۳ مدرسه در گیلان با یک دانش‌آموز اداره می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: سه مدرسه گیلان با یک دانش‌آموز و یک معلم و ۱۳۳ مدرسه با پنج نفر دانش‌آموز اداره می‌شود.

۳ مدرسه در گیلان با یک دانش‌آموز اداره می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، مهدی حاجتی  در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش تمام همکاران سال تحصیلی با کیفیتی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار و ۵۲۲ مدرسه با ۱۷ هزار و ۶۷۵ کلاس درس در حال ثبت‌نام از دانش‌آموزان گیلان است، افزود: تمام تلاش ما پیاده کردن سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مدارس است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت: استفاده از حداکثر نیروی انسانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی از اهداف وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش خود را برای نیل به اهداف مورد نظر مضاعف کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش، تجلی‌بخشی به فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی و تلاش برای مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری و اخلاق‌ حسنه در مدارس است.

حاجتی ادامه داد: در تلاش هستیم تا همدلی و همزبانی مورد تأکید مقام معظم رهبری در مدرسه به عنوان پایگاه اصلی خودباوری، صمیمیت، احترام به بزرگ‌ترها، نظم، وقت‌شناسی، حفظ محیط زیست، دفاع از ارزش‌ها، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و … شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان رتبه نخست حفظ قرآن کریم را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: توسط دانش‌آموزان ۹ رتبه نخست تا پنجم در بحث احکام، قرآن، صحیفه سجادیه، حفظ و قرائت و … در کشور کسب شده است.

برگزاری جشن ستارگان، ویژه نخبگان دانش‌آموز گیلان در انزلی

این مسئول از برگزاری جشن ستارگان در نیمه شهریور ماه جاری در دهکده ساحلی انزلی خبر داد و یادآور شد: این جشن با حضور دانش‌آموزان نخبه و دارای رتبه‌های یک، دو و سه‌ رقمی و معدل ۲۰ در کنکور امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۵۱ دانش‌آموز گیلان دارای رتبه‌های تک رقمی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۹ دانش‌آموز رتبه‌های تک رقمی داشتند و رتبه دوم متعلق به گیلان بود.

حاجتی مبارزه با بی‌سوادی را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد و متذکر شد: سه مدرسه در گیلان هر کدام با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شود.

وی گفت:  ۱۳۳ مدرسه دارای ۱ تا ۵ نفر است که بیشتر در نقاط روستایی و صعب‌العبور قرار دارد و این امر تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در مناطق دورافتاده و جلوگیری از بازماندن حتی یک دانش‌آموز از تحصیل است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان در پایان جمعیت دانش‌آموزی این استان را با رشد منفی عنوان کرد و یادآور شد: بر خلاف استان‌های دیگر، گیلان با رشد منفی جمعیت دانش‌آموزی مواجه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه