وزارت خارجه پیگیر دستگیری عاملان جنایت سراوان است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تسلیت‌گویی به بازماندگان شهدای سراوان گفت: وزارت خارجه در حال پیگیری موضوع دستگیری عاملان این حادثه تروریستی است.

وزارت خارجه پیگیر دستگیری عاملان جنایت سراوان است
به گزارش ۸دی نیوز، مرضیه افخم ضمن تسلیت‌گویی به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی سراوان گفت: وزارت خارجه پس از این حادثه کاردار کشور پاکستان را دعوت کرد و یاداشت اعتراضی خود را به مقامات این کشور ارائه نمود که در راستای تفاهم‌نامه امنیتی با این کشور، پیگیری و دستگیری در دستور کار است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با عزم همه کشورها این پدیده شوم ضدبشری کنترل شود، ادامه داد: طبق تعاملاتی که بین وزارت خارجه و وزارت کشور انجام گرفته سفری به پاکستان برای پیگیری این موضوع خواهم داشت که امیدواریم مجرمان این حادثه تروریستی دستگیر شوند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتشار اخباری درباره برقراری خط مستقیم پرواز آمریکای شمالی خاطرنشان کرد: این امر به منظور پیگیری حقوق ایرانیان خارج از کشور و مرتفع کردن مشکلات آنان در دستور کار قرار گرفته که نیازمند بحث فنی و اجرایی در این زمینه است، بنابراین هر گاه دستگاه‌های ذیربط به نتیجه‌گیری مشخصی برسند، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
افخم در ارزیابی مذاکرات ایران و آژانس اظهار داشت: اولین دور مذاکرات ایران و آژانس در دولت یازدهم آغاز شده که این دور از مذاکرات، یازدهمین دور از مذاکرات ایران و آژانس در طول دو سال گذشته است؛ در این مدت ایران با تاکید بر همکاری، نهایت تلاش خود را با آژانس انجام داده است.
وی ادامه داد: این دور از مذاکرات بیانگر تعامل ایران و آژانس بوده که در همین چارچوب دیدار عراقچی با آمانو تنظیم شد؛ این رویکرد مثبتی است و به نوعی فرصتی را برای پاسخگویی درباره ابهامات و زمینه ای را برای تعاملات ایران و آژانس فراهم می‌کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایران و آژانس مذاکرات را سازنده و مفید خوانده‌اند، گفت: امیدواریم این مذاکرات به نتیجه خوبی برسد و دستاوردهای آن را شاهد باشیم.
افخم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه سفر ظریف به کشور آفریقای جنوبی و ترکیه گفت: یازدهمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی نهم آبان در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که گروه‌های کارشناسی در این زمینه کار خود را آغاز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه همکاری‌های خوبی بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد، اظهار داشت: تفاهمات و توافقات در کمیسیون همکاری اقتصادی به وجود آمده است که امیدواریم این دور از مذاکرات به گسترش همکاری بینجامد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در تشریح برنامه ظریف در سفر به ترکیه گفت: سفر ظریف به ترکیه در راستای دعوت موسسه باکواش است که ایشان در این سفر دیدارهایی را با همتای ترکی خود خواهند داشت.
افخم در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت یک تبعه ایرانی در استونی به اتهام خرید موشک گفت: ‌این خبر هنوز از کانال‌های رسمی به ما اعلام نشده است و ما در حال پیگیری این موضوع از طریق مقامات دیپلماسی هستیم.
وی در ارزیابی تحلیل‌های بازخورد تعامل ایران و آمریکا گفت: محافل متعددی دیدگاه‌های مختلفی را در این حوزه اعلام کردند که این در حوزه ژونالیستی طبیعی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات وزارت امور خارجه درباره اظهارات وندی شرمن گفت: مقامات انگلیسی اعلام کردند که سوءتفاهم شده است، اما در عین حال ما نیز در این زمینه به روشنگری پرداختیم؛ چرا که معتقدیم اظهارات درباره ایران باید بر تکریم ملت ایران استوار باشد و باید نگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به تحولات داشت./ snn

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه