کسب حدود ۶۰۰ افتخار علمی و عنوان قهرمانی دانش آموزان ، دانشجویان و کارکنان سما گیلان

دانش آموزان ، دانشجویان و کارکنان مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب حدود ۶۰۰ عنوان افتخار علمی ، آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و ورزشی در سطوح شهرستانی ، استانی ، ملی و بین المللی شدند.

کسب حدود ۶۰۰  افتخار علمی و عنوان قهرمانی دانش آموزان ، دانشجویان و کارکنان سما گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، رحمت علی صابری حقایق رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گفت : دانش آموزان ، دانشجویان و کارکنان مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان در حوزه علمی و آموزشی در آزمون تیزهوشان ، المپیادهای علمی ، المپیاد مبتکران ، آزمون مرآت ، مسابقات جابربن حیان و … ، در حوزه مهارتی در مسابقات ملی مهارت ، مسابقات رباتیک و … ، در حوزه فرهنگی در رشته های قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ قرآن کریم و … و در حوزه ورزشی در رشته های فوتبال ، فوتسال ، بسکتبال ، شطرنج ، شنا ، کاراته و … موفق به کسب افتخار برای مجموعه سما استان گیلان شدند.

صابری ادامه داد : احمد رضا ملاپور دانش آموز دبیرستان سما رشت در دو سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشوری و مدال طلای مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های تحت شبکه شد و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی مهارت در کشور برزیل شرکت نمود.

صابری ضمن اشاره به موفقیت قابل توجه دانش آموزان سمایی در المپیادها و مسابقات علمی مختلف در سال گذشته گفت : تعدادی از دانش آموزان سما موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان شدند و به مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان های مختلف استان راه یافتند و امیدواریم در سال آینده با تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها ، ارتقای بیش از پیش کیفیت مدارس ، افزایش تجهیزات هوشمند سازی مدارس و استفاده از مدرسان ، معلمان و کادر اجرایی مجرب شاهد موفقیت چشمگیر دانش آموزان و دانشجویان مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان در عرصه های گوناگون علمی ، مهارتی ، آموزشی و … باشیم .

صابری گفت : جهت تحقق اهداف فوق باید از فرصت کلاس های فوق برنامه در مدارس و آموزش های کوتاه مدت که نیاز به برنامه ریزی میان مدت دارد، استفاده کنیم و در دوره های آموزش کوتاه مدت ، توجه به کیفیت و مهارت محوری را در اولویت قرار دهیم.

صابری ضمن تأکید بر اهمیت حوزه های فرهنگی و پژوهشی گفت : همواره نباید از مسؤولیت اجتماعی خود به عنوان یک نهاد فرهنگی غفلت نموده و در حوزه های فرهنگی و پژوهشی باید گام های بیشتری برداریم. در حوزه فرهنگی موضوعات سلامت، اعتیاد ، خانواده و رسانه دیجیتال موضوعات مهمی بوده و در این خصوص باید فرزندان خود را هدایت نموده تا به درستی وارد فضای دیجیتال شوند و از رسانه درست استفاده نمایند و در حوزه پژوهشی نیز ضمن جذب هدفمند بودجه پژوهشی، باید طرح های پژوهشی را که وضعیت مدارس ،آموزشکده ها و سازمان سما را بهبود بخشند ، در دست اجرا قرار دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه