مرگ بر آمریکا؛ منطق قرآن

این روزها که موضوع مذاکره با آمریکا مطرح شده برخی نیز در فکر حذف شعار ” مرگ برآمریکا ” افتاده اند… خوب است به منطق قرآن دراین زمینه توجه کنیم

مرگ بر آمریکا؛ منطق قرآن

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، بیان در آخرین بروزرسانی خود نوشت:

این روزها که موضوع مذاکره با آمریکا مطرح شده برخی نیز در فکر حذف شعار ” مرگ برآمریکا “ افتاده اند… خوب است به منطق قرآن دراین زمینه توجه کنیم:

آیات مبارکه ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره مبارمه آل عمران.

«یا اَیُّها الّذینُ امَنوُا لا تَتَّخِذوِا بِطانَهً مِن دونِکُم لا یالُونَکم خَبَالاً وَدّوُا مَاعَنِّتُم قَد بَدَتِ البَغضَاءُ مِن اَفواهِهم وما تُخفِی صُدورُهم اکبرُ قَد بَیَّنَّا لکم الایاتِ إن کنتم تعقلون* هَا انتم اُولاءِ تُحبُّونَهم ولا یُحبّونَکم وتُومِنون بِالکتابِ کُلِّهِ وَإذَا لَقوکُم قالوا ءامَنّا وإذا خَلَوا عَضُّوا عَلیکم اَلاَنامِلَ مِنَ الغَیظِ قُل مُوتُوا بِغَیظِکُم إنَّ اللهَ علیمٌ بِذاتِ الصُّدور*إن تَمسَسکم حَسنهٌ تَسوءهم وإن تُصبکم سَیئهٌ یَفرَحُوا بِها وإن تَصبِروا وتَتّقوا لایَضُرُّکم کَیدُهم شَیئاً إنَّ اللهَ بما یَعملونَ مُحیطٌ»

ترجمه:

( ای کسانی که ایمان آورده اید از غیر خودتان دوست صمیمی همراز نگیرید، زیرا در خلل و فساد برعلیه شما ذره ای کوتاهی نمی کنند، همیشه مایلند که شما در رنج باشید. دشمنی با شما را گاهی بر زبان هم جاری می کنند و آنچه – از دشمنی شما – در دل هایشان است بیشتر است. ما این گونه آیات را آشکار ساختیم اگرعقل و اندیشه بکار گیرید* آگاه باشید شما کسانی هستید که آن ها را دوست دارید در حالی که آن ها شما را دوست ندارند چون شما به همه کتب آسمانی ایمان دارید، به آن ها محبت می کنید – اما آن ها نفاق می ورزند – هرگاه با شما ملاقات کنند اظهار ایمان نمایند و در خلوت از شدت خشم سرانگشتان خود را به دندان گیرند! بگو به این خشم بمی رید. خدا از درون دل ها آگاه است* اگر به شما خوبی برسد ناراحت می شوند و اگر بدی و شری به شما برسد بدان خوشحال گردند، اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزگاری نمایید از مکر و کید آن ها هیچ ضرری به شما نمی رسد. که خداوند بر آنچه می کنند آگاه است )

این آیات به وضوح به تعیین خطوط کلی و اصلی سیاست های خارجی حکومت اسلامی پرداخته و برخی از صفات دشمنان اسلام و مسلمین را بیان می دارد و خواستار گفتن شعار مرگ بر دشمن می شود.

ذیلا برخی از پیام های آیات شریفه در ارتباط با معرفی دشمن اشاره می شود:

– در دشمنی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

– دوست دارد که ما در سختی باشیم.

– گاهی دشمنی را به زبان جاری می کند.

– هنگام ملاقات برخورد مناسب دارند و هنگام خلوت دلی پر از خشم و کینه دارد.

– از راحتی و خوبی و خیر ما ناراحت است.

– از گرفتاری ما خوشحال است.

– قرآن کریم از ما خواسته که به دشمن بگوئیم با خشم برعلیه ما بمیرد (مرگ بر دشمن)

– راهکار مصون ماندن از کید دشمن چیزی جز صبر و تقوا نیست که می توان از آن به مقاومت انقلابی تعبیر نمود.

…و البته خداوند نیز یار و یاورما خواهد بود.

هرچند برای هر یک از ویژگی های دشمن تعرفه شده توسط قرآن مجید و انطباق آن با دولت مستکبر آمریکا می توان ده ها مقاله نوشت و آدرس و نشانه داد اما صرفا به ذکر یک سئوال بسنده می شود که:

اگر بخواهیم مصداقی برای این آیات شریفه در دشمنی با مسلمانان بیابیم مصداقی روشن تر از رژیم صهیونیستی و آمریکا می توان یافت؟

alalam-634897917525805190

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه