نگاه سلیقه ای مسئولین شهرستان لنگرود، نسبت به فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی

فرماندار در مصاحبه خود اعلام کردند برگزار کنندگان روز گذشته را نمیشناسم ولی در جای دیگری جبهه فرهنگی را به سیاسی کاری متهم کردند، سوال دیگر اینجاست که چطور گروهی که نمیشناسند را برچسب سیاسی بازی به آن میزنند.

نگاه سلیقه ای مسئولین شهرستان لنگرود، نسبت به فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لنگرنیوز، در سوم مرداد سال جاری استاندار گیلان در جمع فرمانداران این استان با بیان اینکه امانتداران مردم در انتخابات نباید مرعوب جناح و احزاب شوند گفت : همه ی احزاب و گروه های قانونی حق فعالیت در انتخابات را دارند و نحوه ی عملکرد ما نباید تلقی طرفداری یا مخالفت با جناح خاصی باشد.
محمدعلی نجفی همچنین با اشاره به اینکه توجه ی فرمانداران به برگزاری انتخابات نباید مانع از اجرای برنامه های توسعه و عمرانی شود گفت : با سیاسی شدن فضای جامعه از توجه به اجرای برنامه های اشتغالزا و امید آفرین که مردم به آن نیاز دارند غافل نشوید و مراقبت شود فضای کار و تلاش تحت الشعاع انتخابات قرار نگیرد.

این صحبتهای استاندار گیلان به عنوان مقام عالی اجرایی استان و نماینده عالی دولت و رئیس ستاد انتخابات استان گیلان باید به عنوان فصل الخطابی برای فرمانداران باشد که متاسفانه برخی از فرمانداران با طرف کشی گروه یا جناح خاص و یا مخالفت با برگزاری برخی برنامه های مرسوم ، بیانات صریح مافوق خود تخطی می کنند.

چند روزه پیش بود که گروه مجوزدار جبهه فرهنگی انقلاب لنگرود با درخواست رسمی تقاضای برگزاری نشست تجلیل از فعالان فرهنگی شهرستان را داشت که به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش لنگرود با مخالفت فرماندار این شهرستان علی رغم برنامه ریزی های صورت گرفته ناچار به لغو این برنامه و تحمل زیان بسیار معنوی و مادی شدند.

توجیه فرماندار لنگرود در لغو اجرای این برنامه در گفتگو با خبرنگار لنگر خبر اینگونه بیان شد: درست نیست که فردی جایی بنشیند و بگوید فردا فلان ساعت فلان مراسم را برگزار میکنم. اگر حزبی یا گروهی دارای مجوز قانونی هستند باید خودشان را به فرمانداری معرفی کنند ولی برگزار کنندگان روز گذشته را نمیشناسم که چه گروهی هستند، لنگرودی یا استانی هستند یا اینکه در استان هستند و در لنگرود شعبه دارند، در این خصوص اطلاعی ندارم، وظیفه آنان است تا درخواست و قضیه را روشن کنند و من وظیفه ندارم که به دنبال مجوز آنان بروم.

از طرفی دیگر این صحبت فرماندار لنگرود که ” مسائل انتخابات برای من امری عادی و پیش پا افتاده است و اینها در جهت گرم نگه داشتند تنور انتخابات است که اشکالی ندارد و در آستانه انتخابات این موارد را خواهیم داشت منتها باید در راستای قانون باشد” تناقض با رفتاری دارد که نسبت به این اقدام دارای مجوز فرهنگی جوانان شهرستان دارد که در این آشفته بازار فرهنگ اقدام به فعالیت های جهادی می زنند.

امین امیری مسئول روابط عمومی جبهه فرهنگی انقلاب در خصوص مجوز فعالیت این جبهه به خبرنگار لنگرخبر گفت : حدود و سال پیش بعد از تشکیل هیئت موسس، درخواست رسمی خود را جهت دریافت مجوز به اداره تبیلیغات اسلامی لنگرود ارسال کردیم که بعد از پیشنهاد چند اسم با نام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود موافقیت و مجوز فعالیت از سوی اداره تبیلغات اسلامی لنگرود برای فعالیت فرهنگی این جبهه صادر شد که این جبهه با نام جبهه فرهنگی انقلاب شهرستان لنگرود و شماره مجوز ۳۱۹۱۲۰۰۱۰ حدود دوسال است مراسم هایی در زمینه های آموزشی، دینی، فرهنگی، ورزشی، هنری، تفریحی را برگزار کرده است.

ضمنا حجت الاسلام امیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود گفته های … درباره داشتن مجوز را نیز تایید کرد.

سوالی که در اذهان تداعی می شود این است که آیا مقام عالی اجرایی شهرستان بدون استعلام از مجوز دار بودن یا نبودن فعالیت عمومی جبهه فرهنگی انقلاب لنگرود دستور به لغو برگزاری این مراسم را داده که البته بعید به نظر می رسد که عالی ترین مقام اجرایی یک شهرستان از حداقل اقدام مورد نیاز در این مواقع ناآگاه باشد و در دیگر حالت بر فرض آگاه بودن از مجوز شائبه تعمدی بودن و جناحی بودن این تصمیم کاملا هویدا می شود.

فرماندار در مصاحبه خود اعلام کردند برگزار کنندگان روز گذشته را نمیشناسم ولی در جای دیگری جبهه فرهنگی را به سیاسی کاری متهم کردند، سوال دیگر اینجاست که چطور گروهی که نمیشناسند را برچسب سیاسی بازی به آن میزنند.

وقتی یک هیات یا کانون و …، مجوز رسمی و کشوری دارد و با یک سازمان قرارداد میبندد که در یک مکان محدود و کتترل شده برنامه ای فرهنگی داشته باشد ایا باید از فرمانداری با نگاههای سیاسی مجوز بگیرد و با آنان برخورد شود؟

نگاه سلیقه ای مسئولین شهرستان، نسبت به فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی زیبنده شهرستان نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
زهرا
احسنت به این گزارش کوبنده تشکر از لنگرنیوز از فرماندار لنگرود انتظار همچین برخوردی رو نداشتم ایشون سابقه خوبی دارن و انسان شریفی هستن حتما اتفاق عجیبی در پشت پرده رخ داده
در حاشیه