به بازرسان بیشتری برای اعزام به ایران نیاز خواهیم داشت

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری در وین گفت: در ارتباط با مسئله امنیت هسته‌ای با چالش‌های تاریخی روبرو شده‌ایم.

به بازرسان بیشتری برای اعزام به ایران نیاز خواهیم داشت
به گزارش ۸دی نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گفت، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری در وین گفت ما برای حل بحران هسته‌ای ایران یک فرصت تاریخی داریم.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از نشست ویژه شورای حکام در وین در کنفرانسی خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. آمانو بر ضرورت حفظ اطلاعات محرمانه توافق جانبی با ایران تاکید کرد و برای اجرای توافق از نیاز به بودجه‌ای بیش از یازده میلیون دلار خبر داد.
وی افزود؛  قواعدی که در ارتباط با مرکز پارچین تدوین شده متناسب با استانداردها است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: آماده‌ایم هر آنچه را در توان داریم انجام دهیم و پیش‌بینی ما آن است که ایران در حد توان شفاف باشد. به نفع ایران است که درباره همه مسائل به ویژه مسئله مربوط به ابعاد نظامی احتمالی روشنگری کند.
آمانو گفت: به تحلیلگران و بازرسان بیشتری برای اعزام به ایران نیاز خواهیم داشت و به تجهیزات جدیدی در ایران نیاز پیدا خواهیم کرد.
وی اجرای پروتکل الحاقی را ابزاری برای راستی آزمایی دانست و خواستار استفاده از فرصت بوجود آمده برای حل مسائل با ایران شد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: من نمی توانم جزئیات بیشتری درباره ترتیباتی که هفته گذشته از آن سخن گفتم اعلام کنم زیرا این ترتیبات محرمانه است و براساس قانون نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صدها ترتیبات را در کشورهای عضو این آژانس به اجرا در آورده است. همچنانکه صبح امروز به شورای مدیریت گفتم ترتیبات انجام شده در مورد ایران از نظر فنی مشکلی ندارد و استانداردهای ایمنی را تهدید نمی‌کند. ما امروز یک فرصت تاریخی برای حل پرونده هسته ای ایران داریم و امیدوارم این فرصت را به طور کامل غنیمت بشماریم.
آمانو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مسئولان آمریکایی تأکید کردند ترتیباتی که با ایران دست یافته‌اید احتمالا شامل نمونه برداری‌ها باشد و می‌دانیم که نمی‌توانید درباره جزئیات صحبت کنید اما نظرتان درباره این اظهارات آمریکایی‌ها چیست؟ گفت: من نمی‌توانم درباره حرف‌های دیگران اظهارنظر کنم اما می‌گویم ترتیباتی که به اجرا درآمده در چارچوب نقشه راهی است که حاوی تضمین‌هایی درباره اطلاعات محرمانه است و این براساس توافق تضمین‌هاست و نمی‌توانم درباره این مسئله صحبت کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه