آرامش قبل از طوفان در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر فومن/نعمتی یا ابراهیمی؟!

کمتر از یک هفته تا انتخابات ریاست شورای شهر فومن باقی مانده است و تب و تاب خاصی بین عوام و خواص برای انتخاب ریاست جدید این دوره از شورا وجود دارد.

آرامش قبل از طوفان در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر فومن/نعمتی یا ابراهیمی؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، اعضای شورا پس از مذاکرات فراوان و توافق های اولیه ای که با یکدیگر گذاشتند منتج به این شد که شاهین علیزاده نفر اول شورای شهر فومن رییس شورا در سال اول شود و علیرضا علیدوست نایب رییس ، مختار ابراهیمی خزانه دار و سیدنورالدین نعمتی نماینده شورای شهر در شورای شهرستان گردد و سیدسینا میری نرگسی سخنگو شود که جز میری نرگسی که پس از مدتی به علت اختلاف با رییس شورا استعفا داد و مابقی در سمت های خود باقی ماندند و این موضوع در صحن شورا و در انتخابات به همین گونه صورت پذیرفت و ترکیب اینگونه شد و علیدوست علاوه بر نایب رییسی به سخگویی نیز رسید.

در سال دوم نیز انتخابات هیات رییسه برگزار شد که جای شاهین علیزاده و علیرضا علیدوست تغییر یافت و علیرضا علیدوست عضو حقوقدان شورا به سمت ریاست و شاهین علیزاده به سمت نایب رییسی و سیدنورالدین نعمتی به سمت سخنگویی رسید و مختار ابراهیمی در سمت خزانه داری باقی ماند.بدین معنی که هیات رئیسه شورا هیچگونه تغییری نیافت و فقط جای رییس و نایب رییس عوض شد. حال باید دید در کمتر از یک هفته که به انتخابات ریاست شورای شهر باقی است و بازار کاندیداها داغ است چه کسی رییس شورای َشهر فومن خواهد شد؟

بر اساس گمانه زنی ها نام دو نفر برای ریاست این دوره شورا مطرح می باشد.

اولین نفر سیدنورالدین نعمتی؛ (فرزند حاج شمس الدین) از خانواده ای مذهبی و مورد وثوق در منطقه فومنات است که خاندان وی نزد دو قوم گیلک و تالش از جایگاه والایی برخوردارند. سید نورالدین همزمان با جنگ تحمیلی به جبهه های جنگ رفت و به درجه جانبازی نائل و سپس اسیر شد و پس از آزادی در سال ۶۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و بمدت ۸ سال هم فرماندهی سپاه لاهیجان و ۴ سال نیز هم فرماندهی سپاه پاسداران بندرانزلی را عهده دار بوده است. پیش از انتخابات شورای شهر فومن، زمزمه هایی مبنی بر حضور وی در انتخابات مجلس به گوش می رسید ولی وی به انتخابات شورای شهر پا نهاد و با بیش از ۴ هزار رای به عنوان نفر چهارم وارد شورای شهر شد. این روزها از برخی از حامیانش و همچنین مردم شهر، از حاج سید نورالدین به عنوان یکی از گزینه های احتمالی ریاست شورای شهر فومن یاد می کنند. سیدنورالدین نعمتی اکنون سخنگوی شوراست و در جلسات نیز بیشتر پیگیری ها و دغدغه ها را نسبت به مسایل شهر دارد و گفته می شود با قرار گرفتن نعمتی بر صندلی ریاست ، شهرداری تحرک بیشتری می یابد.

آنطور که به نظر میرسد نعمتی با رای که برای انتخاب شهردار داد بعنوان یکی از طرفداران وی یاد می شود اما یک تنه در جلسات و در جلوی شهردار به او انتقاداتی میکند که گاها برخی مخالفان شهردار هم چنین رفتاری از خود بروز نمی دهند و شاید جالب است که بدانید بارها با شهردار درگیری لفظی هم داشته است و در کنار این نوع برخوردها البته از عملکرد خوب شهردار نیز حمایت می کند. وی بیشترین انتقادی که به شهردار دارد این است که شهردار در سطح شهر حضور ندارد و بارها حضور فیزیکی و پیاده شهردار را در سطح شهر خواستار شده است. نعمتی به “سردار” یا “فرمانده” و “حاجی نوری” معروفیت دارد و از محبوبیت خاصی در اقشار مختلف مردم برخوردار است و گفته می شود چنانچه نعمتی رییس شود انتقادات به مدیریت شهری کاسته می شود. نعمتی در طول سخنگویی خود در شورا تنها عضوی بود که جلسه پرسش و پاسخ برگزار نمود و کنفرانس خبری جهت پاسخگویی به خبرنگاران برگزار کرد.

اما گزینه بعدی ریاست شورای شهر فومن مختار ابراهیمی منتخب هفتم شورا است که با یک رای کمتر از نفر ششم (سیدسینا میری نرگسی) وارد شورای شهر فومن شد. ابراهیمی اکنون خزانه دار شورا است و در جلسات شورا همه او را مدیر خطاب می کنند که البته در شهر به “مهیار” معروفیت دارد. البته برخی در خصوص کاندید شدن مهیار برای ریاست شورای شهر به این اشاره دارند که در دوره ریاست وی برای شهردار ماه عسل خواهد بود زیرا هوشنگ عباسقلی زاده توسط ابراهیمی به شورا معرفی شده است.

البته ابراهیمی به دلیل اینکه خزانه دار شورا و عضو کمیسیون های مختلف شهرداری بخصوص معاملات شهرداری است در بسیاری از مواقع مورد انتقاد فراوان اعضا قرار میگیرد.

البته ناگفته نماند که سیدنورالدین نعمتی در محافل خصوصی اعلام داشته است که اگر ابراهیمی کاندیدای ریاست شود دیگر کاندیدا نخواهم شد و به مختار ابراهیمی نیز رای خواهم داد.

اما در همین حال، احتمال دارد با ریاست سیدنورالدین نعمتی بر شورا ، سیدسینا میری نرگسی به سمت خزانه داری و گمانه زنی ها از این قرار است که مختار ابراهیمی در سال آخر شورا به ریاست برسد.

حالیه باید دید آیا انتخابات پیش رو نقطه عطفی در عملکرد شورای چهارم شهر فومن خواهد بود؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه