وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند/ استخدام حق مربیان پیش دبستانی است

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از اینکه وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید طبق قانون این نیروها را به صورت حق التدریس جذب کند.

وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند/ استخدام حق مربیان پیش دبستانی است

به گزارش ۸دی ،جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به تجمع معلمان پیش دبستانی گیلان در اداره کل آموزش و پرورش و استانداری گیلان، اظهار کرد: مربیان پیش دبستانی در کشور حدود ۳۰ هزار نفر هستند و از سوی وزرای قبلی و فعلی آموزش و پرورش نسبت به آنها کم لطفی شده است.

تجمع مربیان پیش دبستانی در استانداری گیلان + تصاویر

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از این نیروها تاکنون سه مصوبه داشته است، گفت: مجلس جذب این نیروهاتوسط آموزش و پرورش را حق مربیان پیش دبستانی دانسته است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید براینکه متاسفانه در زمان آقایان حاج بابایی و فانی وزرای سابق و فعلی آموزش و پرورش، در این مورد تصمیم گیری درستی صورت نگرفته است، افزود: مجلس برای احقاق حق این نیروها حتی پرونده حاج بابایی را به قوه قضائیه ارجاع داده است و طبق گزارشی که ارائه کردیم تخلف آموزش و پرورش فرض بوده است.

وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند/ استخدام حق مربیان پیش دبستانی است

کوچکی نژاد ادامه داد: برای اینکه کمکی به آموزش و پرورش شود و این نیروها هم جذب شوند مصوبه را تصویب کردیم که وزارت آموزش و پرورش باید این نیروها را به صورت حق التدریس جذب کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند در بررسی وضعیت مربیان پیش دبستانی گیلان، گفت: متاسفانه نزدیک به ۸۰۰ مربی در این حوزه در گیلان وجود دارد که آموزش و پرورش تنها به دنبال جذب ۲۵۰ نفر است و در استان های دیگر هم این کوتاهی دیده می شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به جای اینکه برخوردهای قهرانه داشته باشد، مربیان پیش دبستانی استان را توجیه کند، افزود: در دیگر استان ها نیز شاهد این تجمعات اعتراض آمیز نسبت به سیاست های آموزش و پرورش هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه