خودنمایی اسامی نامتعارف بر سر در مغازه های تالش/ عکس

معمولا وقتی در خیابان های هر شهری قدم میزنیم و از کنار هر مغازه رد می شویم نام مغازه ها بیش از هر چیز توجه ما را به خود جلب می کند.

خودنمایی اسامی نامتعارف بر سر در مغازه های تالش/ عکس

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر ، معمولا وقتی در خیابان های هر  شهری  قدم میزنیم  و از کنار هر مغازه رد می شویم  نام مغازه ها بیش از هر چیز توجه ما را به خود جلب می کند.

متاسفانه وقتی برای تهیه این گزارش در شهر تالش بودیم با نام های برخورد کردیم که هیچ بوی از فرهنگ اسلامی و ایرانی و حتی فرهنگ غنی تالشی نبرده است  .

تالش قومی بزرگ با فرهنگ بزرگ می باشد و اگر مغازه داران ما فقط به این فرهنگ توجه داشته باشند می توانند نام های اصیل تالشی در سر درب مغازه ها استفاده نمایند که مورد استقبال مردم هم قرار بگیرد .

ولی چیزی  که ما به وضوح مشاهده کردیم استفاده از اسامی غیر متعارف و زننده هم چنون آرایشگاه من و تو ، بوتیک من و تو ، ساندویچی من و تو و… که برگرفته ازیک شبکه ماهواره ای می باشد .

اسامی دیگری که  طبق سلایق فروشندگان و یا صاحبان مغازه‌ها انتخاب شده یا می‌شود بدون هیچ نظارت و قید و بندی از زبانهای مختلف بخصوص انگلیسی بر سر در مغازه‌ها نقش بسته و تبلیغات و محیط شهر را به محاصره زبان و فرهنگهای بیگانه درآورده است .

شاید نیمی از صاحبان این مغازه ها حتی خود نیز از معنای حقیقی نام زیبا و مثلا با کلاسی که برای مغازه های کیف و کفش فروشی، لباس فروشی و پیتزا فروشی خود انتخاب کرده اند آگاهی ندارند.

ما برای نمونه به یک عکس از این اسامی نامتعارف بسنده می کنیم باشد که متولیان فرهنگی شهرستان را بیدار کند تا با این معضل برخورد گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه