سیزده آبان روز فریاد مظلومان بر سر استکبار جهانی و شیطان بزرگ/ هیئات مذهبی خیانت در امانت نکنند

حجت الاسلام صرفی پور، امام جمعه لاهیجان شعار مرگ بر آمریکا را دارای مبنای فکری دانست و گفت: در واقع این شعار بیانگر این است که ما مخالف ظالم، متجاوز و استعمارگر هستیم و مردم ایران با این شعار از ظلم و ستم ابراز انزجار می‌کنند.

سیزده آبان روز فریاد مظلومان بر سر استکبار جهانی و شیطان بزرگ/ هیئات مذهبی خیانت در امانت نکنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه سیزده آبان یادآور سه خاطره تلخ اما دارای نقش اساسی برای ملت قهرمان پرور ایران اسلامی است، گفت: تبعید امام(ره) به ترکیه درسیزده آبان ۱۳۴۳،قتل عام دانش آموزان در سیزده آبان  ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در ۳۴ سال پیش در سیزده آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) سه رویدادی بودند که در تحرک انقلاب اسلامی نقش داشتند.

نماینده ولی فقیه در لاهیجان ،آمریکا را سرکرده تمامی فتنه ها علیه ایران دانست و افزود: کودتای بیست و هشت مرداد ، سرکوب قیام مردم در پانزده خرداد ،حمایت‌های بی حد و حصر از رژیم پهلوی ، تجهیز نظامی و حمایت کشورهای غربی از رژیم بعث عراق ، شروع تجاوز به سرزمین ایران و تحمیل جنگ ۸ ساله از جمله کارشکنی‌های جهان استکبار بوده که هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد. ‌

حجت السلام صرفی پور شعار مرگ بر آمریکا را دارای مبنای فکری دانست و افزود: در واقع این شعار بیانگر این است که ما مخالف ظلم ، متجاوز و استعمارگر هستیم و مردم ایران با این شعار از ظلم و ستم ابراز انزجار می‌کنند.

*دشمنی آمریکا با ایران با یک تماس تلفنی رفع نمی شود

وی به تماس تلفنی برقرار شده میان دو کشور ایران و امریکا اشاره نمود و گفت: درحالی که آمریکا چندین دهه به ملت ایران ظلم کرده است یک تلفن و ملاقات مسائل و مشکلات را حل نمی کند.

خطیب جمعه لاهیجان ،راهپیمایی سیزده آبان را روز فریاد مظلومان بر سر استکبار جهانی دانست و افزود : آیا آمریکایی‌ها دست از تحریم ملت ایران برداشته‌اند و دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده‌اند و یا اینکه از ظلم‌هایشان عذرخواهی کرده‌اند؛ملت ایران دست از شعار مرگ بر آمریکا برنمی‌دارد و از حق خود دفاع می‌کند.

وی با اشاره به نبرد همیشگی بین حق و باطل گفت: الان هم جنگ بین حق که جمهوری اسلامی با باطل که استکبار جهانی است وجود دارد و انشاالله با پیروزی اسلام که حق است تمام میشود .

*امضای چند هیات مذهبی و شورای اسلامی برای نجات قمارباز

یکی ازمنکرات شایع در زمان ماقماربازی است گفت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی به وظیفه خود در این رابطه به نحو احسن عمل می کنند.

 وی در ادامه افزود: گاهی می بینیم که نیروهای انتظامی فلان قمار باز را با مدرک دستگیر کرده و با اینکه همه می دانند این آقا از سران قمار است استشهاد نوشته  که فلانی هیچ خلافی مرتکب نشده و پیرو اسلام واهل بیت است.

وی همچنین ادامه داد: بعد چند تا هیات مذهبی و شورای اسلامی هم زیر این استشهاد مهر زده اند چون این قمار باز به آنها کمک مالی کرده است و یا به فلان بقعه پول کمک کرده و یا در فلان هیات گاو سربریده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این پولها حرام است،هیات ها پول حرام نگیرند ،هیات امنا بقعه ها پول حرام نگیرند و مهر هیات و بقعه برای تایید کارهای خوب است نه نجات قمار باز از مجازات.

*دوستی های حرام زمینه ساز ارتباط نامشروع

وی دوستی های خیابانی را سرآغاز انحراف جوانان دانست و اظهار داشت: مکان هایی دراین شهر وجود دارد که دختر و پسر در آنجا جمع میشوند و به بهانه قلیان کشیدن دوستی های حرام مرتکب میشوند.

خطیب جمعه لاهیجان افزود: متاسفانه در این شهرستان چندین قلیان سرا وجود دارد که دختران و پسران را گرد هم می آورد هم قلیان می کشند و هم با هم شوخی و خنده می کنند و زمینه ارتباطات نامشروع را فراهم می نماید.

*شجره صالحین آموزش نیروهای انقلابی برای نظام

نماینده ولی فقیه در شهرستان اجرای طرح شجره صالحین توسط سپاه را  زمینه ساز کادر سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: با این کار  که صدها مربی به صورت رایگان مسائل مختلف اعتقادی را برای جوانان مطرح میکنند می تواند در آینده امکان استفاده از هزاران نیروی آگاه و آموزش دیده در هرکجا که نظام نیازدارد فراهم کند.

*محرم ماه نزدیکی به خدا و آمرزش گناهان است

خطیب جمعه لاهیجان با بیان این مطلب که امام حسین بهترین وسیله ارتباطی با خداست افزود: از بهترین راههای رسیدن به خداوند،نزدیک شدن به امام حسین (ع) است .

وی ماه محرم را ماه رحمت و آمرزش گناهان دانست و افزود: در ماه محرم هم بوسیله عزاداری واشک ریختن به بالابردن توحیدمان کمک کنیم ؛به شرطی که پای منبرها بنشینیم و عزاداری را منحصر به سینه زنی وزنجیر زنی نکنیم.

وی در ادامه با این سوال که چرا باید برای شهیدی که صدها سال از شهادتش می گذرد عزاداری کنیم افزود: علتش این است که این شهید با دیگر شهدا فرق دارد و فرقش این است که ائمه خود دستورداده اند که عزاداری بر امام حسین (ع) هیچگاه ترک نشود؛مصیبت او بزرگترین مصیبت در تاریخ بشریت است و عزاداری بر او زنده کننده دین و باعث تداوم دین می شود.

وی در پایان با حدیثی درباره امام زمان(ع) افزود: شخصی خدمت امام عصر عج مشرف شد پرسید صحت دارد می گویند کسانی که در شب جمعه امام حسین (ع) را زیارت کنند از آتش جهنم درامان هستند؟ امام فرمود:آری درست و راست است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه