جوابیه اداره کل ارشاد گیلان به ۸دی نیوز و چند پرسش مهم!

حل معضلات و مشکلات فرهنگی استان جزو دغدغه های اصلی مسئولین فرهنگی استان است و به همین خاطر است که میخواهیم برنامه های اداره ی محترم ارشاد اسلامی استان نیز معطوف به همین دغدغه ها باشد.

جوابیه اداره کل ارشاد گیلان به ۸دی نیوز و چند پرسش مهم!

به گزارش ۸دی نیوز، عصر دیروز چهار شنبه خبری با عنوان “سالن اداره ارشاد رشت میزبان جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان!!!” در پایگاه خبری تحلیل ۸دی نیوز منتشر شد،  که بازتاب زیادی در بین رسانه ها و سایتهای خبری سطح استان داشت.

از همین رو اداره ی کل ارشاد اسلامی گیلان جوابیه ای را به دفتر این پایگاه خبری تحلیلی ارسال نمود که در ادامه میبیند:

 

جناب آقای سید هادی منفرد چماچار

مدیر محترم پایگاه اطلاع رسانی ۸دی خبر

با سلام و احترام

با آرزوی موفقیت روز افزون با توجه به خبر منتشر شده به شماره ۷۸۰۸۰-۴ مورخ ۱۱/۶/۹۴ با عنوان «سالن اداره ارشاد رشت میزبان جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان!!!» موارد زیر در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت آگاهی و انتشار در در آن پایگاه اطلاع رسانی تقدیم می گردد.

  • طبق ماده ۵۹ فصل ششم قانون انتخابات با موضوع تبلیغات، انجام تبلیغات زودرس نامزدها و استفاده از اماکن دولتی ممنوع و جرم می باشد، اما همایش حزبی و تشکیلاتی است که شامل این قانون نمی گردد.

 

  • همانگونه که در خبر درج شده در سایت آمده این همایش متعلق به یک تشکیلات حزبی است و در راستای تبلیغ فرد یا افراد مشخصی نیست و در راستای قانون احزاب و انتخابات هیچ گونه منعی برای برپایی این گونه جلسات و همایش ها وجود ندارد.

 

  • طبق ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی فعالیت های احزاب و … در شهرستان ها، جهت برگزاری همایش و نشست های سیاسی، فرمانداری شهرستان متولی صدور مجوز و هماهنگی با مراجع ذی صلاح می باشد که در خصوص همایش فوق مجوز فرمانداری به تاریخ ۱۱/۶/۹۴ صادر شده است.

 

  • یقینا در روزها و ماه های آینده نشست ها و جلسات دیگری نیز از سوی احزاب و تشکیلات سیاسی از تمام طیف ها تشکیل خواهد شد که در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات امر پسندیده است.

در پایان اعلام می داریم که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با روی گشاده و آغوش باز منتظر نقدهای سازنده و راه گشای تمام رسانه های مکتوب و مجازی استان می باشد.

 

قاسم مصفا

مسوول روابط عمومی

11 001

 

اما در مورد جوابیه اداره کل ارشاد اسلامی استان گیلان نکاتی را لازم به ذکر دانستیم که در ادامه بدان اشاره خواهیم نمود؛

در مورد ماده ۵۹ فصل ششم قانون انتخابات با موضوع تبلیغات ،که اداره کل ارشاد گیلان هم به این ماده اشاره نموده ،گفته شده است که  همایش اصلاح طلبان یک کار حزبی و تشکیلاتی است و نه تبلیغاتی ، که در این باره باید پرسید: به نظر مسئولین محترم اداره ی ارشاد اسلامی رشت، آیا تبلیغات و برنامه ریزی برای انتخابات بخشی از اهداف یک جلسه ی حزبی و تشکیلاتی نخواهد بود؟

یرنامه ریزی های انتخاباتی و تبلیغی یکی از اهداف محرز احزاب سیاسی است که با تشکیل جلسات حزبی مورد بحث و بررسی قرار میگیرند. به نظر شما وقتی یک حزب و جریان سیاسی در این شرایط حساس آن هم نزدیک ایام انتخابات، چنانچه بخواهد تشکیل جلسه دهد احتمالا در آن جلسه در مورد چه مسائلی گفتگو خواهدشد؟ آیا اینگونه جلسات برای احوال پرسی و خوش و بش اصلاح طلبان با یکدیگر انجام میشود؟

در جوابیه ی اداره ی ارشاد آمده است که این همایش متعلق به یک تشکیلات حزبی است، که اتفاقا سوالی که برای مردم  آمده آن است ؛که چرا یک تشکیلات حزبی و سیاسی می بایست در یک سالن متعلق به یک نهاد دولتی تشکیل همایش دهد؟ آیا این شائبه برای مردم شهر رشت پیش نمی آید که اداره ی ارشاد اسلامی گیلان که نهادی دولتی میباشد، به نفع یک جریان سیاسی خاص در حال فعالیت های سیاسی و انتخاباتی است؟

علی رغم ادعای داشتن مجوزهای لازم و انجام هماهنگی های معمول برای برگزاری این همایش، آیا بهتر نبود که این نشست در مکانی غیر دولتی انجام گیرد؟

و البته این مسئله خلاف ماده ی ۵۹ فصل ششم قانون انتخابات است که جالب است روابط عمومی اداره ارشاد در جوابیه ی خود به این ماده هم اشاره نموده است.

نکته آخر که باید بدان اشاره کنیم پاراگراف آخر جوابیه اداره ارشاد رشت است که با پاراگراف اول این متن در تناقض است .

در پایان این جوابیه آمده است که: یقینا در روزهای آینده نشستها و جلسات دیگری نیز از سوی احزاب و تشکیلات سیاسی با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد در صورتی که در ابتدای این متن آمده است: “این همایش طبق قانون یک نشست انتخاباتی نیست بلکه یک همایش حزبی و تشکیلاتی است” که جمله ی “نشستها و جلسات دیگردر روزهای آینده” شبهاتی را بین افکار عمومی دامن خواهد زد.

البته ماهم معتقدیم که حل معضلات و مشکلات فرهنگی استان جزو دغدغه های اصلی مسئولین فرهنگی استان است و به همین خاطر است که میخواهیم برنامه های اداره ی محترم ارشاد اسلامی استان نیز معطوف به همین دغدغه ها باشد و در آخر پیشنهاد میکنیم اداره ی کل ارشاد اسلامی استان گیلان که به قول خود، آغوش باز و روی گشاده ای در برابر منتقدین گسترده است، اولویت خود را سرو سامان دادن به وضع فرهنگی استان قرار دهد و البته برنامه های حزبی و برپایی جلسات سیاسی را به متولیان امور سیاسی استان محول نمایدو امیدواریم به این انتقادات سازنده مردمی نیز جامه ی عمل بپوشاند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
گیله مرد
کاری ندارم که برگزاری همایش درست بود یا نادرست ولی آخه بنده خدا ، کجای جوابیه اومده که : یقینا در روزهای آینده نشستها و جلسات دیگری نیز از سوی احزاب و تشکیلات سیاسی با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد؟ یه نگاه به نامه بندازین ! من الله التوفیق
راه در پاسخ به گیله مرد
خخخخ حالت خوب نیست انگار یه نگاه به پاراگراف اخر بنداز
در حاشیه