وزیرامورخارجه روسیه: ائتلاف ضد داعش اهداف دیگری را در منطقه دنبال می کند

لاوروف: “بعضی از همکاران ما که در ائتلاف ضد داعش حضور دارند به ما گفته اند که گاهی اطلاعات دقیق از محل استقرار نیروهای داعش به دستشان می رسد ولی فرمانده نظامی (که آمریکایی است) اجازه حمله به این مواضع را نمیدهد”!

وزیرامورخارجه روسیه: ائتلاف ضد داعش اهداف دیگری را در منطقه دنبال می کند

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، پایگاه خبری تحلیلی و انگلیسی زبان راشاتودی، خبری را از مصاحبه وزیر امورخارجه روسیه با شبکه chanel one tv روسیه منتشر نموده است که در ادامه میخوانیم.

وزیرامورخارجه روسیه در این مصاحبه گفته است: “ارتش سوریه مهمترین نیروی نظامی است که در مقابل داعش ایستاده است و همچنین تکرار کرد که در مقابل گروه های افراطی و تکفیری از سوریه حمایت می کند.”

سرگئی لاوروف در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی روسی Chanel one TV انجام داد اظهار داشت: «کنار گذاشتن و مستثنی کردن ارتش سوریه در مقابل داعش (به این معنی که سوریه علیه داعش نمیجنگد)کاملا مسخره است. در مبارزه با داعش سوریه تاثیرگذارترین نیروی نظامی بر روی زمین خواهد بود.»

لاوروف همچنین افزود: «سال گذشته اسد با رفتاری که درباره سلاح شیمیایی انجام داد، در جوامع بین المللی به عنوان رییس جمهور برحق سوریه در نظر گرفته شد و رفتار وی مورد رضایت سازمان ملل نیز قرار گرفت. اما در حال حاضر تهدید اصلی منطقه تروریسم است نه بشار اسد.»«تمام همسایه های غربی ما بدون استثنا، به ما گفته اند که به روشنی درک کرده اند رژیم اسد تهدید اصلی خاورمیانه و آفریقای شمالی نیست بلکه داعش است که با فعالیت های تروریستی خود امنیت منطقه را به خطر انداخته است.»

خبرنگار این شبکه تلویزیونی، سوالی مبنی براینکه «آیا صحت دارد که گاهی اوقات آمریکا اجازه حمله هوایی بر مواضع تایید شده داعش را نمی دهد؟» از لاوروف پرسید و وی در پاسخ گفته است: “بعضی از همکاران ما که در ائتلاف ضد داعش حضور دارند به ما گفته اند که گاهی اطلاعات دقیق از محل استقرار نیروهای داعش به دستشان می رسد ولی فرمانده نظامی (که قطعا آمریکایی است) حمله به این مواضع را تایید نمی کند و اجازه نمیدهد”!

همچنین لاوروف افزود: “من نسبت به هدف اصلی این ائتلاف که مبارزه با داعش است مظنون هستم و مطمئنا این گروه اهداف دیگری را در منطقه دنبال می کنند”.

lavrof

وی در ادامه گفته  است: «ما به دولت سوریه کمک میکنیم، همانطوری که به تمام کشورهایی مثل عراق که در حال مبارزه با تروریسم هستند کمک میکنیم. کمک هایی نظیر تحویل سلاح و همچنین فرستادن متخصصان روسی که این تجهیزات را مستقر کنند و به نیروهای سوریه نحوه استفاده از آنها را آموزش دهند.»

پایگاه خبری راشا تودی در ادامه خبر خود نوشته است: «نیروهای دولت اسد در حال مبارزه با دشمنان زیادی هستند که مهمترین آنها داعش و گروه تروریستی النصره است. تنها دو کشور ایران و روسیه به دولت سوریه کمک می کنند در صورتی که اعراب جهان، مخصوصا کشوره های حوزه خلیج فارس از نیروهای شورشی سوریه که خودشان آنها را “میانه رو” می خوانند حمایت می کنند.»

ظاهرا این دروغ بزرگ آمریکا و ائتلاف غربی ضد داعش، مبنی بر ورود به خاک عراق و سوریه برای مبارزه و نابودی گروه تروریستی داعش، رفته رفته در حال عیان شدن است، مسئله ای که از ابتدا جمهوری اسلامی و به خصوص رهبر انقلاب ماه ها پیش، در سخنرانی های خود بدان اشاره نموده بودند، اینکه حضور آمریکا در عراق نه برای نابودی داعش که برای کمک به این گروه وحشی و تروریستی است. موضوعی که چند ماه بعد توسط یک فیلم توسط روسها، که در حال نشان دادن کمک نظامیان آمریکایی به نیروهای داعشی بود و با دست به دست شدن آن فیلم در شبکه های اینترنت و رسانه ها، برای آمریکا یک رسوایی جدید به بار آورد.

آمریکا با راه اندازی لشکر وحشی و آدمخوار داعش در عراق و سوریه، یک معادله چند مجهولی را ترتیب داد:

۱-به وسیله ناامن نمودن منطقه خاورمیانه توسط داعش و با فروش اسلحه و مهمات به کشورهای این منطقه، سودهای هنگفتی را به خزانه کمپانی های اسلحه سازی آمریکاو غرب سرازیر نمود.

۲-آمریکا از داعش به عنوان اهرم فشار علیه دولتهای کشورهای کوچک منطقه به خصوص دولت عراق، برای پیشبرد اهداف مستکبرانه خود استفاده مینماید.

۳-آمریکا و غرب باخرید نفت ارزان قیمت از پالایشگاههای تحت کنترل تروریستهای داعش، کمبود منابع انرژی و سوخت خود را تامین مینمایند.

۴-آمریکا با دامن زدن به درگیری ها و حمایت غیرمستقیم از داعش، تحلیل قدرت ارتش سوریه و عراق و مقاومت حزب الله و عراق را به نفع اسرائیل دنبال مینماید.

۵-آمریکا به بهانه سرکوبی و نابودی خطرخودساخته داعش در منطقه، ارتش خود را به منطقه گسیل داشته تا کنترل و تمرکز بیشتری از تحرکات و رفتارهای طرفهای مختلف درگیری داشته باشد و با حضور خود به بهانه مبارزه با داعش، مراقب انحراف داعش به سمت مرزهای اسرائیل و عربستان و دیگر متحدین منطقه ای اش باشد.

۶-و در پایان، آمریکا با این اقدامات ضدبشری خود که با تابلو و نام یک گروه به ظاهر مسلمان و اسلامی در حال انجام است به دنبال نشان دادن چهره ای خشن و مشمئز کننده از اسلام و مسلمین در نزد افکار عمومی جهانیان میباشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نسرین بایرامی
ممنون از بخش بین الملل ۸ دی، من از طرفدارای همیشگی خبر بین الملل شما هستم. فقط اگه این حرکتتون ادامه داشته باشه خیلی خوبه. موقتی نباشه. هرچند میدونم ترجمه تخصصی متون سیاسی خیلی سخته. بازم تشکر
در حاشیه