بزودی مجلس در خصوص ساماندهی فعالیت در فضای مجازی ورود می کند

ندیمی گفت: طرح ساماندهی فعالیت در فضای مجازی پس از آغاز بکار مجلس به صورت فوریت دردستور کار قرار می گیرد و از مسئولین این حوزه می خواهیم با جدیدت و دوری از موازی کاری در شفافیت فضای مجازی تلاش کنند.

بزودی مجلس در خصوص ساماندهی فعالیت در فضای مجازی ورود می کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصد رودسر، ابوذرندیمی فضای مجازی را دارای حوزه تهدید و به صورت متقابل دارای فرصت دانست، افزود: این فضا در کشور دارای متولی مشخصی نبوده و این عاملی برای عدم پاسخگویی مسئولین مرتبط با این حوزه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در ارتباط با مدیریت فضای مجازی و صدور مجوز فعالیت در این عرصه نا محدود پر مخاطب با برنامه و استفاده از تجربیات گذشته عمل کنیم .

وی با تاکید براینکه بنده یک طرح در خصوص ساماندهی فضای مجازی به صورت فوریت در اختیار مجلس قرار داده ام، اضافه کرد: این طرح پس از آغاز بکار مجلس به صورت فوریت دردستور کار قرار می گیرد و از مسئولین این حوزه می خواهیم با جدیدت و دوری از موازی کاری در ساماندهی فضای مجازی تلاش کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکانیزم صدور مجوز و آغاز فعالیت در فضای مجازی کشورمان به صورت شفاف مشخص نیست و متخلفین از این عامل استفاده کرده و با نشر مطالب غیر اخلاقی و مطرح کردن نظرات جناحی بدون قبول تبعات باعث نا امن شدن این فضا شده اند.

وی با اشاره به وجود قانون در خصوص فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی گفت: گستردگی و وجود تعداد مخاطب های زیاد در فضای مجازی می طلبد این قانون به روز و با توجه به شرایط بومی کشورمان بیشتر شفاف تر شود.

ندیمی اظهار کرد: مسئولین فرهنگی کشور اگر با برنامه ریزی درست در راستای تبیین و نشر آرمان های انقلاب از فضای مجازی استفاده کنند می توانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره را داشته باشیم . دشمن با ایجاد نرم افزار های اجتماعی توانسته خاکریزهای زیادی را در حوزه فرهنگ فتح کند و اگر نتوانیم عملکرد مطلوبی را انجام دهیم مشکلات ناشی از آن کشور را تهدید می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد مسئولین فرهنگی کشور در حوزه مدیریت و رصد فضای مجازی قابل دفاع نبوده و البته کار در این حوزه مستلزم  بودجه و نیروی انسانی خلاق بوده که این امر نیازمند برنامه ای بلند مدت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه