سرودملی کشور در لاهیجان “ای ایران”شد! + فیلم

در حضور و سکوت افشین ملایی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ، علیزاده فرماندار لاهیجان ،امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت ، رضا کحالی شهردار لاهیجان ،ابراهیم خوشحال و فرشید فقیه شجاعی و برخی دیگر از مسئولین شهرستانی سرود ای ایران بجای سرود ملی پخش شد.

سرودملی کشور در لاهیجان “ای ایران”شد! + فیلم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  «لاهیجان» در جریان افتتاحیه رقابتهای بین المللی الیت کیک بوکسینگ در لاهیجان اتفاقی بسیار نادر روی داد. این مسابقات که روز  ۹ آبان در سالن چهارهزار نفری شهدای لاهیجان برگزار شد دربردارنده حواشی پررنگ تر ازمتن و اتفاقات غیر قابل منتظره ای بود.

در این رقابت ها  که با قهرمانی” تیم ملی الف ایران”  نیز همراه بود، تیم های مختلفی از ۶ کشور روسیه ، آذربایجان، افغانستان ، گرجستان و ترکیه با هم به رقابت پرداختند.

اما اتفاق نادری  که در روز افتتاحیه این رقابت ها  توسط مسئولین اجرایی روی داد؛ سرود ای ایران غلامحسین بنان بود  که  جایگزین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران شد.

نواختن سرود ای ایران به جای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران برای  مسئولین استانی که برای ادای احترام به سرود ملی از جای خود برخواستند اهمیت خاصی نداشته و همانطور که در فیلم زبر مشاهده میکنید ، تمامی این مسئولین حتی با کوچکترین اعتراضی نسبت به این موضوع تا انتهای این موسیقی آرام و ملایم  به احترام آن روی پا ایستادند و با پایان یافتن آن به صورت هماهنگ به تشویق پرداختند.

افشین ملایی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ، علیزاده فرماندار لاهیجان ،امیرحسین علوی عضو  شورای شهر رشت ، رضا کحالی شهردار لاهیجان ،ابراهیم خوشحال و فرشید فقیه شجاعی و برخی دیگر از مسئولین شهرستانی از حاضرین در این مراسم بودند.

به گزارش لاهیجان ، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران که مدت زمان اجرای آن ۵۹ ثانیه طول میکشد به این صورت است: سَر زَد از اُفُق ، مِهرِ خاوران ، فروغِ دیدهٔ حق باوران، بهمن! فَرِّ ایمانِ ماست، پیامت ای امام !، «استقلال، آزادی»، نقشِ جانِ ماست، شهیدان پیچیده در گوش زمانْ، فریادتان پاینده، مانی و جاودان، جمهوری اسلامی ایران می باشد. شاعر این سرود، ساعد باقری است  که آهنگ آن  توسط حسن ریاحی ساخته است.

شاهد همگان شاهد بی احترامی به سرود و پرچم کشور عزیزمان ایران بوده ایم ، بی احترامی به سرود ملی ایران در مسابقه تیم ملی ایران و عراق که درکشور اردن رخ داد و یا بی احترامی شمشیر باز گرجستانی به سرود ملی ایران شاید بارها دل هر انسان وطن دوستی را به درد آورده است.

اما بی احترامی به سرود ملی ایران در کشور عزیزمان و در حضور مدیران کشوری و استانی اتفاق بسیار نادری بود که فقط میتوانیم نمونه آن را در وطن خودمان مشاهده کنیم.امیدواریم با سرود ملی که همچون پرچم سه رنگ کشورمان نماد این کشور عزیز است در مسابقات بین اللملی در این سطح دستمایه بی احترامی افراد قرار نگیرد.

لینک دانلود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه