عده‌ای خواب‌نما شده‌اند که امام(ره) مخالف “مرگ بر آمریکا” بودند/ امام(ره) اهل درگوشی حرف زدن نبودند

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بابیان اینکه “مرگ بر آمریکا” صریح آیه قرآن است، گفت: کسانی که اصرار دارند این شعار گفته نشود، اگر در زمان امام حسین(ع) بودند یا به صف یزید می‌پیوستند و یا حاضر نمی‌شدند که از یزید ابراز نفرت کنند.

عده‌ای خواب‌نما شده‌اند که امام(ره) مخالف “مرگ بر آمریکا” بودند/ امام(ره) اهل درگوشی حرف زدن نبودند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید روحانی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا صریح آیه قرآن است، گفت: در ۱۳ آبان ۴۳ در پی اعتراض به احیای رژیم کاپیتولاسیون و مصونیت بخشیدن به سلجوخه‌های عربده‌کش آمریکایی از ایران تبعید شدند، در ۱۳ آبان ۵۷، دانش‌آموزان که به حمایت از امام (ره) برخاسته بودند و در راه سرنگونی نظام شاه مبارزه می‌کردند، به خاک و خون کشیده شدند، در ۱۳ آبان ۵۸، دانشجویان غیور و مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و دست تبهکار آمریکا را برای همیشه از سرنوشت این کشور کوتاه کردند.

روحانی گفت: آن روز که امام سفارتخانه آمریکا را در ایران لانه جاسوسی نامیدند، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که پس از گذشت ۳۴ سال همه دنیا دریابند و حتی کشورهای همراه شیطان بزرگ و هم‌پیاله‌های او هم اعتراف کنند که سفارتخانه‌های آمریکا در جهان، لانه جاسوسی است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بینش امام را برگرفته از قرآن و مکتب انبیاء دانست و با بیان این مطلب که امام روش انبیاء را در پیش گرفته بود، اظهار داشت: ایشان همانند انبیاء در برابر بت‌پرستان ایستاد و به این موضوع فکر نمی‌کرد که آیا امروز قدرت مقابله یا ایستادن با آنها را داریم یا نداریم؟ در آن زمان کسی جرأت نمی‌کرد بدون القاب کذایی اعلیحضرت همایونی اسم شاه را به زبان بیاورد. در این شرایط امام (ره) به صحنه آمدند و انزجار خود را از شاه و هتک حرمتی که به اسلام روا شده بود، اعلام کردند.

وی افزود:‌ در روز ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه فریاد زدند آقای شاه بدبخت، بیچاره. امام(ره) با این گفته خود بت‌شکنی کردند و شمارش معکوس از همان تاریخ آغاز شد.

روحانی با بیان اینکه یکی دیگر از بت‌شکنی‌های امام (ره) علیه آمریکا بود، اظهار داشت:‌ کسی در ایران جرأت نمی‌کرد علیه آمریکا اعلام نظر کند.در حالی که این آمریکا بود که کاپیتولاسیون را تحمیل کرد، با این حال هیچ‌یک از گروه‌ها جرأت نفس کشیدن نداشتند. امام با قدرت مقابل بت بزرگ ایستاد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ وقتی که امام تصمیم گرفتند علیه کاپیتولاسیون سخن بگویند یکی از مقامات غیردولتی که با دولتمردان در ارتباط بود، خواست با امام ملاقات کند و امام اجازه ملاقات نداد و او نزد شهید مصطفی خمینی رفت و هشدار داد که اگر امام می‌خواهد علیه کاپیتولاسیون حرف بزند، مراقب باشد که علیه آمریکا سخنی نگویند.

وی گفت: امام بی‌اعتنا به اینگونه هشدار‌ها در روز ۴ آبان ۴۳ آن سخنرانی تاریخی و حماسی را علیه شیطان بزرگ ایراد کردند و فریاد زدند که رئیس‌جمهور آمریکا بداند امروز منفور‌ترین افراد در نزد ملت ماست و به این ترتیب بت‌شکنی کردند، از این جهت این ملت آگاه ایران وقتی این بت‌شکنی ایشان را دیدند، در سروده‌هایشان آوردند که جهان افتخار می‌کند به ۴ بت‌شکن بزرگ و مقدس، ابراهیم خلیل‌الله، موسی‌ کلیم‌الله، علی ولی‌الله و خمینی روح‌الله.

روحانی با بیان اینکه امام(ره) در ۱۶ مهر ۱۳۴۱ یعنی در روز آغاز نهضت ۳ پیشنهاد را ارائه کرده‌اند به تشریح این ۳ پیشنهاد پرداخت و گفت: امام(ره) فرموده بودند که باید تلگراف‌ها و نامه‌های مقامات روحانی که به دولت می‌نویسند چاپ و در اختیار مردم قرار گیرد. پیشنهاد دوم امام(ره) به خطبا بود ایشان گفته بودند خطبا و وعاظ به مردم آگاهی ببخشند چرا که رژیم به دنبال اسلام‌ستیزی است. سومین پیشنهاد امام(ره) خطاب به مراجع بود. ایشان پیشنهاد داده بودند مراجع با مردم حرف بزنند. از این رو امام(ره) از زمان نهضت تا زمانی که در قید حیات بودند، از هر فرصتی برای سخنرانی استفاده می‌کردند.

وی اضافه کرد: امام(ره) آنچه می‌گفتند برگرفته از قرآن بود. ایشان سخنی از خود نداشتند و به دنبال استکبارستیزی بودند. ایشان از کشورهای قلدرمآب نفرت داشتند.اگر از هرگونه نزدیک شدن و مذاکره با استکبار جهانی و آمریکا و دیگر اذناب این کشور دوری می‌گزیدند برگرفته از قرآن بود.

وی اضافه کرد: امام(ره) مردم را دعوت به پایداری و استقامت می‌کردند و اصولا امام مفسر و مبین قرآن بودند، روش امام(ره) بسیاری از آیات الهی را تفسیر و تبیین کرد، تا روزی که امام(ره) انقلاب ایران را به پیروزی نرسانده بودند، کم نبودند افرادی که نمی‌توانستند باور کنند چگونه حضرت موسی (ع) با یک عصا نظام فرعونی را نابود کرد. امام(ره) نشان دادند که ملتی با دست خالی و با سلاح ایمان می‌تواند یک نظام ۲۵۰۰ ساله را منقرض کند.

روحانی با بیان اینکه گفته امام(ره) مبنی بر شعار مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن بود، افزود: امروز مطالبی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چه اصراری است شعار مرگ بر آمریکا ادامه پیدا کند؟ اساس مکتب تشیع لعن و نفرت از دشمنان است. باید برائت خود را از یزید زمان اعلام کنیم.

روحانی با بیان اینکه شاهد بودیم از روزی که امام نهضت را آغاز کردند تا روزی که چم از جهان فرو بستند، هرگز دچار لرزش و خطا نشده‌اند، گفت: امام(ره) با نهضت خود قرآن را محجوریت خود نجات دادند، این کلام حضرت امام که «مرگ بر آمریکا» عبادت است، برگرفته از قرآن است.

وی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا به معنای لعن بر یزید است. از این رو مرگ بر آمریکا صریح آیه قرآن است. کسانی که اصرار دارند این شعار گفته نشود، اگر در زمان امام حسین (ع) بودند با به صف یزید می‌پیوستند و یا حاضر نمی‌شدند از یزید ابراز نفرت کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی برائت از دشمنان و کسانی که به مسلمین ظلم می‌کنند را وظیفه تشیع عنوان کرد و افزود: کسانی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند مخالفت خود را با جنایات آمریکا و ظلم‌هایی که انجام می‌دهد، اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی گفت: بودجه‌های کلانی در کنگره آمریکا علیه ایران تصویب می‌شود، تحریم‌های اقتصادی صورت می‌گیرد، تحریم می‌کنند، تروریست‌ها را به صحنه می‌آورند، تروریست تربیت می‌کنند. بر این اساس ملت وظیفه دارد در مقابل این همه ظلم تبری کند.

روحانی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا به ملت‌های آزاده روحیه می‌هد، گفت: ملت‌های آزادی‌خواه چشم به راه ملت ایران دارند. امروز شعار مرگ بر آمریکا وظیفه هر انسان آزادی‌خواه است، چرا که آنها از استکبار نفرت دارند و باید با قدرت مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا با فریاد “مرگ بر آمریکا” ایستاد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی تاکید کرد: خطر شعار مرگ بر آمریکا برای کاخ‌نشینان آمریکا وحشت انگیز است، بنابراین با قدرت تلاش می‌کنند تا این صدا را خاموش کنند. رژیم صهیونیستی سعودی ۶۰۰ زائر را به جرم شعار مرگ بر آمریکا به خاک و خون کشید. این نشان می‌دهد که آمریکا از این شعار می‌ترسد و کاخ‌سفید با شعار مرگ بر آمریکا می‌لرزد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: باید با همه قدرت در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستاد و با فریاد مرگ بر آمریکا جهان را متوجه جنایات این کشور کرد. خطر این شعار برای آمریکایی‌ها آنقدر زیاد است که با قدرت در تلاش هستند که این شعار را خاموش کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اضافه کرد: تسلیم طلبان، رفاه‌طلبان وجاه‌طلبان به راه افتادند که خط امام(ره) را منزوی سازند. اینها همان‌هایی هستند که می‌گفتند افکار امام(ره) در موزه است. سعی می‌کنند راه امام(ره) منزوی شود در حالی که امام(ره) همواره با مردم حرکت می‌کرد.

روحانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برخی می‌گویند مذاکرات هسته‌ای باید محرمانه بماند تاکید کرد: چطور است که رژیم صهیونیستی باید اطلاع داشته باشد، اما مردم ایران ندانند؟ اینها می‌خواهند که مردم محرم نباشند. می‌خواهند مردم را در بی‌خبری قرار دهند.

روحانی با بیان اینکه اینها می‌خواهند با این کار مردم از بده وبستان‌های پشت صحنه بی‌خبر باشند، افزود: همچنین آنها می‌خواهند دولت نظام جمهوری اسلامی ایران را از مردم جدا کنند و در این راستا مهره‌هایی را پرورش می‌دهند. یکی از این مهره‌ها از رشته مهندسی به رشته دین و سیاست وارد شده است و در دانشگاه انگلستان پرورش یافته و به دولت نامه می‌نویسد و از رئیس‌جمهور می‌خواهد که آنها این شعار را ندهند و در روز ۱۳ آبان دولتمردان به صحنه نیایند.

وی افزود: آنها می‌خواهند با این کار به نقشه‌های خود برسند تا این طریق مردم را به انزوا بکشانند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مملکت صاحب دارد، افزود: نمی‌توان با یک خاطره‌گویی مطالب خود را مطرح کرد. مملکت صاحب دارد. رهبری عین کوه استوار هستند و حضور دارند و مسائل را به خوبی زیرنظر دارند. می‌خواهند مردم را با طرح این مسائل ناآگاه فرض کنند. فکر می‌کنند با اینگونه خاطرات می‌توانند تیشه به ریشه انقلاب بزنند در حالی که ملت ایران آگاه و بیدار است و ترفندها و فریب این افراد را نمی‌خورد.

روحانی افزود: عده‌ای خواب‌نما شده‌اند که امام(ره) مخالف “مرگ بر آمریکا” بود، امام(ره) اهل درگوشی حرف زدن نبودند.مگر مملکت “بی‌صاحب” است‬؛ ‫رهبر معظم انقلاب اجازه این خاطره‌سازی ها را نمی‌دهند. خط امام نشأت گرفته از قرآن است؛ انزوای خط امام(ره) یعنی انزوای اسلام ناب محمدی(ص).‬

وی تاکید کرد: توطئه‌های استکبار نمی‌تواند راه امام را به بن‌بست بکشانند. ادعا می‌شود که امام سال ۶۶ مخالف این شعار بودند در حالی که ایشان در سال ۶۷ می‌گویند که بهترین دعا برای آمریکا دعای مرگ بر آمریکا است.

روحانی با بیان اینکه عده‌ای خواب‌نما شده‌اند که امام مخالف مرگ بر آمریکا بود، اظهار اداشت: امام راحل اهل درگوشی حرف زدن نبود. ادعا می‌شود که امام سال ۶۶ موافق حذف این شعار بودند؛ ایشان سال ۶۷ می‌گویند بهترین‌ دعا علیه آمریکا مرگ است. توطئه‌های استکبار نمی‌تواند راه امام را به بن‌بست بکشاند.

وی تاکید کرد: امروز مردم ایران با شیوه‌های شیطانی از شعار مرگ بر آمریکا باز نمی‌مانندو این شعار ریشه در مکتب تشیع دارد. شعار مرگ بر آمریکا مربوط به دیروز نبود، مربوط به تاریخ شیعه است. امام از سال ۶۳،۶۶ و ۶۷ مطالب صریح خود را در خصوص آمریکا بیان فرموده بودند. ایشان در ۲۵ فروردین ۶۶ فرموده بودند مرگ بر همه ظالمان دنیا. همچنین در سوم اسفند ۶۸ گفته بودند آنهایی که قصد خدمت دارند راه برایشان گشوده است اما نه به قیمت طلبکاری. پیام امام در وصیت‌نامه ایشان آمده است.

روحانی با بیان اینکه نباید شعار و نفرت خود را فقط به یزید در زمان امام حسین(ع) سر بدهیم، افزود: باید لعن نیز به یزید زمان صورت بگیرد. بنابراین باید شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‌تر سرداده شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت در ۱۳ آبان امسال نشان می‌دهد که توطئه‌ استکبار و نقشه‌های آمریکا نمی‌تواند راه امام(ع) را به بن‌بست برساند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه