نبود اعتبارات علت اجرایی نشدن طرح کاداستر/عزم جدی قوه قضاییه ودولت برای مقابله با زمین‌خواران

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: کمبود اعتبارات علت اجرا نشدن طرح کاداستر است اما در قانون برنامه ششم توسعه منبع مالی برای آن را تعریف خواهیم کرد.

نبود اعتبارات علت اجرایی نشدن طرح کاداستر/عزم جدی قوه قضاییه ودولت برای مقابله با زمین‌خواران

به گزارش ۸دی نیوز، ابوذر ندیمی  درخصوص علت اجرای کند طرح کاداستر، گفت: طبق اعلام مسئولان طرح کاداستر در استان‌های شمالی به صورت پایلوت آغاز خواهد شد اما این قانون نیازمند منابع مالی برای اجرا است.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات این طرح اجرا نشده اما در قانون برنامه ششم توسعه تلاش داریم تا منابع مالی لازم برای اجرای آن را تعریف خواهیم کرد.

وی افزود: مهم ترین مسئله زمین‌خواری نبود شناسنامه برای زمین‌ها است که با اجرای این طرح، زمین‌ها شناسنامه‌دار خواهند شد، هرچند نمی‌توان دست‌های پشت پرده برخی مسئولان در افزایش زمین‌خواری را نادیده گرفت اما به نسبت امکانات و اعتبارات فعلی دستگاه ها کم کاری نکرده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه زمین خواری و زمین خواران کاملا مشخص هستند، گفت: دولت و قوه قضاییه عزم جدی برای جلوگیری از زمین خواری دارند، البته مقام معظم رهبری نیز بر جلوگیری از زمین خواری تاکید کردند بنابراین با تامین بودجه طرح کاداستر اجرا و مانع زمین‌خواری خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قطعا تا سه ماه آینده با تخصیص بودجه برای این منظور،  تحولی عظیم در جلوگیری از زمین‌خواری صورت خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه