مخالفت با برجام یعنی شکست در انتخابات؟!/ هواداران دولت و توهم اکثریت!

یک تحلیلگر اصلاح طلب، ادعا کرده است که مخالفت سعید جلیلی با برجام، به سود اصلاح طلبان و به زیان اصولگرایان است.

مخالفت با برجام یعنی شکست در انتخابات؟!/ هواداران دولت و توهم اکثریت!

به گزارش ۸دی به نقل از صراط، محمد قوچانی در هفته‌نامه در مطلبی با عنوان “استقبال از بازگشت سعید جلیلی” به این جمع‌بندی رسیده است که “مخالفت سعید جلیلی با توافق هسته‌ای به سود اصلاح‌طلبان و به ضرر اصول‌گرایان است.”

قوچانی در تحلیل خود آورده است: “فرآیند انتخابات مجلس دهم از همین هفته گذشته آغاز شد و اولین میتینگ آن هم در مجلس و تلویزیون کلید خورد. جلیلی بازهم یک پاس گل طلایی به اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان داد. توپ لو رفت و دروازه باز شد. چه اصول‌گرایان بخواهند و چه نخواهند سعید جلیلی گل سرسبد آنان است و معیار تشخص موافقان و مخالفان دولت در انتخابات مجلس دهم. جلیلی یک نشانه است؛ نشانه مخالفت با دولت روحانی.”

فارغ از این موضوع که اصلاح طلبان همچنان نگاهی انتخاباتی به توافق هسته ای دارند، این توهم که مخالفت با دولت روحانی باعث شکست هر جریان سیاسی می شود، به شدت در میان آنها تقویت شده است!

این ادعاها در حالی است که اولا حسن روحانی، با اختلاف میلیمتری و بی سابقه ای در انتخابات سال ۹۲ پیروز شد و در ثانی بسیاری از اقدامات اقتصادی دولت او، نارضایتی های آشکاری در جامعه به وجود آورده است.

با این وجود معلوم نیست چرا طرفداران دولت روحانی، همچنان منتقدان دولت را اقلیتی ناچیز می دانند و از سوی دیگر، توهم اکثریت مطلق جامعه، آنها را رها نمی کند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه