نقش نماینده محترم لاهیجان در انتخاب رئیس شورای شهر چیست؟!

باید سوال نمود نقش نماینده محترم شهرستان لاهیجان در انتخاب رئیس شورای شهر چیست؟! و آیا آقای نماینده در چارچوب قانون می تواند در این قضایا دخالت کند؟

نقش نماینده محترم لاهیجان در انتخاب رئیس شورای شهر چیست؟!
عضو شورای شهر لاهیجان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ۸دی، درباره مناقشات قبل از انتخابات رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه بنده مخالف جناب آقای خدایگانی یا فرد دیگری نیستم با اشاره به اینکه با این روندی که در گذشته وجود داشته مخالفم افزود: اولا باید سوال کنم نقش نماینده محترم شهرستان لاهیجان در انتخاب رئیس شورای شهر چیست؟! و آیا آقای نماینده در چارچوب قانون می تواند در این قضایا دخالت کند؟
وی با بیان اینکه درست است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم ولی چرا برخی در شورای شهر مثل رحیم کشاورز، خط قرمز آقایان می شوند؟
رحیم کشاورز با بیان اینکه برخی برای عزل آقای ابراهیم مهربان که خودشان وی را رئیس کردند به چه کارهایی که دست نزدند افزود: در سال اول دوره چهارم شورای شهر دو درخواست داشتم که یکی عدم ابقای آقای کحالی برای شهرداری لاهیجان و دیگری عدم ریاست آقای مهربان در شورای شهر بود.
وی با بیان اینکه سه نفر جدید در دوره چهارم شورای شهر ورود کردند و ما شش نفر از دوره های قبل بودیم افزود: دوستان فکر میکردند که از ناحیه ما نمی توانند به هدف برسند که با این سه نفر منهای آقای خوشحال نشست داشته و توافق کردند و رای اکثریت را گرفتند و آقای مهربان به عنوان رئیس شورای شهر معرفی شد.
رحیم کشاورز با بیان اینکه ما همان موقع به آقای خدایگانی پیشنهاد دادیم که شما کاندیدا شوید تا به شما رای دهیم، ولی بخاطر عدم اعتماد یا هر چیز دیگری قبول نکردند افزود: سال دوم هم تصمیم گرفتیم که شورای شهر وارد کشمکش جدیدی نشود و مجددا بدون هرگونه حاشیه ای آقای مهربان رئیس شورای شهر شدند.
وی با بیان اینکه پس از شش ماه حرف و حدیث های از ناحیه برخی بلند شد و تهمت هایی علیه آقای مهربان علم کردند افزود: بدترین تهمت ها را نثار جناب آقای مهربان کردند که به نظر بنده انسان مسلمان حتی نباید به خودش اجازه تکرار آن را بدهد.
کشاورز با بیان اینکه در جواب سوال من که چرا آقای مهربان را رئیس شورای شهر کردید، و اکنون اینگونه رفتار می کنید؟ بیان داشت: دوستان گفتند که ایشان میخواستند مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان شوند و ما گفتیم که اگر به عنوان رئیس شورای شهر معرفی شود جایگاه محکمی خواهد داشت.
وی افزود: دو نصیحت در ابتدای شورای دوره چهارم داشتم که یکی عدم ابقای آقای رضاکحالی به عنوان شهردار بود و دیگر عدم ریاست آقای مهربان که هردو نادیده گرفته شد.
این عضو شورای شهر لاهیجان: با بیان اینکه پنج نفر از اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند و به بنده گفتند که شما خودتان را کاندیدا کنید تا ما خلاص شویم افزود:به بنده برای ریاست شورای شهر پیشنهاد دادند که بخاطر مسائل شخصی امتناع کردم.
وی با بیان اینکه البته همان موقع به آقای خوشحال گفتم کاغذی بردارد و صورت جلسه کند و چهارنفر از اعضای حاضر که با من پنج نفر بودند آن صورت جلسه را امضا کردند گفت: از حسن ظن آقایان تشکر کردم و گفتم آنهایی که دوست دارند من رئیس شوم و اگر بنده را قبول دارند به آقای سیدرضی فلاح چای رای دهند که آقایان در جواب سکوت کردند.
کشاورز افزود: البته بعد از این ماجرا، آقای خوشحال هم داوطلب ریاست بود ولی مخالفانی داشت که عده ای عقیده داشتند که با این انتخاب در شورای شهر انشقاق ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه پس از گذشت دو هفته از این مسئله، آقای فلاح چای هم انصراف دادند گفت: این وسط آقای مهران آزادسرو خواستند که این مسئله را با ریش سفیدی و پادرمیانی با آقای خدایگانی حل کنند.
رحیم کشاورز با اشاره به اینکه به آقای مهران آزادسرو گفتم که اگر آقای حسینعلی خدایگانی کاندیدا شود به ایشان رای نخواهم داد افزود:آقای آزادسرو سریعا گفتند که آقای خدایگانی کاندیدا نیستند و الان این قضیه اتفاق افتاده و این نوعی تناقضی آشکار است.
وی با بیان اینکه نظر من این بود که آقای خدایگانی با توجه به مشغله هایی که دارند نمی توانند خودشان را کاندید کنند افزود: با نزدیک شدن به انتخابات هیئت رئیسه، گفتم که نشستی داشته باشیم ولی مخالف صورت گرفت.
کشاورز با بیان اینکه در همین بهبوبه به بنده گفتند که اگر آقای خدایگانی رئیس شورای شهر شود، شما را نائب رئیس می کنیم که من به صورت جدی با این حرف برخورد کردم گفت: چون با توجه به مشغله های آقای خدایگانی رئیس شدن ایشان با منطق جور در نمی آمد، و دغدغه من همین بود که کسی سکان را به دست بگیرد که وقت بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه سیستم کاری بنده با آقای خدایگانی جور در نمی آید و همین را به آقای آزادسرو نیز گفتم،چون معتقد بودم خدای ناکرده اختلافی بین ما پیش خواهد آمد افزود: با نزدیک شدن به انتخابات، در یک مراسم دوبار از آقای خدایگانی سوال کردم که آیا می خواهید برای انتخابات به آقای مهربان رای دهید که هر دوبار ایشان مخالفت کردند.
کشاورز با بیان اینکه گفتم بنشینیم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم افزود: چند روز بعد در هتل فجر به جلسه ای چهار نفره با اعضای شورای شهر دعوت شدم و هدف را رسیدن به نتیجه مطلوب اعلام کردند تا شنبه در جمع اعضای شورا مطرح شود.
وی افزود:البته معتقد بودم و هستم که این نشست و جلسه باید در جمع تمامی اعضای شورای شهر مطرح می شد.
کشاورز با بیان اینکه همانجا از شواهد و قرائن متوجه شدم که این جلسه از قبل برنامه ریزی شده بود، افزود: پس از صحبت آقای فلاح چای بنده همین یک جمله را پرسیدم که آقای خدایگانی آیا شما کاندیدای ریاست شورای شهر هستید؟ ایشان گفتند: بله و من سکوت کردم.
وی افزود: ابتدا آقای خدایگانی از ابتدا کاندیدا نبودند و کاندیدا شدن آقای خوشحال برخی را نگران کرده بود.
کشاورز با بیان اینکه این رفتارها در حالی روی داد که آقای آزادسرو می گفت چندین بار به آقای ندیمی گفته ام که شما نمی توانید برای من تعیین تکلیف کنید و رای من آقای رحیم کشاورز است، حتی اگر شما مخالف باشید افزود: دوستان، نشست آن روز من را به مثابه قبول ریاست آقای خدایگانی محسوب کردند.
کشاورز با بیان اینکه پس از این جلسه به آقای آزادسرو در همین دفتر شورای شهر برای چندمین بار گفتم که اگر آقای خدایگانی کاندیدا شوند به ایشان رای نمی دهم گفت: آقای آزادسرو در جواب گفتند می خواستید در جلسه خصوصی چهارنفره به ایشان بگوئید، در صورتی که نظر بنده نسبت به آقای خدایگانی خبررسانی نشده بود و به ایشان اطلاع ندادند.
وی با بیان اینکه شما علت استعفای آقای خدایگانی در همین دوره شورای شهر را بخوانید که ایشان تحت فشار بودن، مشغله زیاد، خستگی را از موارد استعفای خود دانستند گفت: چگونه ایشان در یک دوره استعفا می دهند و چند ماه بعد کاندیدای ریاست شورای شهر میشوند؟
کشاورز با بیان اینکه قرار بود در آن جلسه خصوصی گفته شود که آقای خدایگانی به علت مشکلات زیاد نمی توانند کاندیدا شوند گفت: من هم که آمادگی این کار را نداشتم و قرار بود تا فرد دیگری برای این پست معرفی کنیم و نتیجه را در جمع مطرح کنیم تا اکثریت رئیس را انتخاب کنند که این کار انجام نشد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه سوال من از رئیس شوراهای استان گیلان این است که اگر یک نفر از چهار نفر غائبان صبح هفتم شهریور می آمدند انتخابات برگزار می شد اما چطور چهار نفر از اعضا به صورت خودجوش غائب جلسه بودند و حضور نداشتند.
به هرحال به گوش ما رسید که یک نفر از اعضای شورای شهر از طرف فردی بیرون از شورا تحت فشار بود و به هر حال یک نفر از اعضای شورای شهر هنرنمایی و کارگردانی های خوبی در این زمینه  داشت افزود: تغییر مواضع عده ای از اعضای شورای شهر را متوجه نمی شوم، شاید برخی می ترسند که در تایید صلاحیت های دور بعد به مشکل بربخورند.
وی با بیان اینکه یکی از مسئولین، بارها گفته که خط قرمز من در ریاست شورای شهر رحیم کشاورز است افزود:آیا مسئولین می توانند مستقیم در انتخاب رئیس شورای شهر دخالت کنند؟
کشاورز با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر در جریان این صحبت بنده هستند و مواضع آقای خدایگانی با این مسئول خارج از شورای شهر در تضاد است افزود: برخی آقایان در این دو سه روز چه کارهایی نکردند تا این اتفاق روی دهد.
وی با بیان اینکه به هرحال وقت جلسه را برای روز دوشنبه گذاشتند و من پس از قرائت قرآن، علت غیبت چهارنفر در روز شنبه را پرسیدم که هیچکس جوابی نداد افزود:من هم گفتم این حق را دارم که در انتخابات شرکت نکنم و جلسه را ترک کردم.
کشاورز با اشاره به اینکه اگر زودتر میگفتند که چه کسانی برای کاندیدا شدن برنامه دارند فکر و تدبیری می شد افزود: به هرحال تیم آقایان جور و جمعشان جمع شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرادی
پس مشخص شدکه آقای [...] درعزل شهردارقبلی نقشی مستقیم داشت که تاالان منکر بود
مم تقی
اینکه نماینده محبوب دو شهرستان در کوچکترین امور دخالت مینمایند هیچ شکی نیست لابد انتظار داشتید در هیات رییسه شورای شهر اون هم در سال انتخبات مجلس دخالت نفرمایند . البته یه بهر خدای ناکرده فکر بد نکنید ایشوان حتما نظرشان خیر و به مصلحت میباشد . ایام بکام
موسی
خیلی جالبه متاسفانه در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر لنگرود هم [...] نقش بسیار مهمی داشتند. با پست معاونت اداره کل [...] به یکی از اعضای شورای شهر لنگرود ترغیب کردند بقیه رو تا اینکه بتونن رئیس شورا رو عوض کنن و تونستن اینکارو بکنن و الان هم در پی این هستن شهردار رو بردارن
در حاشیه