نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان+ تصاویر

فعالیت منحصر بفرد جوانان ایرانی هرچند همچون دیگر فعالیت های عرصه اقتصاد مقاومتی نوپا و از حمایت مسئولان دولتی بی بهره است اما استقبال خوب مردم از نوشت افزار های ایرانی ـ اسلامی نشان داده است که به زودی می تواند جایگزین مناسبی برای تولیدات خارجی با سبک و سیاق غربی باشد.

نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، عرصه محصولات کودک و نوجوان ایرانی سال ها است که از تولیدکنندگان چینی تغدیه می شود، عرصه ای که از حساسیت بالایی برخوردار است و صرفا با یک نگاه اقتصادی نمی توان به آن نگریست. در حالی که در حین سودآوری مناسب می تواند یک فعالیت فرهنگی خوب و متانسب با زمان هم محسوب شود، زیرا در روند رشد کودکان بسیار تأثیرگذار است.

پس از ورود عمده انواع شخصیت های کارتونی غربی در بازار محصولات فرهنگی ایران، چند سالی است که فعالان دغدغه مند فرهنگی تلاش و فعالیت گسترده ای را در تولید محصولات بومی با رنگ و نماد ایرانی ـ اسلامی آغاز کرده اند.

این فعالیت منحصر بفرد جوانان ایرانی هرچند همچون دیگر فعالیت های عرصه اقتصاد مقاومتی نوپا و از حمایت مسئولان دولتی بی بهره است اما استقبال خوب مردم از این نوشت افزار ها نشان داده است که به زودی می تواند جایگزین مناسبی برای تولیدات خارجی با سبک و سیاق غربی باشد.

عبدالکریم علیزاده از عرضه کنندگان محصولات فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به فعالیت های فرهنگی اش در زمینه عرضه محصولات فرهنگی با برچسب ایرانی ـ اسلامی، اظهار کرد: در عرضه محصولات جبهه فرهنگی قیمت به شدت تابع کیفیت است.

نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان + تصاویر

وی با بیان اینکه این مقوله قابل سنجش است، گفت: این استاندارد ها هستند که باید کیفیت محصولات رامشخص کنند و سپس در قیاس بادیگر محصولات می توانیم حرف بزنیم.

عرضه کننده محصولات فرهنگی «میثاق»، افزود: دفاتر و نوشت افزار با برند های ایرانی و اسلامی در قیاس با محصولات دیگر از کیفیت درجه یک و عالی برخوردارند و به شدت به لحاظ کیفیت با سایر محصولات قابل رقابت هستند.

علیزاده با اشاره به قیمت متفاوت برخی از کارهای فرهنگی، گفت: در حوزه قیمت شاید مردم به دلیل اینکه در لحظه خرید نمی توانند درست کیفیت را تشخیص دهند فکر می کنند این کار ها گران است.

مردم فکر می کنند چون برند ایرانی و اسلامی دارد از سوبسید برخوردار است

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به تولید کننده ها انتقال دادیم که نیازی نیست شما کیفیت را آنقدر بالا ببرید که به جهت قیمت با مشکل روبروشوید، بیان کرد: انتظاراتی هم مردم دارند و فکر می کنند چون برند ایرانی و اسلامی دارد حتما دولتی است و در این باره سوبسید گرفته شده است.

نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان + تصاویر

قیمت این لوازم التحریرها قیمت کیفیت آنها است

عرضه کننده محصولات فرهنگی «میثاق» با اشاره به اینکه این تولید کننده ها مجموعه های خصوصی هستند که به جهت دغدغه خود وارد عرصه تولید لوازم التحریر و نوشت افزار شده اند، تصریح کرد: قیمت این لوازم التحریرها قیمت کیفیت آنها است اما در سال جاری دنبال تولید لوازم التحریر ارزان قیمت رفتیم.

استقبال خوب مردم از تولیدات فرهنگ بومی

وی با بیان اینکه هر جایی که این کار ها در معرض دید مردم قرار گرفته مردم به شدت استقبال کرده اند، گفت: یک تفکر غالبی در بازار وجود داشت که این کار ها را مردم نمی پسندند در حالی که تجربه چندساله ما خلاف این مسئله را اثبات کرده است.

علیزاده اضافه کرد: مردم دنبال این کارها هستند و باید آن تصور غالب بر جامعه فروشندگان لوازم التحریر اصلاح شود.

ترویج فرهنگ بومی و تولید داخلی در سایه عدم حمایت مسئولان

وی در تشریح شرایط تولید لوازم التحریر با برند ایرانی و اسلامی، اظهار کرد: تولید کنندگان این لوازم التحریر با توجه به اینکه تجربه قدیمی در این حوزه ندارند متاسفانه به لایه های اصلی تولید نتوانسته اند دست پیدا کنند.

عرضه کننده محصولات فرهنگی «میثاق»، ادامه داد: این تولیدکنندگان مجبورند برای تولید، کاغذ را از بازار بخرند و قیمت کاغذ نسبت به اینکه وارداتی باشد زمین تا آسمان قیمت آن فرق می کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و مجموعه بازار دست تولید کنندگان لوازم التحریر با برند های ایرانی و اسلامی را نگرفته است، گفت: حمایت خاصی از سوی نهادهای ذیربط صورت نمی گیرد.

علیزاده با اشاره به تأثیر این فعالیت های فرهنگی در محیط زیست فرهنگی کشور، اضافه کرد: این نمونه کارها بر دانش آموزان تاثیرات بسیار مثبتی دارد و دولت از این جهت وظیفه دارد که وارد این حوزه شده و از تولید کنندگان آن حمایت کند.

نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان + تصاویر

بعضی ها معتقدند فروش این تولیدات بازار را خراب می کند

وی با بیان اینکه بعضی ها معتقد بودند که فروش این تولیدات مقطعی است و بازار را خراب می کند، گفت: برخی بازاریان و فروشنده ها در توزیع این محصولات خود را مسئول نمی دانند.

علیزاده اظهار کرد: اگر توزیع هم ردیف تولید آن اتفاق بیفتد دیگر تولید کنندگان آن نیاز به حمایت دولت ندارند و مقاومت باز مقاومت سوئی است که کاذب و اشتباه است.

مشکل تولیدکنندگان در توزیع محصولات فرهنگی ایرانی ـ اسلامی

فروشنده محصولات فرهنگی «میثاق» با انتقاد از اینکه نباید دریک شهر پرجمعیتی مانند رشت تنها یک یا دو فروشگاه، لوازم التحریر با برند ایرانی و اسلامی توزیع و به فروش برساند، گفت: باید به واسطه نمایشگاه و نهادهای نیمه مردمی و بچه های فرهنگی و بسیجی از پایگاه های بسیج و مساجد گرفته تا مراکز دیگر این کار ها را در معرض دید مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دنبال تغییر ذائقه مردم هستیم تا توزیع کنندگان مجبور به فروش این کالاها شوند، خاطرنشان کرد: چون مجاری اصلی این کار را انجام نمی دهد مجبوریم ما وارد عمل شویم.

012 011 07 010

نقش جبهه فرهنگی انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در سایه عدم حمایت مسئولان + تصاویر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه