فاز اول راه آهن رشت به انزلی آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه پروژه راه آهن قزوین به رشت شتاب خوبی در استان دارد گفت: فاز اول راه آهن رشت به انزلی آغاز شد.

فاز اول راه آهن رشت به انزلی آغاز شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، شعبانعلی خاوری با اشاره به اینکه ۱۹۷ پروژه به ارزش ریالی ۳۴۵ میلیارد تومان از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ۸ هزار و ۱۱ واحد از مسکن مهر در سراسر استان گیلان و ۱۷۵ پروژه آسفالت راه روستایی به طول ۲۹۵ کیلومتر، دو پروژه احداث راه روستایی به طول سه کیلومتر و روکش آسفالت راه‌های شریانی اصلی و فرعی ۱۴ پروژه به طول ۱۱۲ کیلومتر و تکمیل و توسعه دو ساختمان اداری، روشنایی نقطه‌ای در محور امام‌زاده هاشم و احداث ساختمان ماشین آلات و انبار راهدارخانه‌ها در سه نقطه استان و اجرای پروژه زهکشی و هدایت آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام راه و شهرسازی گیلان افزود: در حال حاضر پیگیر ماده ۵۶ در سه پروژه مهم استان و پیگیر منابع و فایناس داخلی  این سه پروژه هستیم که فراخوان این پروژه‌ها در جراید منتشر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل پروژه انزلی–رضوانشهر، پروژه شفت-سراوان –ملاسرا و پروژه باسیاه گوراب –سیاهکل است گفت: تقریباً نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است که هم‌اکنون در مرحله فراخوان است.

خاوری با اشاره به پروژه محور امام‌زاده هاشم-بندرانزلی به طول ۶۷ کیلومتر افزود: در این پروژه  در باب BOT درحال مذاکراه با بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن قزوین به رشت شتاب خوبی در استان دارد تصریح کرد: فاز اول راه آهن رشت به انزلی شروع شد و پیمانکار مشغول به‌کار است و اجرای محورهای تونل به سمت تالش یکی از پروژه‌های با اهمیت در جهت ارتقای ایمنی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳۳ پروژه‌ کوچک و بزرگ در استان اجرایی شد خاطرنشان کرد: امسال تا به امروز  ۲۵۶ پروژه به ما ابلاغ شده است ضمن اینکه در هشت بیمارستان هم به‌عنوان دستگاه سازنده و یا به‌عنوان دستگاه هماهنگ کننده به نمایندگی از سازمان مجری کار را انجام می‌دهیم که این تعداد بیمارستان ظرفیت ۱۲۰۰ تخت را در نقاط مختلف استان شامل می‌شوند.

خاوری با تأکید بر اینکه بیمارستان شفت سال گذشته تحویل داده شده است گفت: بیمارستان درمان بستری دیلمان با پیشرفت بالای ۹۵ درصد تا یک ماه دیگر امکان تحویل را دارد و شش بیمارستان دیگر در حال ساخت است که از این تعداد، بیمارستان رضوانشهر در دهه فجر و بیمارستان آستارا تا پایان سال مالی ۹۴ امکان امکان افتتاح و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه