نباید به بهانه حل مشکلات اقتصادی دست مردانه خود را در دست نامردان جهانی داد

دولتمردان بدانند مشکلات اقتصادی ایران با انعقاد قراردادهای کلان و رفت وآمد سرمایه گذاران و تجار خارجی حل نمی شود بلکه واگذاری کارها به ملّت و نخبگان و اتخاذ سیاست مقاومتی، و اصلاح سبک زندگی نقشه راه عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی است.

نباید به بهانه حل مشکلات اقتصادی دست مردانه خود را در دست نامردان جهانی داد

 به گزارش خبرنگار سرویس علمی ۸دی نیوز، بنیاد ملی نخبگان گیلان و خانه نخبگان بسیج استان پیرامون ۱۳ آبان “روز مبارزه با استکبار جهانی” بیانیه تحلیلی خود را به دفتر تحریریه ۸دی نیـوز ارسال کردند که متن کامل آن به شرح زیر می باشد:

  با آغاز پیشرفت جهان غرب در سایه رنسانس و انقلاب صنعتی، این کشورها با محوریت تولید انبوه، نیازمند بازار تهیه ی مواد اولیه و فروش محصولات تولید شده چرخه صنعت شدند. در آن مقطع زمانی همچون حال حاضر خاورمیانه و قاره آسیا و آفریقا از لحاظ منابع مواد اولیه و خام جزء ذخایر ویژه و استراتژیک و از نگاه بازار مصرف ( خاصه آسیا) بازار پرجمعیت و بدلیل برخورداری از وضعیت اقتصادی (بهترین منبع و قدرت خرید غرب بوده اند).

فلذا کشورهای پیشرفته صنعتی و تکنولوژیکی برای استفاده از منابع مواد اولیه و فروش کالاهای تولید شده آسیا و خاورمیانه به این منطقه گرایش پیدا کردند و البته با دو مانع بزرگ استقلال طلبی مردم متمدن منطقه و تضاد ایدئولوژیک اسلام و مسیحیت( بهتر بگوییم سکولاریسم) مواجه شدند.

برای غلبه بر این دو عامل دفاعی، استراتژی تقویت ارتش و تسلیحات و استفاده از قدرت نظامی و سرکوبگرانه بر مقاومت حکومت ها و مردم و استراتژِی نفوذ در ساختار سیاسی و فرهنگی و استحاله قدرت سیاسی و فرهنگی و تمدنی منطقه را اتخاذ کردند که استراتژی دوم را بعد از شکست های پیاپی نظامی و مشاهده مقاومت مردمی از قرن ۱۸ به بعد با انرژی و عزم مضاعف و سرمایه گذاری کلان آغاز کردند.

تقویت روابط سیاسی فرهنگی، انعقاد قرارداد اقتصادی و نظامی متعدد، میزبانی نخبگان کشورهای جهان سوم برای تحصیل  و آموزش در دانشگاه های غربی و تاًسیس آموزشکده ها و دانشکده های وابسته و اعزام استاد و مستشار به این دانشکده ها از جمله اقدامات سیاسی و فرهنگی این کشور و استراتژی نفوذ و استحاله بوده است. کشف نفت و منابع عظیم نفتی و گازی در این منطقه، تقویت تجارت دریایی و وجود دریا، اقیانوس و آب های آزاد در منطقه  خاورمیانه و آسیا به عزم و میل غرب برای استعمار و استثمار منطقه بیشتر شد و تقریباٌ اکثر کشور های منطقه یا مستعمره شدند یا همچون ایران و امپراطوری عثمانی تجزیه و قطعه قطعه شدند.

down with usa

  در ایران بیشترین تجاوزها و جنگ طلبی ها از نظر سابقه کشور شوروی سابق و خاصه انگلیس بوده و اگرچه اسپانیا، هلند، فرانسه و پرتغال و آلمان نیز تلاش هایی برای استعمار ایران داشتند ولی انگلیس توانست با سیاست ویژه استعماری خود رقبا را از میدان به در کند و از طریق صنعتی و زیر ساخت ها و نفوذ در جامعه نخبگی توانست جامعه روشنفکری ایران را با خود همراه نماید.

این قدرت استعمارگر(آمریکا) در مقایسه با انگلیس و شوروی اعمالی را که انجام داده و بلاهایی که بر سر ایران آورد به مراتب فاجعه آمیزتر و استثمارگرتر از گذشته بوده است

در قرن ۲۰و بعد از جنگ اول و دوم جهانی و پیدایش قدرت نوظهور و مدعی آمریکا در جهان، این کشور توانست در راستای ملی شدن صنعت نفت، انگلیس را در صحنه دیپلماتیک ملی شدن نفت ایران از میدان به در کرده و با کودتای طراحی شده ۲۸ مرداد قدرت اول و در عین حال خوش ذائقه و گرسنه منابع ایران ظاهر شود. این قدرت استعمارگر در مقایسه با انگلیس و شوروی اعمالی را که انجام داده و بلاهایی که بر سر ایران آورد به مراتب فاجعه آمیزتر و استثمارگرتر از گذشته بوده است. از جمله این موارد عبارتند از:

۱-   وعده به دولت قانونی دکتر مصدق در ملی شدن صنعت نفت و طراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد- بازگشت حاکمیت استبدادی پهلوی و تحمیل قرارداد استعماری کنسرسیوم نفتی( که برابر این قرارداد سهم ایران از نفت از ۵۰ درصد قبل از ملی شدن به ۱۶ درصد بعد از کودتای ۲۸مرداد تقلیل پیدا کرد).

۲-    حمایت از دولت کودتا و در عین حال حمایت از سرکوب آزادیخواهان و طرفداران منافع ملی و منابع زیرزمینی ایران.

۳-   تسلط بر ساختار سیاسی و نظامی و اقتصادی کشور و انعقاد قراردادهای متعدد اقتصادی و نظامی طولانی مدت و استعماری.

۴-   راه اندازی و حمایت و پشتیبانی سازمان مخوف اطلاعاتی- امنیتی ساواک و سرکوب انقلابیون و معترضین و تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی علیه ایران.

۵-   طراحی، حمایت و پشتیبانی از لایحه اصلاحات ارضی با هدف جلوگیری از انقلاب کمونیستی در ایران و در عین حال از هم گسیختگی شیرازه اقتصادی و امنیت محلی و عدم ایجاد نهادهای جایگزین.

۶-   طراحی، حمایت و پشتیبانی از لایحه انقلاب سفید با هدف ارتقا قدرت مرکزی- کاهش قدرت جامعه مدنی و افزایش وابستگی دولت به آمریکا و در عین حال تضعیف ارزش ها و سنت های ایران اسلامی و توسعه مدرنیته غربی در ایران.

۷-   سرکوب انقلابیون و حمایت از سرکوب قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲- ۱۷ شهریور۵۷ و سایر قیام های ملت ایران علیه استبداد پهلوی.

۸-   حمایت از شورش های داخلی و اقدامات جدایی طلبانه در ابتدای انقلاب و حمایت از جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی.

۹-   تصویب قانون تحریم دو جانبه ایران در قالب قانون داماتو با هدف جلوگیری از توسعه صنعتی و اقتصادی در ایران و اختلال در بازسازی مناطق جنگی و ایجاد ممانعت و مزاحمت برای سرمایه گذاری خارجی در ایران و امروزه تحریم و فشارهای همه جانبه علیه ایران.

۱۰-    فشار بر کشورهای متحد ایران و تهدید، تنبیه، حمله و یا کاهش ارتباطات اقتصادی و تجاری صنعتی و علمی آن کشورها با ایران.

۱۱-    حمایت و پشتیبانی ویژه از حوادث کوی دانشگاه( سال ۷۸) و فتنه ۸۸ و ایجاد پناهگاه امن و مطمئن برای اپوزسیون خارج نشین ایران.

۱۲-    راه اندازی رادیو فردا و صدای آمریکا و…. و استفاده از همه ظرفیت های قانونی سازمان های بین المللی- رسانه و فضای مجازی برای فروپاشی انقلاب ایران( تا اندازه ای که بعضا صبرشان لبریز و اعتراف می کردند که ما به هیچ چیز جز فروپاشی جمهوری اسلامی راضی نمی شویم).

۱۳-    حمایت همه جانبه و تمام قد از بزرگترین عامل نا امنی و تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی وبزرگترین عامل انحراف مذهبی و عقیدتی یعنی طالبان و القاعده.

و ده ها موارد دیگر که این نوشتار ظرفیت ذکر آن را ندارد. موارد اینچنین سبب شده که به تعبیر مقام معظم رهبری ما به دولتمردان آمریکا اعتمادی نداریم و در درون دستکش های مخملین مشت های آهنین و چدنی می بینیم.

48149_525

با استناد به موارد فوق دولتمردان نبایستی به بهانه دیپلماسی لبخند و حل مشکلات اقتصادی دست مردانه خود را در دست نامردان جهانی داده و با استراتژی نرمش قهرمانانه به جای قهرمان شدن و انعطاف مدبرانه،  عقب نشینی کنند و از ارزش ها واصول و منافع ملی صرف نظر نمایند. نبایستی در مقابل وعده و وعیدها ذوق زده شویم و اختیار از دست بدهیم و به بهانه تعامل و همکاری و اعتماد سازی منافع ملی را از دست دهیم و اعتماد سوزی کنیم.

دولتمردان بدانند مشکلات اقتصادی ایران با انعقاد قراردادهای کلان و رفت وآمد سرمایه گذاران و تجار خارجی حل نمی شود بلکه واگذاری کارها به ملّت و نخبگان و اتخاذ سیاست مقاومتی، و اصلاح سبک زندگی نقشه راه عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی است.

بزرگترین قدرت ملی ایران، ملت ایران است و بزرگترین سرمایه کشور اعتماد مردم به مسوولین نظام است که آنان را همواره پاسدار منافع ملی و خدمتگذار ملت می شناسند مگر خلاف آن ثابت شود. اگر خدای ناخواسته از این اعتماد سوء استفاده شود و به مردم اطلاعات نادرست و غیر واقعی بدهیم اگر چه ممکن است اعتماد دیگران را بدست آوریم اما بعد از اثبات خیانت مسئولین، اعتماد مردم سلب و سوخته شده و جبران آن، راحت نیست و چه بسیار مواقعی که این ملت نجیب، جواب خیانت و سوء استفاده مسئولین را سر صندوق های رای و اضطرار داده اند ضمن اینکه آحاد مردم هیچگاه از فداکاری و اطمینان برای اعتلای نظام دریغ  نکرده اند.

amrica

ما نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی از دولت و خدمتگذاران ایران خواستاریم که از ظرفیت عظیم نیروی انسانی و نخبگی کشور و منابع عظیم ملّی و طبیعی و اعتماد ملت عزیز به عنوان سرپنجه ها و شالوده قدرت داخلی برای غلبه بر تمامی قدرت های استکباری و استثماری استفاده بهینه نمایند و برخدا توکل کنند و بدانند که راه حل هیچ مشکل کشور در بیرون مرزهای این نظام نیست. دولتمردان بدانند مشکلات اقتصادی ایران با انعقاد قراردادهای کلان و رفت وآمد سرمایه گذاران و تجار خارجی حل نمی شود بلکه واگذاری کارها به ملّت و نخبگان و اتخاذ سیاست مقاومتی، و اصلاح سبک زندگی نقشه راه عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی است. و این همان نکته کلیدی رهبر معظم انقلاب در خصوص استحکام ساخت داخلی نظام است.

فتوکل علی الله فهو حسبه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فعال سایبری
دولت بی تدبیر
در حاشیه