اهرم توطئه کاهش قیمت نفت در دست آمریکاست / در جنگ تولید نفت ما موفق نخواهیم بود / ۹۳ درصد از معادن کشور هنوز ناشناخته است

کارخانه گفت: در حال حاضر فقط ۵ درصد از معادن کشور با روشهای ژئوفیزیکی هوایی کشف شده اند و بیش از ۹۳ درصد از معادن کشور ما هنوز ناشناخته است و به ازای ۵ تا ۷ درصد بررسی ژئو فیزیکی هوایی حجم معدن شناخته شده در کشور ما ۶۷ میلیارد تن است.

اهرم توطئه کاهش قیمت نفت در دست آمریکاست / در جنگ تولید نفت ما موفق نخواهیم بود / ۹۳ درصد از معادن کشور هنوز ناشناخته است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ۵۹۸، دکتر ابراهیم کارخانه، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه ۵۹۸ درخصوص علل تداوم کاهش شدید قیمت نفت اظهار داشتند: قیمت نفت تابعی از اقدامات سیاسی اقتصادی است که مدیریت آن هم در دست آمریکا و عربستان می باشد و اینها سعی می کنند که دیگر کشورها بتوانند در زمین آنها بازی کنند و امریکا تا زمانی که مسئله تولیدات شیل اویل برایش به صرفه باشد با تولیدات بالایی که دارد می تواند بر مسئله قیمت نفت تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بازوی دیگر سیاست نفتی امریکا در عربستان است که عربستان هم با تولید بالای نفت سعی می‌کند قیمت نفت را پایین بیاورد و عملا قبلا هم نشان دادند که چند هدف را در این جریان پیگیری می کنند. نخست اینکه بتوانند نفت را با قیمت پایین در اختیار آنها قرار بدهند و آنها بتوانند ذخایر خود را افزایش دهند و این کار به نفع آنهاست زیرا نفت ارزان بدستشان می آید و در مقابل این کشورها کالاهایی را که تولید می کنند با قیمت پایین نمی فروشند و چندین هزار کالایی را که از نفت تولید می شود با قیمت بالا می فروشند بنابراین از یک طرف یک نوع بازی سیاسی اقتصادی اعمال می شود و از طرف دیگر هم امریکا تا زمانی در این بازی حضور دارد که متضرر نشود در حالی که اگر تولید نفت منطقه شیل اویل به گونه ای باشد که به ضرر امریکا تمام شود حتما جلوی تولید آن را خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود بیان داشتند: مسئله ایران برای غرب مهم است به قدری که در جریان هسته ای دیدیم که کری با آن وضعیت خاص خود ۱۸ روز در وین ماند تا موفق شود مسئله هسته‌ای را به جایی رساند پس بنابراین مسئله ایران در خاورمیانه در رأس معادلات سیاسی آمریکا قرار گرفته است.

ایشان تصریح کردند: معادلات سیاسی آمریکا را اهرم های متفاوتی تشکیل می دهند که یکی از اهرم های آن اقتصاد است و به این ترتیب مسئله کاهش نفت هم یکی از آن اهرم هایی است که فشار اقتصادی را  بر ایران تحمیل می کند و ما هم باید در این جریان بهترین تصمیم را بگیریم و باتوجه به اینکه چنین مسئله ای یک توطئه است و اهرم های توطئه در دست آنها قرار دارد آنها می خواهند به ما فشار وارد کنند بنابراین ما باید در میدان بازی با توجه به توطئه هایی که دشمن هدایت می کند مسیر درستی را انتخاب کنیم چون اگر برای مثال ۵۰۰هزار بشکه نفت صادرات ما بیشتر شود آنها می تواند با یک جابجایی این خلا را پر کنند یعنی اگر جنگ تولید پیش آید با توجه به اینکه تولید هم در دست آنهاست و تولیدات آنها از ما خیلی بیشتر است می توانند این جریان را خنثی کند بنابراین به نظر می آید ما باید با درایت و تدبیر و دقت در این میدان سیاسی اقتصادی وارد شویم.

نماینده مردم همدان در مجلس درباره پیامدهای افزایش تولید نفت اظهار کردند: البته افزایش تولید نفت ایران پیام دیگری هم در بر دارد و این است که با توجه به مسئله مذاکرات هسته ای یک باب سیاسی جدیدی برای ایران باز می کند که ایران با توجه به این شرایط تولید نفت خود را بالا برده و سعی می کند بتواند موقعیت قبلی خود را پیدا کند ولی در مجموع کاهش قیمت نفت توطئه ایست که اهرم های آن در اختیار دشمنان ماست و ما باید روی این مسئله کاملا با دقت برخورد نماییم.

کارخانه در پاسخ به اینکه آیا با توجه به قیمت پایین نفت ما باید برای بدست آوردن سهم خود از نفت، تولید خود را افزایش دهیم بیان نمودند:  بنده خودم مخالفم که اگر قیمت نفت به صورت یک توطئه پایین آمد ما بخواهیم آن را با افزایش تولید جبران نماییم. به هرحال نفت یک سرمایه ملی است و ما آنرا نباید به سمن بختی که اروپا و عربستان و امریکا تایید می کنند بفروشیم. به میزانی که درامدهای نفتی برای ما در بودجه نفتی موثر است می‌توانیم بخش قابل توجهی از همان درآمدها را از راههای دیگر جبران نماییم. باید در مسیر حذف درامدهای نفتی از بودجه مصرفی وجاری دولت کار کنیم زیرا مقام معظم رهبری هم فرمودند که مسئله نفت یک اهرم اقتصادی در دست دشمنان ماست که هر لحظه بخواهند می توانند قیمت آن را کم و زیاد بکنند بنابراین مسئله صادرات نفت یک نقطه اتکا مطمئن برای جمهوری اسلامی ایران نیست.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: رهبری هم فرمودند که ما باید بر روی معدن سرمایه گذاری کنیم و راه اقتصاد بدون نفت جمهوری اسلامی ایران از مسیر معدن عبور می کند. درحال حاضر فقط ۵ درصد از معادن کشور با روشهای ژئوفیزیکی هوایی کشف شده اند و بیش از ۹۳ درصد از معادن کشور ما هنوز ناشناخته است.در حال حاضر به ازای ۵ تا ۷ درصد بررسی ژئو فیزیکی هوایی حجم معدن شناخته شده در کشور ما ۶۷ میلیارد تن است.  اگر ما بتوانیم تمام معادن کشورمان را با روشهای ژئو فیزیکی هوایی مورد بررسی قرار دهیم و آنها را کشف نماییم اتفاق بسیار عظیمی در عرصه اقتصادی کشور رخ خواهد داد و اقتصادمان چندین برابر رونق می‌گیرد. اقتصادی که پایه های آن در درون سرزمین این کشور محکم شده است و در برابر تکانه های بین المللی مقاوم است.

وی عنوان کرد: ما باید این راهکارها را پیگیری کنیم نه اینکه خودمان را در زمینی قرار دهیم که اقتصادمان با تکانه های بین‌المللی محاسباتش به هم می‌ریزد. ما ‌می‌توانیم زمین بازی اقتصادی کشورمان را عوض کنیم و از نفت به معادن منتقل کنیم زیرا در کشور ما ذخایر عظیمی مانند منابع انسانی و زیرزمینی وجود دارد و همچنین وجود وضعیت خاص ژئوپلیتیکی منطقه و راههای ترانزیتی کم نظیر که در معادلات اقتصادی، منطقه ای و حتی جهانی تاثیر گذار است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ پرواز بین المللی از آسمان کشورمان عبور می کند و ایران به یک خط ترانزیت مطمئن و ویژه هوایی در منطقه تبدیل شده است.ما میتوانیم از این موقعیت های سیاسی ،اقتصادی ، منطقه ای استفاده و برنامه ریزی کنیم.ایران کشور قدرتمند و ثروتمندی است ولی باید با برنامه ریزی هدفمند تمام این امکانات را از بالقوه به بالفعل تبدیل نماییم تا باعث اتفاق عظیمی در کشور شود .برای به ثمر رسیدن این موارد نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی هدف‌مند و جامع و عزم ملی و راسخ هستیم تا بتوانیم از تمام این منابع استفاده نماییم. کشور ما با این منابع عظیم نباید در برابر تحریم های دشمن آسیب پذیر باشد. کشوری در برابر تکانه های دشمن آسیب پذیر است که منابع و ذخایر اندکی داشته باشد در حالی که کشور ما اینگونه نیست و باید بر روی داده های موجود برنامه ریزی نماییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه