وقتی اتاق خانه یک معلم، مدرسه می شود+ تصاویر

یکی از اتاق های خانه ییلاقی یک معلم تالشی، تبدیل به مدرسه ای شده است برای دو دانش آموز تالشی و این معلم سخت کوش شنبه تا چهار شنبه برای آموزش دو دانش آموز این دبستان را در آنجا بدور از خانواده خود می گذراند.

وقتی اتاق خانه یک معلم، مدرسه می شود+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، دبستان صداقت در دل کوهستانهای بخش اسالم شهرستان تالش در روستای چواژیه قرار دارد و آقای پورجوزی با ۴ سال سابقه که مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی هم دارد برای درس دادن به دو دانش آموز خود باید ابتدای هر هفته مسیرکوهستانی ۳۵ کیلومتری از شهر تالش تا روستا را با موتور خود بپیماید.

البته خانه ییلاقی او یکی از اتاق های دبستان است و او شنبه تا چهار شنبه را در آنجا بدور از خانواده می گذراند.

دو دانش آموز این دبستان آزیتا در پایه پنجم و زاهد در پایه اول تحصیل می کنند و آنها تنها دانش آموزان روستای ۸ خانواری چواژیه هستند که البته درسشان هم خوب است. آزیتا برای تحصیل مجبور است مسافت ۲ کیلومتری از روستای همجوار تا مدرسه را هر روز طی کند.

دبستان روستا از نوع پیش ساخته در سال ۱۳۹۰ توسط نوسازی مدارس استان گیلان احداث و در اختیار آموزش و پرورش تالش قرار گرفته است و در ابتدا چهار دانش آموز داشت. این دبستان جزو مدارس درجه ۳ عشایری سیارمحسوب می شود.

از ابتدای سال تحصیلی با کوچ کردن برخی از اهالی روستا به مناطق شهری، جمعیت دانش اموزی دبستان به دو نفر رسید.

اهالی از اینکه آموزش و پرورش در این روستای عشایری دور افتاده برای دو دانش آموز یک مدرسه و یک معلم اختصاص داده بسیار خوشحالند.

شاید بتوان گفت این مدرسه از نظر جمعیت دانش آموزی کوچک ترین دبستان استان گیلان یا حتی کشور باشد که آموزش و پرورش تالش یک دبستان و یک معلم با تمامی امکانات برای دو دانش آموز مهیا ساخته است.

 در شهرستان تالش ۵۰ دبستان در مناطق ییلاقی و عشایری وجود داردکه قریب به ۱۰۰۰ دانش آموز درآنها تحصیل می کنند.

gpic172_1

 

gpic172_2

 

gpic172_4

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه