گزینه نظامی بلوفی بیش نیست/ جمهوری خواهان هم چاره ای جز توافق ندارند!

دونالد ترامپ که کاندیداتوری خود برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حزب جمهوریخواه را اعلام کرده صبح جمعه طی یک مصاحبه با شبکه MSNBC گفت: با اینکه این توافق از جهات زیادی فاجعه بار است، اما توافق را رد نخواهم کرد

گزینه نظامی بلوفی بیش نیست/ جمهوری خواهان هم چاره ای جز توافق ندارند!

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی نیوز، خبرگزاری انگلیسی زبان سی ان ان در گزارشی در خصوص توافق هسته ای ایران و غرب نوشت؛ «از آنجایی که کاندیدا های جمهوری خواه امریکا بر رد کردن توافق ایران در اولین روز کاری خود هم قسم شده اند – حداقل ۵ نفر از آنها نظرات تندتری را مطرح نموده اند- در این میان رقبای جمهوری خواه مانند دونالد ترامپ و جب بوش بیش از همه الفاظ متنوعی را به کار برده اند.»

این پایگاه خبری انگلیسی زبان نوشت: «سناتور جب بوش دو ماه پیش در نوادا گفت: کاری که مطمئنا انجام نخواهم داد این است که فقط به عنوان یک کاندید شعار دهم و بگویم که: من در روز اول کاری خود توافق نامه با ایران را مردود اعلام خواهم کرد. این موضوع فوق العاده است ولی باید به این نکته توجه کنیم که ابتدا لازم است با متحدین خود این موضوع را هماهنگ و بررسی کنیم.»

شاید نیاز به هماهنگی با دبیر عالی ایالت و حتی دبیر انجمن دفاع کشور باشد. باید پیش از اقدام این چنینی تیم خود را در تمامی نهادها داشته باشیم.

جب بوش افزود: «بسیار مهم است که ما در این باره متفکرانه عمل کنیم.»

همچنین دونالد ترامپ که کاندیداتوری خود برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حزب جمهوریخواه را اعلام کرده صبح جمعه طی یک مصاحبه با شبکه MSNBC گفت: با اینکه این توافق از جهات زیادی فاجعه بار است، اما توافق را رد نخواهم کرد، بلکه مجددا بر روی آن مذاکره می کنم. ترامپ همچنین در جای دیگری سیاستمدارانه گفته بود: من بسیار دوست دارم که یک قرارداد بد را ازافراد کلیدی که در حال ورشکستگی هستند بخرم و آنرا به یک قرارداد خوب تبدیل کنم.

republican

در این گزارش آمده است: تد کروز سناتور ایالت تگزاس، که دیگر کاندیدای جمهوری خواه آمریکا است گفته است: با این که یک توافق خیلی بد داریم، ولی همچنان باید توجه کنیم که فعلا چاره ای جز یک توافق نداریم.

ترامپ همچنین در جای دیگری سیاستمدارانه گفته بود: من بسیار دوست دارم که یک قرارداد بد را از افراد کلیدی که در حال ورشکستگی هستند بخرم و آنرا به یک قرارداد خوب تبدیل کنم.

وی در مورد خواسته قلبی اش با مخاطب قرار دادن کاندیدها افزود: بسیار مشتاقم تا این قرار داد را پاره کنم و عاقل ترین فرد این جهان شوم. اما میدانید موضوع چیست؟!!«زندگی آنگونه که می خواهیم پیش نمی رود»

ترامپ سپس به گونه ای تهدید آمیز در مورد ایران گفت: «من این قرارداد را محکم تر از این خواهم کرد و اگر آنها گوشه ای از آن را نقض کنند با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.»

در یک سال اخیر بسیاری از رسانه های خارجی و همچنین روزنامه ها و سایتهای زنجیره ای داخلی دنبال راه اندازی و شکل دهی به این خط خبری هستند که تا دولت دست جناح دموکرات آمریکاست و تا فرصت هست باید توافق هسته ای باغرب انجام شود و از این موقعیت در انجام توافق هسته ای نهایت استفاده را نمود چرا که اگر در دولت آینده جمهوری خواهان روی کار بیایند دیگر توافقی در کار نخواهد بود و احتمال استفاده از گزینه ی نطامی علیه ایران بسیار زیاد خواهد بود اما گزارش مورد اشاره سی ان ان در بالا نشان میدهد که ظاهرا نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا نیز که ادعای جنگ طلبی و استفاه از قدرت نظامی در برابر ایران دارند هم در آینده چاره ای جز توافق با ایران هسته ای نخواهند داشت و بزرگنمایی این تهدیدات بلوفی بیش نیست.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه