مردم فقط در شنیدن سیاه‌نمایی‌ها محرم هستند؟

در این بین شاید برخی اخبار نیز صحت داشته باشد اما درمیان‌گذاشتن آنها به این شکل با مردم نه تنها گره‌ای از مشکلات آنها را حل نمی‌کند بلکه موجب تضعیف روحیه‌ی آنان خواهد شد

مردم فقط در شنیدن سیاه‌نمایی‌ها محرم هستند؟

به گزارش۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین، نامحرم تلقی کردن مردم از برخی مسایل طی چند ماه اخیر موجب بروز بی اعتمادی در میان جامعه نسبت به برخی مسئولان شده است.

براساس این گزارش، عدم شفافیت با مردم در جریان مذاکرات هسته ای ژنو در شرایطی که دشمنان ملت از جزییات آن نیز اطلاع داشتند، تنها یک نمونه از عدم صداقت با ایرانیان محسوب می شود. آیا ایرانیان نباید بدانند که نمایندگان ارسالی از طرف آنها در مذاکره با دشمنان برسر چه مسایلی صحبت کرده اند و قرار است چه بدهند و چه بگیرند؟

جمع کردن بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” از سطح پایتخت درحالی که مجوزهای لازم از برخی مسئولان شهرداری جهت نصب آنها دریافت شده بود، و عدم پاسخگویی در این زمینه و نهادی که نسبت به جمع آوری آنها تصمیم گرفت، نمونه ی دیگری از عدم شفافیت با مردم بود. آیا تهرانی های انقلابی و ضدآمریکایی و ضداستکباری نباید بدانند چه فرد یا افرادی با کدام مجوز دستور جمع آوری بیلبوردهای مجوزدار در آستانه ۱۳ آبان را صادر کرده اند؟

 

2371_112

همچنین، عدم پخش زنده جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از رسانه ملی در شرایطی که تا ساعاتی قبل از برگزاری جلسه، نسبت به پخش مستقیم آن اطلاع رسانی شده بود، و در ادامه، عدم شفافیت لازم با مخاطبان جهت تنویر افکار عمومی که لغو این برنامه با درخواست کدام مسئول صورت گرفته است، سومین حرکت جریان محافظه کار برای پنهان کردن بسیاری از وقایع از چشمان بصیر مردم است.

اقدام به لغو پخش زنده تلویزیونی در شرایطی بود که پخش رادیویی مذاکرات به صورت زنده صورت می گرفت و ظاهرا این تنها چشمان مردم بودند که نامحرم بودند و گوش هایشان برای شنیدن آنچه می گذرد، آزادند!

آیا مردم نباید بدانند که فردی که قرار است به عنوان وزیر یک وزارتخانه برای آینده ی جوانانشان تصمیم بگیرد، دارای چه سوابقی بوده و چه شاهکارهایی را در مناصب قبلی مرتکب شده است؟

در دنیایی که فریاد آزادی سرمی دهند و در عصر انفجار و اطلاعات که کوچکترین خبری از جامعه پنهان نخواهد ماند، جریان مخفی کار، بدترین شیوه را در ارتباط با مردم در پیش گرفته است.

اما نکته اینجاست که در مقابل این همه محدودیت، مردم تنها در دیدن و شنیدن سیاه نمایی ها و خبرهای ناامیدکننده محرم هستند و باید در کنار مشکلات معیشتی و مسایل روزمره خودشان، همه روزه از برخی مسئولان خبرهای اینچنینی را با کمترین محدودیتی، آزادانه بشوند!

اخباری همچون خالی بودن خزانه، مشکلات در پرداخت یارانه های نقدی، بی پولی دولت، تحریم و… که بسیاری از آنها از سوی برخی مسئولان دیگر تکذیب می شود و برخی دیگر، بزرگنمایی و سیاه نمایی تلقی می شود.

در این بین شاید برخی اخبار نیز صحت داشته باشد اما درمیان گذاشتن آنها به این شکل با مردم نه تنها گره ای از مشکلات آنها را حل نمی کند بلکه موجب تضعیف روحیه ی آنان خواهد شد.

به هر حال، به نظر می رسد برخی افراد تنها وظیفه ی خود را خالی کردن دل مردم و در مقابل، محروم کردن آنان از شنیدن برخی خبرها از سوءمدیریت ها دانسته اند و تلاش می کنند در این زمینه، هر روز ماجرایی تازه خلق کنند؛ غافل از آنکه امت بصیر ایران، همه چیز را می نگرد و در زمان مقتضی، قضاوت لازم را به عمل خواهد آورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه