پیشرفت توافق در کنگره/ «کورکر» به تردید افتاد

«”باب کورکر” روز سه شنبه اذعان کرد که لابی کاخ سفید برای به سرانجام رساندن توافق هسته ای ایران موفق به کسب نتایجی شده و او مطمئن نیست که مخالفان توافق بتوانند پیروز شوند…»

پیشرفت توافق در کنگره/ «کورکر» به تردید افتاد

به گزارش۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) در گزارشی تحت عنوان “سناتور جمهوری خواه باب کورکر به پیشروی توافق هسته ای اذعان کرد” به بررسی آخرین وضعیت توافق هسته ای در کنگره آمریکا پرداخت.

 

 

در این گزارش آمده است: «سناتور “باب کورکر” رئیس کمیته روابط خارجی سنا و از چهره های برجسته جمهوری خواهان روز سه شنبه اذعان کرد که لابی کاخ سفید برای به سرانجام رساندن توافق هسته ای ایران موفق به کسب نتایجی شده و او مطمئن نیست که مخالفان توافق بتوانند پیروز شوند.

 

 

اعلام نظر “باب کورکر” که رئیس کمیته روابط خارجی سنا و یکی از برجسته ترین مخالفان توافق هسته ای است در حالی صورت می پذیرد که حامیان توافق مدعی حرکتی رو به رشد هستند.»

 

 

در ادامه این گزارش با اشاره به پیوستن یکی دیگر از سناتور به جمع حامیان توافق آمده است: «روز گذشته “پتی موری” سناتور دموکرات از واشنگتن نیز به عنوان بیست و نهمین سناتور، حمایت خود از توافق هسته ای را اعلام کرد.

 

 

این امر امکان دستیابی حامیان توافق به ۳۴ رای مورد نیاز برای پشتیبانی از وتوی رئیس جمهور را افزایش داده و اجرایی شدن توافق را در دسترس قرار می دهد؛ توافقی که مخالفان می گویند امتیازات خطرناکی به ایران ارائه کرده است.

 

 

برخی از حامیان توافق اکنون شروع به تلاش برای دستیابی به ۴۱ رای موافق کرده اند تا بتوانند قطعنامه مخالفت با توافق را به طور کامل در سنا کنار زده و رئیس جمهور را از استفاده از حق وتوی خود بی نیاز کنند.»

 

 

“آسوشیتدپرس” در ادامه نوشت: «سناتور “کورکر” در مصاحبه تلفنی با “آسوشیتدپرس” ضمن اشاره به اینکه او “مطمئن نیست مخالفان بتوانند این تلاش ها را متوقف کنند”، اظهار داشت: “لابی دولت قطعا موقفیت هایی به دست آورده و من به هیچ وجه نمی دانم که رای گیری نهایی چه نتیجه ای خواهد داشت اما مطمئنا آن ها پشتیبانی قابل توجهی از سوی دموکرات ها به دست آورده اند.”

 

 

وی از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد که چرا لابی قدرتمند مخالفان از جمله کمیته قدرتمند روابط عمومی آمریکا و اسرائیل [آیپک] نتوانسته اند به موقفیت بیشتری دست یابند. اسرائیل توافق هسته ای را تهدیدی برای موجودیت خود می داند.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «سناتور دموکرات “پتی موری” که روز گذشته موافقت خود با توافق را اعلام کرده در بیانیه ای اعلام کرد: “این توافقی کامل نیست و من در چند مورد دوست داشتم این توافق محکم تر و قاطع تر باشد. اما پس از بررسی دقیق جزئیات توافق و گزینه های جایگزین، با نگرانی زیاد در این رابطه و گفتگوهایی مفید با بسیاری از مردم، متقاعد شدم که پیشروی با این توافق، بهترین فرصت ما برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک و مستحکم است.

 

 

برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به نفع این توافق رای خواهم داد. من علیه قطعنامه مخالفت با توافق هسته ای رای می دهم و در صورتی که لازم باشد، علیه خنثی ‌سازی رای وتوی اوباما نیز رای خواهم داد.”»

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه