت در ادامه سخنان خود به سازندگان سازه های ساختمانی توصیه کرد: در زمینه اجرای اصول ایمنی دقت لازم را داشته باشند و سخت گیری های سازمانهایی همچون آتش نشانی بر لزوم اجرای صحیح اصول ایمنی و آتش نشانی را به نیکی استقبال نمایند تابتوان به همت تمامی ارگانهای ذیربط و مرتبط با این امر مهم بیش از پیش به شهری ایمن جهت آسایش خانواده و شهروندان دست یافت.

1 2 3
6 7

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه