پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به خانواده های گیلانی حادثه منا

آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی در پیام تسلیت گفتند: درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت الله الحرام از جمله تعدادی از مسافران گیلانی سرزمین وحی در حادثه دلخراش منا که به علت ناتوانی و بی تدبیری مقامات عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج است، موجب تأسف عمیق و تأثر شدید گردید.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به خانواده های گیلانی حادثه منا

به گزارش ۸دی، آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی در این پیام تسلیت که نسخه ای از آن عصر پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده اند: درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت الله الحرام از جمله تعدادی از مسافران گیلانی سرزمین وحی در حادثه دلخراش منا که به علت ناتوانی و بی تدبیری مقامات عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج است، موجب تأسف عمیق و تأثر شدید گردید.
نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در خاتمه این پیام مشترک، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان، علو درجات جان باختگان را از خداوند منان مسالت کرده اند.
طبق اعلام حسن فعال مدیر حج و زیارت گیلان که در سامانه اینترنتی این سازمان درج شده؛ احمد اسماعیلی چافی، رحمت غلامی جیرکل و ابراهیم کریم پور جزو زائران گیلانی فوت شده در حادثه امروز منا هستند. همچنین در سامانه اینترنتی حج و زیارت گیلان آمده: آقای محمدحسین رمضانی سیاه خلکی جزو مفقودین این حادثه است و امکان اضافه شدن بر کشته شدگان این حادثه نیز وجود دارد.
در حادثه امروز رمی جمرات در صحرای منا ، حدود ۹۰ حاجی ایرانی کشته و ۱۵۰ تن دیگر مصدوم شدند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به محض اطلاع از حادثه ناگوار کشته و زخمی شدن صدها زائر از جمله زائران ایرانی در حادثه ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا ضمن تماس فوری با نماینده ولی فقیه ، سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران درعربستان سعودی، دستور لازم برای بکارگیری تمامی امکانات برای رسیدگی به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه