تجلیل از خانواده های موفق تحت حمایت کمیته امداد گیلان

به مناسبت روز خانواده و تجلیل از خانواده های موفق تحت حمایت کمیته امداد این استان، همایشی با حضور ۲۵۰ زوج و خانواده تحت حمایت گیلان و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات مصلی شهر رشت برگزار شد.

تجلیل از خانواده های موفق تحت حمایت کمیته امداد گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، به مناسبت روز خانواده و تجلیل از خانواده های موفق تحت حمایت کمیته امداد این استان، همایشی با حضور ۲۵۰ زوج و خانواده تحت حمایت گیلان و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات مصلی شهر رشت برگزار شد.

در این همایش لنگرودی مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان ضمن گرامیداشت روز خانواده به اجرای طرح نظام جامع آموزشی – تربیتی این نهاد اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۹۰ اجرایی شد و اکنون ۱۴ هزار خانواده گیلانی مشمول این طرح هستند که در طول سال از برنامه های مختلف آموزشی، مشاوره، اجتماعی و… به ۱۳ روش از جمله انفرادی، گروهی و… بهره مند می شوند.

حجت الاسلام توانایی یکی از اساتید حوزه خانواده نیز در این همایش به برخی از مشکلات خانواده ها اشاره کرد و گفت: درک متقابل زوجین از هم در موقعیتهای مختلف زندگی موجب کاهش این مشکلات می شود.

وی توجه و صمیمیت بین اعضاء خانواده ها به ویژه زوجین را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که می تواند به استحکام بیشتر بنیان خانواده ها و ایجاد محبت بین آنها کمک کند.

ایشان با تاکید بر اینکه خانواده محیط امنی برای اعضاء آن به شمار می رود تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم بارها تاکید کرده است که محیط خانواده باید محل آرامش باشد چه برای زوجین و چه برای فرزندان که بتوانند مسائل و مشکلات زندگی را با آرامش و همفکری حل کنند.

حجت الاسلام توانایی وظیفه زن را فراهم آوردن آرامش و وظیفه مرد را فراهم آوردن آسایش در خانواده عنوان کرد وگفت: کانون خانواده ها باید سرشار از محبت و مودت، آرامش و آسایش و به دور از مشاجره، دروغ و بداخلاقی ها باشد تا فرزندان سالم و صالح در آن پرورش پیدا کنند و کمتر در معرض آسیبهای اجتماعی قرار گیرند.

وی خوشبینی و مثبت اندیشی را از عوامل دیگر حفظ بنیان خانواده ها دانست و تاکید کرد: با افکار مثبت و شکرگزاری، مشکلات و مسائل کوچک به موانع بزرگتر تبدیل نخواهد شد به طوری که حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که مصیبتهای کوچک را بزرگ بشمارد به مصیبتهای بزرگتر مبتلا می شود.

این استاد حوزه خانواده پایبندی به احکام اسلامی و معنویات را از عوامل مهم و تاثیرگذار ثبات در خانواده ها بر شمرد و گفت: تلاوت قرآن به کانون خانواده ها گرمی می بخشد و اگر قرآن کریم در زندگی به عنوان محور قرار گیرد محبت و صمیمیت در آن افزایش خواهد یافت.

در پایان این همایش از تعدادی از زوجین و خانواده های موفق در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه