نقش انگلیس در ایران و ارتباط آن با منکرهای آن زمان، غیر قابل انکار است

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در هفتمین جلسه مجمع عالی بسیج استان گیلان، با اشاره به حضور انگلیس در ایران گفت: استعمار انگلیس در ایران جنبه های متفاوتی دارد که به دو شیوه آن می پردازیم. یکی ورود انگلیس به ایران از جنوب کشور و یکی دیگر هم نقش تحمیلی انگلیس در انعقاد قرارداد علیه ایران در زمان قاجار.

نقش انگلیس در ایران و ارتباط آن با منکرهای آن زمان، غیر قابل انکار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ۸دی نیوز، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در هفتمین جلسه مجمع عالی بسیج استان گیلان، با اشاره به حضور انگلیس در ایران گفت: استعمار انگلیس در ایران جنبه های متفاوتی دارد که به دو شیوه آن می پردازیم. یکی ورود انگلیس به ایران از جنوب کشور و یکی دیگر هم نقش تحمیلی انگلیس در انعقاد قرارداد علیه ایران در زمان قاجار.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه به تببین نقش انگلیس در زمان استعمارش پرداخت و تصریح کرد: نقش انگلیس در ایران و ارتباط آن با منکرهایی که در دوران استعمار روباه در ایران اتفاق افتاد، غیر قابل انکار است.

وی در پایان به زندگی قبل از به حکومت رسیدن رضا خان اشاره کرد و گفت: رضا خان قبل رسیدن به قدرت و راه اندازی حکومت پهلوی، در سفارت هلند مشغول به نظافت و نگهبانی اسطبل اسبهای کارکنان سفارت بود و پس از اخراج از آنجا هم به خدمت کاردار شاه درآمد و مهمترین وطیفه اش تهیه مشروب برای وی بود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه