۱۵۰ نفر از فعالان مساجد گیلان در مشهد آموزش دیدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۱۵۰ نفر از فعالان کانون‌های مساجد گیلان در قالب چهار گروه به همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس اعزام شدند.

۱۵۰ نفر از فعالان مساجد گیلان در مشهد آموزش دیدند

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی با بیان اینکه یک دشمن و یک جبهه خصم جهان اسلام و مسلمین را تهدید می‌کند که باید آن را شناخت، گفت: اگر در شناخت دشمن اشتباه کنیم خسارتی که پیدا خواهد شد، جبران ناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: امروز در دنیای اسلام مکلف هستیم که هوشیاری، دشمن شناسی و تکلیف‌شناسی را به اعلا درجه ممکن برای امت اسلام و ملت خود فراهم کنیم.

فاضلی تاکید کرد: جهت حرکت جامعه اسلامی امروز باید همان جهت ضد استکباری و ضد سلطه جهانی باشد که متاسفانه پنجه بر همه دنیای اسلام افکنده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با ایران اسلامی بخاطر اسلامی بودنش دشمن هستند افزود: همه تلاش آنها این است که حرکت اسلامی در دنیا زنده نشود و ایران اسلامی الگوی بیداری اسلامی در جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مسجد را نماد بیداری اسلامی دانست و تصریح کرد: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه کمبود مسجد، جامعه، جوانان و نسل‌های آینده را با تهدید مواجه می‌کند اظهارکرد: عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری این مکان مقدس وظیفه همگان است و هر کسی به اندازه توان و همت باید در آن سهیم شود.

فاضلی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره آموزشی – فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس گفت: این دوره با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از برداران و خواهران مسجدی سراسر کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه اسلام) برگزار شد.

وی با بیان اینکه هشتمین دوره اندیشه های آسمانی از ۳۱ مرداد آغاز و تا ۲۲ شهریور ادامه داشت افزود: هدف از برگزاری این دوره ارائه الگو و فرانمای فرد طراز در زمینه اقتدار فرهنگی است و مخاطب این دوره کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اعضا در این دوره با کلیات وچارچوب مفهومی اقتدار فرهنگی و کلید واژه‌های این ادبیات آشنا می‌شوند تا تهاجم فرهنگی به شکل صحیح دفع شود.

وی جبهه شناسی- تمدن سازی و مولفه‌های مسجد طراز اسلامی – حرکت، جهاد و انقلابی بودن – بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی- معرفی الگوها و کادرسازی را از محورهای هشتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی ذکر کرد.

فاضلی با بیان اینکه مفاهیم در این همایش آموزشی و فرهنگی با حضور علما و اساتید برجسته کشور در قالب کارگروه مشورتی و همایش منتقل می‌شد افزود:  در مجموع ۱۵۰ نفر از خواهران و برادران فعال عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به این همایش اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گروه اول اعزامی شامل برادران فعال کانون‌های مساجد بود افزود: در این گروه ۴۵ نفر از برادران مسجدی استان از ۹ الی ۱۵ شهریور در مشهد مقدس حضور داشته و از اساتیدی همچون رحیم‌پور ازغدی، دکتر امیدیانی، حجت الاسلام کاظم صدیقی و حجت الاسلام ماندگاری بهره‌مند شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مسئولان کانون های خواهران و رابطین خواهر کانون‌های مساجد استان نیز از ۱۸ الی ۲۳ شهریور  مباحث مربوطه را نزد اساتیدی چون حجت الاسلام قرائتی و حجت الاسلام حاج علی اکبری فرا گرفتند.

وی با اشاره به اعزام نخبگان مسجدی استان افزود: گروه سوم شامل نخبگان و مخترعان مساجد استان بود که ۳۰ نفر از این نخبگان کانون‌های مناطق روستایی ۲۲ شهریور به مشهد مقدس اعزام شدند.

فاضلی بابیان اینکه فعالان طرح چهره به چهره آخرین گروه اعزامی به مشهد مقدس بودند افزود: اعضای شرکت کننده در این دوره آموزشی و فرهنگی جوانان زیر ۳۰ سال بودند تا بتوانند آموخته‌های خود را به جامعه انتقال دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
JheBA_nETaP-JLBsi0Kz7OqqrnnkT9AKonNr6_iz4h8.
سلام این صحبت ها کجا ایراد شده؟
در حاشیه